Šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer prozradil v rozhovoru pro německý magazín Automobilwoche několik detailů,které Volkswagen do budoucnosti chystá.Pokud máte rádi spalovací motory, moc se vám asi líbit nebude. Budoucnost je elektrická, mnoho nových modelů se spalovacími motory už čekat nemůžeme, dokonce ani novou generaci Golfu.
V letošním roce představí Volkswagen novou generaci Passatu, která přijde o karoserii sedan a bude to už pouze kombík, a také SUV Tiguan. V roce 2024 přijde ještě nový model Tayron (kompaktní crossover pro Čínu) a v roce 2025 to bude ještě nový T-Roc. A právě tyto modely budou ty úplně poslední, které ještě dostanou spalovací motory. „T-Roc bude poslední nový model se spalovacím motorem v Evropě, který ve výhledu máme. Samozřejmě ještě přijdou nějaké facelifty, ale potom už žádná úplně nová auta se spalovacími motory nemáme,“ řekl Schäfer.
A co Golf? V roce 2024 přijde hodně velká modernizace, aby model zůstal „svěží“ až do konce dekády. Devátá generace německého bestselleru s benzinovými nebo naftovými motory už ovšem v plánu není. „Pokud se svět bude do roku 2026 nebo 2027 vyvíjet úplně jinak, než se očekávalo, pak můžeme uvést na trh i zcela nové vozidlo. Tomu ale nevěřím. Zatím se to neplánuje,“ vysvětlil situaci Schäfer. Jméno by přesto mělo zůstat, ale pro elektrický model, který by se mohl objevit v roce 2028 se jménem ID. Golf na podvozkové platformě SSP.
Šéf Volkswagenu také nepřímo potvrdil konec modelu Polo, stát se tak má kvůli chystané normě Euro 7. Podle něj by bylo auto až příliš drahé, pokud by do něj bylo nutné přidat hybridní pohonné ústrojí. Stejný osud by měl potkat i Fabii, ale například Hyundai slibuje, že i10, i20 i i30 v nabídce zůstanou a dokonce budou i nové generace. Schäfer říká, že by Polo podle normy Euro 7 vyšlo na podobné peníze jako chystaný malý elektromobil ID. 2all, což podle něj nedává smysl.
Mimochodem, Volkswagen plánuje v Evropě prodávat pouze elektromobily už v roce 2033, tedy dva roky před tím, než to aktuálně přikazuje EU.