test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12- (60)

Dnešní doba nepřeje velkým motorům, hlavně v Evropě. Čím dál více automobilek představuje nové generace modelů bez původních “víceválců” a uchylují se také k elektrifikaci. BMW samozřejmě není výjimkou, ale přítomnost dvanáctiválce v řadě 7 slibuje až do roku 2023.

Dvanáctiválec je vymírající druh. Skončil u Jaguaru, skončil u Mercedes-Benzu a na chvíli vypadl i u BMW, aby se tam s faceliftem sedmičky zase vrátil. Doznal sice několika změn, včetně úpravy výkonu, ale je tam. A podle britského Top Gearu tam bude až do roku 2023, tedy do konce aktuální generace BMW řady 7.

Test BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence

Podle článku prozradil redaktorům Michael Bayer, který je šéfem vývoje pohonných jednotek u BMW, že současný motor V12 splňuje veškeré předpisy a dodržuje aktuální limity a bude tu v nabídce až do konce výroby současné generace BMW řady 7. Co bude potom? To ani on nedokáže říct, ale možné je, že v té době už bude dvanáctiválec i na seznamu zakázaných slov.

Dvanáctiválcové bavoráky jsou velmi oblíbené na východě, zejména v Rusku a v Číně. Na dálném východě však zákazníci při pořízení takového auta musejí zaplatit vysoké daně, přesto si BMW s motory V12 hojně kupují.

Dvanáctiválcové motory se v současnosti dají pořídit pod kapotami pouze těch nejdražších modelů na trhu, kterými jsou zejména modely Bentley a Rolls-Royce. A tak to do budoucna asi i zůstane, ačkoliv Audi s příchodem současné generace A8 použití motoru W12 také slibovala.