skoda 120 tuning stancekraft

Upravená Škoda 120 má zašlý lak s mechem, ale také snížený podvozek a kola za desetitisíce

Autor: Pavel Srp - 28. 9. 2018


Pryč jsou ty doby, kdy byly Škody 120 (a její další verze) využívanými základy pro tuningové výtvory začínajících řidičů. Dnes jde spíše o vyhledávané „klasiky“, kterými si lidé připomínají své mládí. Jenže auto, které si můžete prohlédnout ve videu, je z první kategorie. Je totiž důkladně upravené, ačkoliv na první pohled působí velmi zanedbaně.

Tento projetk byl započat v roce 2017, kdy se auto ukázalo už upravené na několika velkých tuningových výstavách a srazech, český Prague Car Festival nevyjímaje. Stavba pochází z Maďarska. Auto bylo odstaveno v jedné stodole a po velmi dlouhé době, kdy tam stálo, vypadal jeho lak skoro přesně tak, jako teď. Když se o tomto autě dozvěděl jeho aktuální majitel, chtěl ho koupit, ale původní majitel nechtěl prodat. Nakonec ale k prodeji svolil.

Jak vypadalo auto zvenku, tak vypadalo i uvnitř. Vlastně ještě o trochu hůře… Kompletní interiér tak musel ven, protože byl prolezlý myšmi a plný plísně. Po vyhození kompletního interiéru do koše následovala důkladní očista, včetně parního čištění. Pohled do zcela čistého a lesknoucího se interiéru je ve srovnání se zašlým exteriérem velmi vtipný.

Jenže ve zcela čistém interiéru chyběla sedadla i vše ostatní. Bylo tedy potřeba vymyslet, co s tím. Volba nakonec padla na to, že interiér bude vyveden ve stylu závodního auta, tedy s minimem věcí. Palubní deska je původní, k tomu je tu ochranná bezpečnostní klec a dvě přední sportovní sedadla ve stylu Porsche 996 GT3. Nic víc.

Z vnějšího pohledu bylo účelem zachovat zašlý lak s kousky mechu a dalších rostlin, což se povedlo na jedničku. Snad jedinou změnou na karoserii tak je airbrush ve spodní části bočních dveří s logem a nápisem tuningového klubu StanceKraft. Základem celého exteriérového vzhledu jsou zcela jistě vícedílná 15″ kola Gotti (jsou tu upravené náboje s roztečí 4×100) a seřezané pružiny, díky čemuž se auto válí až na zemi. Po běžné silnici stejně nejezdí a jezdit nebude, takže (ne)funčknost podvozku se tu neřeší.

Zdroj: carstyling.com

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru