bmw m4 csl

Úspěšný rok 2022 pro BMW. Na globální úrovni je 1. v prémiovém segmentu. Běžné modely klesaly, BMW M a elektromobily rostly

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: BMW - 11. 1. 2023


BMW Group v roce 2022 opět výrazně zrychlila svůj vstup do světa elektromobility. Jak bylo již dříve oznámeno, BMW Group dokázala od roku 2021 více než zdvojnásobit (+107,7 %) své prodeje čistě elektrických modelů, přičemž zákazníkům dodala celkem 215 755 čistě elektrických vozů BMW a MINI. Významného milníku bylo dosaženo, když BMW Group koncem loňského roku předala novému majiteli půlmiliontý čistě elektrický vůz.

„Naše kvalitní modelová nabídka je nejlepší odpovědí na současné náročné prostředí a současně nám umožnila v roce 2022 opět více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozů,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za oblast zákazníků, značky a prodej. „Jsme přesvědčeni, že na tento úspěch můžeme navázat i v roce 2023, protože i nadále zaznamenáváme obzvláště vysoký počet objednávek na naše čistě elektrické modely,“ dodal Nota.

BMW Group dodala v roce 2022 zákazníkům po celém světě celkem 2 399 636 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce (–4,8 %). Bylo to v roce, kdy všechna odvětví čelila nepříznivým vlivům v podobě omezení dodávek, pandemických výluk v Číně a války na Ukrajině. Hlavní dopad se projevil v prvních šesti měsících roku, kdy dodávky oproti předchozímu roku nejvíce poklesly. Ve druhé polovině roku 2022 se prodeje postupně zvyšovaly. Ve čtvrtém čtvrtletí BMW Group vykázala výrazný nárůst prodejů, o +10,6 %, přičemž zákazníkům dodala 651 798 vozů.

BMW Group je optimistická, co se týká příštího roku. „V roce 2023 udržíme náš kurz ziskového růstu. Jednoznačně se zaměříme na pokračující nárůst elektromobility. Dalším milníkem pro rok 2023 je, aby 15 % našich celkových prodejů tvořily čistě elektrické vozy. Uvedením BMW i5 na trh koncem tohoto roku učiníme další důležitý krok na cestě k elektrifikaci naší modelové řady,“ uvedl Nota.

Počet registrací nových vozidel v ČR v roce 2022 výrazně poznamenal jejich celkový nedostatek na trhu

Budoucnost BMW Group je elektrická, cirkulární a digitální. Jeden z milníků na cestě k modelům NEUE KLASSE byl představen minulý týden na výstavě CES v Las Vegas. BMW i Vision Dee představuje vizi BMW Group o budoucím digitálním zážitku uvnitř automobilu i mimo něj. Další poznatky a informace o revolučním konceptu modelů NEUE KLASSE poskytne BMW Group v průběhu roku 2023.

Současně se prosazuje další digitalizace prodeje a marketingu. V budoucnu bude BMW Group na 24 evropských trzích spoléhat na přímý prodej, přičemž agenti budou plnit funkci obchodních zástupců, což vytvoří nezbytné podmínky pro plynulý přechod mezi online a offline zákaznickou zkušeností. Jasným cílem nového modelu prodeje bude zvýšení spokojenosti zákazníků, posílení jejich zážitku z prémiové značky a oslovení nových cílových skupin zákazníků, kteří se orientují na svět internetu. Nový agenturní model BMW Group rovněž vytvoří cenovou transparentnost a zajistí, že zákazníci budou mít stejnou a konzistentní nabídku ve všech prodejních kanálech. V letošním roce budou zavedeny podmínky, které umožní MINI začít s tímto modelem v roce 2024, BMW bude následovat v roce 2026. Implementace bude probíhat v úzké spolupráci s dealery.

Aplikace My BMW/MINI jsou základním prvkem reorganizace prodeje. Díky mnoha funkcím a intuitivnímu uživatelskému rozhraní poskytnou uživatelům nejlepší možnou zákaznickou zkušenost v oboru. Aplikace My BMW/MINI slouží jako rozhraní pro personalizovaný dialog se zákazníky, který každý den využívají přibližně dva miliony uživatelů na zhruba 50 trzích.

Značka BMW si udržuje první místo v globálním prémiovém segmentu

Značka BMW prodala v loňském roce celosvětově celkem 2 100 692 vozů (–5,1 %) a udržuje si pozici globální jedničky v prémiovém segmentu. Zaznamenala silný růst také v oblasti elektrifikovaných vozů. Jejich prodeje (elektrické a plug-in hybridní modely) za celý rok vzrostly oproti předchozímu roku o +35,6 % na 372 956 vozů.

Atraktivní produktové portfolio značky se u zákazníků těší mimořádné oblibě. To se odráží ve vysokém počtu nových objednávek na modely jako BMW X1, iX1, i4, iX a i7. Ještě letos BMW Group rozšíří svoji nabídku elektrických modelů o BMW i5.

BMW M oslavuje 50. výročí rekordním rokem

Navzdory problémům spojeným s omezenými dodávkami zakončilo BMW M GmbH svůj jubilejní rok novým rekordním výsledkem. BMW M vykázalo nárůst prodejů oproti předchozímu roku o +8,4 % a prodalo 177 257 vozů. BMW M zároveň dosáhlo pokroku v oblasti elektrifikace svého produktového portfolia. K úspěšnému konci roku významně přispělo uvedení prvních dvou čistě elektrifikovaných modelů BMW M Performance, i4 M50 a iX M60, vůbec prvního elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM a nového M240i Coupé. K růstu prodejů v loňském roce významně přispěla také nová edice BMW M2 a nedávno uvedené BMW M3 Touring.

BMW 3.0 CSL představeno. Má jen dvě sedadla, nejvýkonnější šestiválec v historii BMW a vznikne jen 50 kusů

Souběžně s těmito novinkami zaznamenalo BMW M v roce svého 50. výročí také pokračující silnou poptávku po svých vrcholných vysokovýkonných modelech BMW M3 a BMW M4 a po dlouhodobě úspěšných modelech řady X. Výhled na rok 2023 je proto pro BMW M GmbH velmi pozitivní a slibuje další rekordní výsledky.

MINI Electric zůstává nejprodávanější variantou modelu MINI

Značka MINI prodala v loňském roce 292 923 vozů (–3,0 %). Pozitivně se vyvíjel prodej elektrifikovaných modelů MINI: počet prodaných elektrifikovaných modelů MINI (včetně plug-in hybridů) se zvýšil o +14,3 % na 60 839 vozů a v roce 2022 tak tvořil přibližně 21 % celkových celosvětových prodejů MINI.

Čistě elektrické MINI Cooper SE zůstalo i v roce 2022 nejprodávanějším modelem své značky. V loňském roce se celosvětově prodalo celkem 43 744 vozů MINI Cooper SE, což představuje nárůst o +25,5 % oproti předchozímu roku.

Rok 2023 bude pro MINI velmi důležitý. Značka oslaví 110 let výroby automobilů ve svém hlavním závodě v Oxfordu a představí první dva čistě elektrické modely nové rodiny MINI.

Rolls-Royce Motor Cars vykázal nejvyšší prodeje ve své 118leté historii

V roce, kdy Rolls-Royce Motor Cars představil model Spectre, první ultra-luxusní elektrické superkupé světa, vykázala společnost také nejvyšší prodeje ve své 118leté historii – zákazníkům po celém světě dodala 6 021 automobilů (+7,8 %). V mnoha regionech bylo dosaženo historicky nejvyšších prodejů.

Každý z těchto vozů byl vyroben na míru: přesně podle přání zákazníka, a to do posledního detailu. Hodnota vytvořená bezkonkurenční nabídkou divize Bespoke byla vyšší než kdykoli předtím, přičemž klienti nyní za svůj jedinečný Rolls-Royce zaplatili v průměru kolem půl milionu eur.

