Pětiválcové motory nejsou a ani nikdy nebyly tak úplně běžné, používalo je spíše méně automobilek. A je to škoda, protože jejich zvuk je vážně parádní. Poslechněte si v přiloženém videu 15 vozidel, která takovým motorem byla vybavena.
Jde ve většině případů o auta z nepříliš vzdálené minulosti, ale i auta, která jezdila, když u nás z výrobních pásů vyjížděly staré škodovky s motorem vzadu. Stejně tak jde o auta s pětiválci přeplňovanými turbodmychadly, ale i o ta s motory s atmosférickým plněním. Jejich zvuk se ale příliš nemění, je to typický ryk, který musí milovat každý, kdo má rád auta.
Ve videu samozřejmě nesmí chybět Audi, které je pětiválci proslulé, a které je používá ve svých modelech ještě dnes. Pohání totiž Audi RS 3 nebo Audi TT RS. Podle modelů zachycených na okruhu Nürburgring při testování se ale zdá, že by se mohly objevit i pod kapotami některých modelů Volkswagen. Vůbec nejvíce pětiválce prosluly v Audi při závodech rallye, zejména v rámci skupiny B. Objevovaly se totiž zejména pod kapotami legendárních monster Audi S1 quattro.
Není to ale samozřejmě jen Audi a Volkswagen, případně SEAT, kteří pětiválcové motory používali v nedávné minulosti. Ty benzinové totiž poháněly i některé modely Volvo, Fiat nebo Ford – včetně rychlých modelů Focus ST či Focus RS druhé generace. Pětiválcové motory se vyráběly ale i spalující naftu. Ty šlo dlouhá léta najít pod kapotami Land Roverů Discovery, modelů Alfa Romeo, Mercedes-Benz anebo Volvo.
Video však představí i dva motory s pěti válci, jež se nikdy nenacházely v autě. Jedním z nich je litrový pětiválec v závodní motorce pro MotoGP Honda RCV211V, tím druhým je spalovací motor OS FR5-300 Sirius pro větší modely letadel.