audi-rs3-rekord

Audi RS 3 je na Nürburgringu rychlejší než některé supersporty včetně Bugatti Veyron

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Audi - 11. 8. 2021


Je neskutečné, jak se technika a schopnosti aut posouvají. Rekordní čas nejnovějšího Audi RS 3 na okruhu Nürburgring to jen potvrzuje. Tento 400koňový sedan je totiž stejně rychlý nebo rychlejší než spousta jen o pár let starších supersportů. A to včetně Bugatti Veyron!

Audi posadilo při své rekordní jízdě, o které jsme psali zde (a je tam i video), za volant svého testovacího jezdce Franka Stipplera a tomu se povedlo německý okruh objet za působivých 7 minut a 40,748 sekundy. Skvělý čas sám o sobě, ale co když k tomu přidáme výrazně silnější a sportovní auta, která jsou pomalejší? Seznam je to docela dlouhý a překvapivý. Sluší se ovšem dodat, že auta neřídil jeden a tentýž řidič, a ani na trati nepanovaly tytéž podmínky.

Přečtěte si také:  Test Audi RS 5 Sportback (2022)

Ale ještě než se do toho pustíme, sluší se RS 3 představit. Stejně jako v předchozí generaci se o pohon stará pětiválec 2,5 TFSI s výkonem 400 koní a točivým momentem 500 Nm. Z místa na stovku dokáže auto i díky pohonu všech kol zrychlit za 3,8 sekundy maximální rychlost se je až 290 km/h. Samozřejmostí je adaptivní podvozek i velké brzdy. Obout je také možné (přímo z výroby) semislicky Pirelli P Zero Trofeo R.

Mercedes-AMG pogratuloval Porsche k novému rekordu na Nürburgringu. Nezapomněl si do něj ale rýpnout

Audi R8 V10: 7 minut a 44 sekund

Toto už je docela překvapení, protože placatý sourozenec RS 3 je o čtyři sekundy pomalejší. Audi R8 V10 pohání stejný motor V10 5.2 FSI jako Lamborghini Gallardo. Naladěn je na 525 koní a 530 Nm a samozřejmostí je pohon všech kol quattro. Tato verze zajela okruh v rukou redaktorů ze Sport Auto za 7 minut a 44 sekund. Mimochodem slabší první generace Audi R8 s motorem V8 se dokonce nedostala ani pod 8 minut.

Bugatti Veyron: 7 minut a 40 sekund

Jde sice o původní 1001koňové Bugatti Veyron, ale kdo by čekal, že auto s méně než polovičním výkonem a zanedbatelnou cenou i provozními náklady, bude prakticky stejně rychlé jako sportovní verze běžného modelu.

Přečtěte si také:  Lamborghini představilo pekelně ostrou verzi modelu Urus. Má 666 koní, terénní režim a nižší hmotnost

Ferrari 599 GTB: 7 minut a 47 sekund

Ferrari je symbolem pro sportovnost. Má vysoce výkonné motory, nízké těžiště a sportovní DNA. Jenže to nestačí a více než 600koňové Ferrari 599 GTB je na Nürburgringu o takřka 7 sekund pomalejší. Čas zajel magazín Sport Auto, který se na podobné jízdy specializuje. Za volantem seděl Horst von Saurma.

Lamborghini Gallardo Superleggera: 7 minut a 46 sekund

Vůbec první okruhově zaměřené Lamborghini Gallardo se objevilo v předfaceliftové verzi v roce 2007. Dostalo tehdy 10 koní navíc a přívlastek Superleggera, ale ani to na RS 3 nestačilo, protože to o 6 sekund poodjelo.

Lamborghini Murcielago LP640: 7 minut a 40 sekund

Ani větší Lamborghini Murcielago LP640, předchůdce Aventadoru, er-es-trojce neujelo. Okruh Nürburgring zajela obě auta za stejný čas. A to přestože má lambo skoro dvakrát tolik koní (640 – podle názvu), které dostává z 6,5litrového atmosférického motoru V12.

Přečtěte si také:  Audi RS 6 slaví 20leté výročí. Za čtyři generace jej poháněl osmiválec i desetiválec

Lexus LFA: 7 minut a 40 sekund

Podobně rychlý je Severní Smyčce také epický Lexus LFA. Přitom tento supersport byl ve své době (představen byl v roce 2010) naprosto exkluzivní a používal techniku, o které se nám tehdy skoro ani nesnilo. Poháněl ho motor V10 s objemem 4,8 litru, jehož výkon byl 412 kW/560 koní. Na tom Lexus spolupracoval s Yamahou a protože se vytáčel s takovou rychlostí a samozřejmostí, musel dostat digitální otáčkoměr, protože klasická analogová ručička na otáčkoměru nestíhala.

Mercedes-Benz SLS AMG: 7 minut a 40 sekund

Stejný čas zajelo i vůbec první čistokrevné AMG, které nikdy nevzniklo jako „obyčejný“ Mercedes-Benz. Poháněl ho 6,2litrový motor V8 s atmosférickým plněním s pohonem zadních kol. Měl perfektní rozložení hmotnosti a nízké těžiště. A pět stačí jedna dekáda k tomu, aby ho rychlostně zahanbil docela běžný sedan.

Přečtěte si také:  Ferrari bude k objednávkám vybraných modelů nabízet jejich přesné zmenšené verze. Levné ale nebudou

Mercedes-Benz SLR McLaren: 7 minut a 40 sekund

Tohle auto je sice skoro 20 let staré, ale na jeho vývoji spolupracovaly dvě automobilky, které vyrábějí ta z nejlepších sportovních aut na světě. SLR bylo ve své době společně s Porsche Carrera GT (na Nürburgringu zajelo čas 7 minut a 28 sekund) a Ferrari Enzo (na Nürburgringu zajelo čas 7 minut a 25 sekund) tím nejvíc, co jste si vůbec mohli koupit. Poháněné bylo kompresorem přeplňovaným motore V8 s výkonem přes 600 koní a brzdit mohl nejen pomocí karbon-keramických brzd, ale i aktivnímu přítlačnému křídlo, které dokázalo brzdný účinek nastavením té správné polohy až zdvojnásobit.

Porsche 911 GT3 (997.2): 7 minut a 40 sekund

Porsche s označením GT3 platila vždycky za opravdové sportovní náčiní, ale čas nelze zastavit. Vtažení do děje a perfektní cit nedokáže konkurovat stabilitě a rychlosti nového RS 3, takže Porsche 911 GT3 generace 997.2 zajelo před 10 lety stejný čas jako Audi. Výkon je přitom jen asi o 30 koní vyšší.

Porsche Cayman GT4: 7 minut a 40 sekund

Podle mnohých je to (hlavně na okruh) to nejlepší Porsche vůbec. Má 3,8litrový šestiválec uprostřed s 385 koňmi, tedy menším výkonem, než má nové RS 3. Oproti běžnému Caymanu má vylepšený podvozek, pohonné ústrojí i aerodynamiku. 

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *