Dnešní doba nepřeje velkým motorům, hlavně v Evropě. Čím dál více automobilek představuje nové generace modelů bez původních „víceválců“ a uchylují se také k elektrifikaci. BMW samozřejmě není výjimkou, ale přítomnost dvanáctiválce v řadě 7 slibuje až do roku 2023.
Dvanáctiválec je vymírající druh. Skončil u Jaguaru, skončil u Mercedes-Benzu a na chvíli vypadl i u BMW, aby se tam s faceliftem sedmičky zase vrátil. Doznal sice několika změn, včetně úpravy výkonu, ale je tam. A podle britského Top Gearu tam bude až do roku 2023, tedy do konce aktuální generace BMW řady 7.
Podle článku prozradil redaktorům Michael Bayer, který je šéfem vývoje pohonných jednotek u BMW, že současný motor V12 splňuje veškeré předpisy a dodržuje aktuální limity a bude tu v nabídce až do konce výroby současné generace BMW řady 7. Co bude potom? To ani on nedokáže říct, ale možné je, že v té době už bude dvanáctiválec i na seznamu zakázaných slov.
Dvanáctiválcové bavoráky jsou velmi oblíbené na východě, zejména v Rusku a v Číně. Na dálném východě však zákazníci při pořízení takového auta musejí zaplatit vysoké daně, přesto si BMW s motory V12 hojně kupují.
Dvanáctiválcové motory se v současnosti dají pořídit pod kapotami pouze těch nejdražších modelů na trhu, kterými jsou zejména modely Bentley a Rolls-Royce. A tak to do budoucna asi i zůstane, ačkoliv Audi s příchodem současné generace A8 použití motoru W12 také slibovala.