2020-renault-megane-rs-trophy-r

Nejrychlejší předokolkou na okruhu Nürburgring je aktuálně Renault Megane RS Trophy-R. V rámci oficiálního oznámení ho zajel za 7 minut, 40 sekund a rovných 100 setin sekundy. Když ale na trať vyrazil Christian Gebhardt z magazínu SportAuto, zajel čas o 15 sekund pomalejší.

Renault MEGANE R.S. TROPHY-R je tady. Je to opět nový král Nürburgringu

A to, že Christian Gebhardt není žádný začátečník a okruh zná opravdu velmi dobře, dokazují i některé jiné jízdy – prohlédněte si je zde. Jeho čas byl na okruhu Nürburgring 7:55.12, rozdíl je tedy 15 sekund. A to je i na více než 20kilometrový závodní okruh poměrně dost času. Navíc je to ještě pomalejší čas, než který tu zajela Honda Civic Type R: 7:43.8 nebo Volkswagen Golf GTI Clubsport S: 7:47.19.

Celou jízdu si lze prohlédnout v přiloženém videu níže. Zhlédnout ale můžete i oficiální video Renaultu, který svou rekordní jízdu samozřejmě také natáčel. Při ní seděl za volantem Laurent Hurgon.

SportAuto zajelo čas se sériovým autem, obutým na pneumatikách Bridgestone Potenza S007 RS. Otázkou ale je, jestli bylo správně pro jízdu na Nürburgringu správně nastaveno – zejména tlumiče Öhlins. Renault se totiž prostřednictvím oddělní Renault Sport při vývoji auta zaměřil na to, aby šlo o opravdu sportovní auto. Oproti výchozímu Mégane R.S. Trophy je tak auto až o 130 kg lehčí (bez příplatkové výbavy), má upravenou aerodynamiku a zcela přepracované nápravy.

SportAuto:

Renault: