BMW posiluje portfolio svých vrcholných modelů v segmentu luxusních vozů. Nová edice BMW řady 7 dává svůj charakter jasně najevo sebevědomým vzhledem, sofistikovanou elegancí, ohromujícím, inovativním systémem ovládání a řízení, asistenčními systémy a technologií konektivity. Nový design exteriéru tohoto luxusního sedanu dává více než kdy předtím na odiv jeho prestiž a společenské postavení. Uvnitř posádku přivítá luxusní kožené čalounění s výrazným prošíváním a optimalizovaný akustický komfort, nemluvě o kombinaci digitálního přístrojového panelu a kontrolního displeje. Koncept ovládání BMW Operating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent stanovují nová měřítka v oblasti komfortu a pohodlí na cestách.

Inovována byla také nabídka pohonných jednotek pro BMW řady 7, která nyní zahrnuje nový osmiválec, řadový šestiválec a plug-in hybridní pohonný systém s prodlouženým elektrickým dojezdem. Všechny modelové řady již nyní splňují požadavky emisních standardů Euro 6d-TEMP. Rozšířenou funkcionalitou se vyznačují i asistenční systémy. Nejnovější pokroky v oboru automatizovaného řízení jsou zdůrazněny technologickými prvky, jako je například nový couvací asistent.

Design exteriéru

Svalnatější charakter a precizní elegance. Nové BMW řady 7 bude opět nabízeno ve dvou karosářských variantách, z nichž se ta prodloužená vyznačuje o 14 centimetrů delším rozvorem a tomu odpovídajícím nárůstem vnitřního prostoru pro cestující vzadu. Standardní BMW řady 7 (5120 mm) i jeho prodloužená varianta (5260 mm) jsou nyní o 22 milimetrů delší než jejich předchůdci. Šířka (1902 mm) i výška (1467 mm) nového modelu zůstávají beze změny.

Výrazně přepracovaný design přední části, která je nyní ve svém nejvyšším bodě o 50 milimetrů vyšší, hraje zvláště významnou roli v tom, že BMW řady 7 získává výraznější vizuální charakter. Nová kapota má ostřeji řezané kontury a větší znak BMW. Dominantním prvkem přepracované přídě je maska BMW ve tvaru ledvinek s jednodílným rámečkem a plochou zvětšenou o přibližně 40 procent. Maska je spojena s nižšími světlomety, které tak vytvářejí přitažlivý kontrast a dodávají luxusnímu modelu BMW novou dávku charakteru.

Jako alternativu k standardně dodávaným adaptivním LED světlometům lze objednat laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem dálkových světel až 560 metrů. Krajní nasávací otvory ve spodní části předního nárazníku jsou nyní doplněny o velké vzduchové deflektory. Ty efektivně směrují vzduch do otvorů pro chlazení brzd a větrných clon, které pomáhají minimalizovat větrnéturbulence okolo podběhů. Tyto prvky, lakované v barvě karoserie, a nově navržené dekorativní chromované prvky dávají nárazníku vzhled propracované elegance, která ještě umocňuje vizuální dojem z přední části vozu.

Preciznost, čistotu a solidnost vyzařují také větrné průduchy Air Breathers, nově navržené ve svislé podobě. Tyto vzduchové průduchy, integrované do předních blatníků přepracované řady 7, nyní sahají mnohem výše a jejich obložení svírá úhel 90 stupňů s bočními lištami karoserie, nově sahajícími podél celého vozu až k zadnímu nárazníku.

Modifikovaný zadní nárazník přebírá designový jazyk vstupů vzduchu na přední části vozu. Integrované koncovky výfuku mají širší chromované obložení, zadní světla nového BMW řady 7 s trojrozměrným designem jsou přibližně o 35 mm nižší než u předcházejícího modelu a mají do detailu propracovaný a precizní charakter. Jejich LED světelné zdroje jsou umístěny za červenými a černými povrchy, uspořádanými tak, aby zdůraznily jejich typický tvar písmene L. Mezi další nové prvky patří ostře definovaný, tenký světelný proužek (o šířce pouhých 6 milimetrů), který se nachází pod chromovaným pásem a sahá přes celou šířku víka zavazadlového prostoru. Tím spojuje světla na obou stranách. 

Další široké možnosti individualizace nabízí M sportovní paket, edice Design Pure Excellence, stejně jako nově doplněné varianty laku karoserie či nová provedení kol z lehké slitiny. Navíc je nyní k dispozici paket Shadow Line z nabídky BMW Individual, který lze objednat spolu s M sportovním paketem.

Interiér

Luxusní prostředí vyzařuje styl a sofistikovanost. Uvnitř nového BMW řady 7 se snoubí štědrá nabídka prostoru, vybrané materiály, harmonicky sladěné designové prvky a exkluzivní zpracování, aby spolu v každém ohledu vytvořily luxusní prostředí. Novinkou v nabídce volitelné výbavy je exkluzivní kůže Nappa s rozšířeným prošíváním. Trojrozměrná struktura povrchů, které zahrnují velké plochy předních a zadních sedáků i opěradel, integrované loketní opěrky ve dveřích i středový panel, dává interiéru vysoce expresivní charakter. Novinkou v nabídce volitelných obložení interiéru jsou dřevěná obložení interiérů American Oak Dark s kovovými doplňky a leštěné obložení Poplar Grain Metallic Grey.

Optimalizovaný akustický komfort, kterého je dosaženo díky precizně navrženým aerodynamickým vylepšením okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části nového BMW řady 7, pomáhá lépe si užít palubního komfortu na dlouhých cestách. K tomu se přidává fakt, že boční okna i zadní okno jsou vyrobeny ze silnějšího skla, podle zvoleného modelu standardně nebo jako součást volitelné výbavy Komfortní zasklení.

Pohon     

Motor V12 s filtrem pevných částic, nový motor V8, plug-in hybridní modely nyní se zážehovým řadovým šestiválcem. Nabídka pohonných jednotek pro nové BMW řady 7 zahrnuje zážehové a vznětové motory se šesti, osmi a dvanácti válci, stejně jako zcela nový plug-in hybridní systém pohonu. Vrcholnou motorizací je 6,6litrový V12 pod kapotou BMW M760Li xDrive, který generuje výkon 430 kW/585 k a nyní je pro co nejnižší emise CO2 nabízen s filtrem pevných částic. Naproti tomu BMW 750i xDrive pohání nově vyvinutý motor V8 s objemem 4,4 litru a maximálním výkonem zvýšeným o 60 kW/80 k na 390 kW/530 k.

Plug-in hybridní verze nového BMW řady 7 nabízejí veškeré sportovní vlastnosti tohoto luxusního sedanu, cestovní komfort i příjemné prostředí uvnitř a kombinují je s výjimečně vysokou hospodárností a schopností nabídnout doslova neslyšitelný, plně elektrický zážitek z jízdy s lokálně nulovými emisemi. Jejich plug-in hybridní systém nyní využívá speciálně upravený zážehový řadový šestiválec a vyspělejší vysokonapěťový akumulátor. Ve výsledku tak systém generuje s voličem Driving Experience Control přepnutým do režimu Sport celkový výkon 290 kW/394 k. Kombinovaná spotřeba paliva BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive se pohybuje mezi 2,6 a 2,1 litru na 100 km, emise CO2 dosahují hodnot 59 až 48 gramů na kilometr a kombinovaná spotřeba elektrické energie činí 16,3 až 15,0 kWh/100 km. Dojezd těchto tří modelů čistě na elektřinu dosahuje 50 až 58 kilometrů.

Nabídku motorů pro nové BMW řady 7 uzavírají tři vysoce hospodárné a nízkoemisní vznětové řadové šestiválce se shodným objemem 3 litry a až čtyřmi turbodmychadly. Jedinečný výkon pro luxusní automobil poháněný vznětovým motorem nabízí motor s výkonem 294 kW/400 k pod kapotou BMW 750d xDrive a BMW 750Ld. Pohonná jednotka BMW 740d xDrive a BMW 740Ld xDrive vyvíjí maximální výkon 235 kW/320 k. První stupínek na žebříčku vznětových motorů pro nové BMW řady 7 představuje BMW 730d, BMW 730Ld a BMW 730Ld xDrive.

Podvozek

Komfort a dynamika podle přání. Výjimečná rovnováha mezi přepychovým jízdním komfortem a dynamickým jízdním stylem, jimiž je BMW světově proslulé, je jedním z charakteristických rysů jízdních zážitků v novém BMW řady 7. Konstrukce podvozku, odpružení a tlumení, řízení a brzdový systém jsou navrženy tak, aby umožňovaly jak ničím nerušenou uvolněnou jízdu na rozbitém povrchu, tak sportovně aktivní jízdní styl. 

Všechny varianty nového BMW řady 7 jsou standardně vybaveny adaptivním odpružením s elektronicky ovládanými tlumiči a vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnáváním světlé výšky na obou nápravách. Mezi volitelnými prvky výbavy, které jsou k dispozici pro všechny modely vyjma plug-in hybridních variant, se nachází Integrální aktivní řízení s řízením zadních kol a systém Executive Drive Pro s adaptivními stabilizátory na obou nápravách. 

Test BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence

Asistenční systémy

Další pokrok na cestě k automatizovanému řízení. BMW řady 7 zdůrazňuje svůj status jednoho z nejinovativnějších a nejprogresivnějších modelů kategorie luxusních vozů rozsáhlou nabídkou standardních a volitelných asistenčních systémů. Driving Assistant Professional poskytuje komplexní soubor funkcí zaměřených na to, aby řízení bylo co nejvíce pohodlné a bezpečné. Zahrnuje asistent řízení a udržování vozu v jízdním pruhu včetně asistentu jízdy v kolonách, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru, plus aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go. Standardně dodávaný parkovací asistent řidiči pomáhá s parkováním a manévrováním. Nyní je jeho součástí také couvací asistent, díky němuž vůz vycouvá přesně tak, jak s ním řidič přijel, a to na vzdálenost až 50 metrů.

Intuitivní ovládání a špičková konektivita: Koncept ovládání BMW Operating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent. Nové BMW řady 7 je standardně vybaveno interiérem Live Cockpit Professional. Ten tvoří navigační a multimediální systém, společně s plně digitálním přístrojovým panelem za volantem s 12,3palcovou úhlopříčkou a kontrolním displejem s úhlopříčkou 10,25 palce. Nový koncept ovládání BMW Operating System 7.0 vyniká svou špičkovou digitální funkčností přizpůsobenou přesně potřebám řidiče. Dotykové ovládání kontrolního displeje, ovladač iDrive, tlačítka na volantu a hlasové ovládání umožnují řidiči zvolit různé formy intuitivního ovládání. 

Dalším prvkem konceptu ovládání je BMW Inteligentní osobní asistent. Digitálního spolujezdce, který řidiči pomáhá v požívání nejrůznějších funkcí vozu, lze aktivovat prostřednictvím oslovení „Hej, BMW“. Navíc se bude i nadále učit novým funkcím díky aktualizacím, které jsou do vozu automaticky přenášeny prostřednictvím funkce Remote Software Upgrade. Řidič a jeho spolujezdci mohou také s pomocí BMW Inteligentního osobního asistenta používat hlasových příkazů k aktivaci režimů Experience, stejně jako programů vitality a relaxace, které s cílem osvěžit nebo uvolnit řidiče aktivují nejrůznější funkce, jako je například osvětlení interiéru, činnost klimatizace či provonění interiéru, nemluvě o masážích, vyhřívání a odvětrávání sedadel.