Celosvětová poptávka zůstává napříč celým produktovým portfoliem vysoká, největší zájem je o modely Cullinan a Ghost. Počet objednávek všech modelů prakticky naplňuje celý rok 2023, přičemž po velmi úspěšné světové premiéře v říjnu byly velmi silné předběžné objednávky také na nový čistě elektrický Spectre. Mimořádně pozitivní reakce zákazníků na Spectre přichází v době, kdy se značka připravuje na výrobu pouze čistě elektrických vozů, což plánuje od konce roku 2030.

Navzdory všem krizím se nejluxusnějším automobilkám extrémně daří. Bugatti a Rolls-Royce hlásí prodejní úspěchy

BMW Motorrad zaznamenává nejvyšší prodeje v historii společnosti

S celkovým počtem 202 895 motocyklů a skútrů dodaných zákazníkům, což představuje meziroční nárůst o +4,4 %, vykázalo BMW Motorrad nejvyšší prodeje ve své historii. Zejména regiony Evropy, Ameriky a Asie zaznamenaly nová prodejní maxima a zásadně přispěly k rekordním prodejům BMW Motorrad. Přesvědčivá modelová řada s úspěšnými produkty, které často tvoří své vlastní segmenty, a uvádění nových populárních modelů na trh, jako je například plně elektrické BMW CE 04, byly silnými faktory úspěšného výsledku za rok 2022.

Prodeje BMW a MINI v regionech/trzích

BMW Group v loňském roce dodala zákazníkům v Číně celkem 791 985 vozů BMW a MINI (–6,4 %). Ve čtvrtém čtvrtletí zde ale bylo prodáno 199 112 vozů, což znamená nárůst o 12,7 %.

Prodeje vozů BMW a MINI v USA v období od ledna do prosince činily celkem 361 892 kusů (–1,3 %). Prodej se ve čtvrtém čtvrtletí vyvíjel pozitivně: dodávky BMW Group se meziročně zvýšily o 11,1 % a dosáhly 112 057 kusů.

V Evropě prodala BMW Group v roce 2022 celkem 877 369 vozů BMW a MINI (–7,5 %). Ve čtvrtém čtvrtletí dodala společnost zákazníkům 247 551 kusů, což představuje nárůst o 10,9 %.

V Německu bylo za celý rok registrováno 252 087 vozů BMW a MINI.

Prodeje BMW Group za Q4/celý rok 2022

 4. čtvrtletí 2022Srovnání s rokem 2021Rok 2022Srovnání s rokem 2021
BMW Group, automobily651 798+10,6 %2 399 636–4,8 %
BMW566 826+11,0 %2 100 692–5,1 %
– BMW M52 801+30,2 %177 257+8,4 %
MINI83 652+8,2 %292 923–3,0 %
BMW Group elektrifikované1150 511+55,6 %433 795+32,1 %
BMW Group BEV87 560+98,3 %215 755+107,7 %
Rolls-Royce1320+4,1 %6021+7,8 %
BMW Motorrad43 562+15,7 %202 895+4,4 %

1 BEV a PHEV

BMW & MINI prodeje v regionech/na trzích

 4. čtvrtletí 2022Srovnání s rokem 2021Rok 2022Srovnání s rokem 2021
Evropa247 551+10,9 %877 369–7,5 %
– Německo267 401+6,9 %252 087–6,0 %
Asie260 355+12,1 %1 028 105–3,5 %
– Čína199 112+12,7 %791 985–6,4 %
Severní a jižní Amerika131 632+8,9 %439 585–2,3 %
– USA112 057+11,1 %361 892–1,3 %

2 Předběžné hodnoty


Údaje o dodávkách uvedené v této tiskové zprávě jsou předběžné a mohou se změnit až do zveřejnění Výroční zprávy BMW Group 2022. Poznámky k tomu, jak jsou údaje o dodávkách připravovány, jsou k dispozici ve Výroční zprávě BMW Group 2021 na str. 97.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru