Okruh Nürburgring přitahuje automobilky jako můra lampu. Jakmile snad jakákoliv značky vypustí do světa nějaký ostřejší model, nechá jej zajet ostré kolo právě na tomto okruhu. Řada výrobců tam dokonce má svá testovací a vývojová střediska. Čas zajetý v tomto ostrém kole se pak používá jako marketingový nástroj a jako pošťouchnutí konkurentům. A funguje to více než dobře. Výrobci se totiž předhánějí, kdo tady zajede lepší a rychlejší kolo. 

Přečtěte si také:  Mercedes-AMG pogratuloval Porsche k novému rekordu na Nürburgringu. Nezapomněl si do něj ale rýpnout

Aby všechny ty rekordy byly alespoň trošku přehledné, jsou rozděleny do kategorií. Díky tomu je držitelem rekordu i Škoda Auto s naftovým Kodiaqem RS, který opanoval kategorii sedmimístných SUV. Mezi kompaktními vozy je nejnovějším králem snad nejznámějšího evropského okruhu nejnovější generace Audi RS 3.

Nebudeme vás dlouho napínat. Nejnovější verze velmi ostrého modelu zajela okruh v čase minut a 40,748 sekundy. Překonala tak Renault Megane RS Trophy-R, který si urval čas 7 minut a 45,389 sekundy. Za volantem RS 3 seděl testovací jezdec divize Audi Sport Frank Stippler, který jel ve více méně sériovém autě. Jediným rozdílem od produkčních modelů byl bezpečnostní rám kolem předních sedadel, to kvůli bezpečnosti řidiče, a kamery, které celou jízdu snímaly. Ještě dodáme, že vůz obouval semislicky Pirelli P Zero Trofeo R a rekord zajel ještě v maskovací fólii. Rekordní jízda totiž probíhala v době, kdy nebyla Audi RS 3 ještě oficiálně představena.

Přečtěte si také:  Audi RS 3 už je možné objednávat. Cena startuje na 1 552 900 Kč

Dlužíme i rychlý popis pohonného ústrojí, které k tomuto rekordu výrazně dopomohlo. Jde o pětiválec TFSI o objemu 2,5 litru, jehož výkon je 400 koní a točivý moment 500 Nm. Z klidu na 100 km/h umí RS 3 vystřelit jen za 3,8 sekundy, maximální rychlost se pak zastaví na 290 km/h. Nová RS 3 už byla oficiálně uvedena a je možné ji objednávat. Ceny startují na 1 552 900 Kč.

Přidat komentář