Test BMW M240i xDrive Coupé (2022)

Test BMW M240i xDrive Coupé (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 8. 9. 2022


Nové BMW řady 2 Coupé si na rozdíl od řady 2 Gran Coupé ponechalo primárně poháněná zadní kola a může mít i šestiválcový benzinový motor. A právě ten jsme, ačkoliv s pohonem všech kol xDrive, vyzkoušeli v redakčním testu. Jak na nás nové BMW M240i xDrive Coupé zapůsobilo?

Od čtyřválce po šestiválec

Nejnovější dvojkové kupé stojí na úplně jiném základu než dvojkové Gran Coupé, společné tak mají pouze označení řady. Kupé totiž dostalo podvozkovou platformu CLAR, kterou v upravené formě používají i větší BMW řady 3 a řady 4, stejně jako některé další díly. Shodné jsou i osmistupňové automatické převodovky. Manuál běžná dvojka mít nemůže, ten bude vyhrazen až chystanému BMW M2.

Základem nabídky je verze 218i, kterou pohání dvoulitrový čtyřválec se 115 kW/156 koňmi a vrcholem je pak M240i s třílitrovým šestiválcem s 275 kW/374 koňmi, které už lze vybírat (zpočátku byla k dispozici pouze čtyřkolka) s pohonem zadních anebo všech kol xDrive. Cenový rozdíl je 56 tisíc korun a ušetříte 55 kg na hmotnosti.

Test BMW M240i xDrive Coupé (2022)

I protože auto využívá podvozek větších modelů, rozměry se zvětšily. Dvojkové kupé je tak dnes větší než trojkové BMW E46 z přelomu tisíciletí. Na délku naměříme 4548 mm, na šířku 1838 mm a vysoké je tohle auto 1404 mm. Stále jde ale o docela kompaktní auto, do kterého se s trochou umu vejde čtveřice cestujících, ačkoliv ti na zadních sedadlech nebudou moci být žádní velcí cvalíci nebo vysocí lidé.

Skvělý šestiválec

Stejně jako v předchozí generaci BMW M240i je i v té současné pod kapotou skvělý třílitrový šestiválec. Ten ale opět posílil a teď se může pochlubit 275 kW/374 koňmi a točivým momentem 500 Nm. Technické údaje slibují, že auto s ním zrychlí na stovku za pouhých 4,3 sekundy a dostane se až na elektronicky omezených 250 km/h. Díky pohonu všech kol je rozjezd opravdu rychlý a pružnost v běžném světě také potěší. Že byste potřebovali rychlejší auto si snad ani nemůžete říct. Ostatně pomáhá tomu i skvělá automatická převodovka, která se rozhodně nebojí podřadit.

Zátah motoru je příjemný nejen na okresce, ale i ve vysokých dálničních rychlostech. Výkon graduje a vlastně má tenhle šestiválec šťávu. Je ale škoda, že stejně jako spousta jiných dnešních aut už nemá takový zvukový projev. Výfuk sice slyšet je, ale tohle auto by si rozhodně zasloužilo víc. Projev výfuku nedoprovází skoro žádné prskání ani střílení.

Jakkoliv je motor šťavnatý a má spoustu síly, při běžném ježdění není „nenažraný“. I s téměř čtyřmi stovkami koní a s pohonem všech kol dokáže tohle auto jezdit docela bez problémů za něco přes devět litrů na 100 kilometrů. Jakmile ale začnete topit pod kotlem, spotřeba výrazně vzroste a palivová nádrž na 52 litrů mizí před očima.

Hezký, ale moc velký

Testovaná dvojka vypadala na pohled vážně zajímavě, kromě fialové barvy Thundernight (23 582 Kč) byl vybaven také mnoha prvky z nabídky BMW M Performance. Šlo o spoustu karbonových doplňků,  jako například o přední spoiler za necelých 47 tisíc korun, mřížku masky chladiče kolem ledvinek za necelých 17 tisíc korun, kryty vnějších zpětných zrcátek za 38 tisíc korun a nějaké drobné, nástavce prahů za 31 tisíc korun, spojler na víku kufru za 17 tisíc a difuzor za 43 tisíc korun. Vše nakonec završily 20″ kované disky s pneumatikami Pirelli P Zero za necelých 119 tisíc korun.

A právě kola s pneumatikami byla nejslabším článkem celého auta. Jakmile totiž auto najelo na silnici, která nebyla hladká jako zrcadlo, začalo tak divně podupávat a od kol mlátit. Bylo hrozně moc znát, že podvozek si s nimi neumí úplně poradit. Při přejezdu větších nerovností nebo propadlých kanálů se do interiéru dostaly i vážně nepříjemné rány. Na kvalitním hladkém asfaltu ale s velkými koly problém nebyl a auto fungovalo parádně. Řízení je příjemně tužší, podvozek jakbysmet a reakce na plynový pedál jsou ostré. Navíc je tu aktivní zadní diferenciál (pro 230i bude k dispozici i klasický mechanický samosvor), který v zatáčkách pomůže i k lehkému sklouznutí. 

Test BMW M240i xDrive Coupé (2022)

Při běžné nebo lehce svižnější jízdě je auto jisté a i vcelku zábavné, ale jakmile tempo výrazněji zvýšíte, začalo auto být nedotáčivé a bylo cítit, že pneumatiky na silnici tak úplně nedrží (ono taky ale testované dvojkové kupé váží bezmála 1,7 tuny). Jakmile se pak třeba objevila nerovnost v zatáčce, auto znervóznělo – jako by se tlumiče nedokázaly s tak velkými koly dostatečně dobře vypořádat. Standardně obouvá M240i devatenáctky a zcela jistě to bude lepší volba.

Závěr a cena

Nové BMW řady 2 Coupé přijelo s podobným receptem jako v předchozí generace a od všech ostatních dvojek v nabídce automobilky se výrazně odlišuje. Tohle auto totiž stále sází hlavně na zábavu za volantem a klasickou koncepci pohonu, kdy auto dopředu tlačí, nikoliv ho tahá za přední kola. Potěší i fakt, že pod kapotou může být šťavnatý šestiválec s parádním zátahem, ačkoliv s poměrně decentním zvukem. Vadu na kráse přesto tento konkrétní testovaný kus má. Jsou jí jeho velká 20″ kola, s nimiž se podvozek nedokáže úplně dobře popasovat. A také gumy, které úplně nedrží.

BMW M240i xDrive Coupé je do příchodu BMW M2 tím nejdražším v nabídce, když jeho cena aktuálně startuje na 1 456 000 Kč s DPH. Za základní BMW 218i zaplatíte  o skoro půl milionu méně (980 200 Kč).

Technické údaje:

Auto:

BMW M240i xDrive Coupé

Motor:

řadový šestiválec

Objem válců:

2998 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol (xDrive)

Výkon:

275 kW/374 koní při 5500 ot/min

Točivý moment:

500 Nm při 1900 až 5000 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

4,3 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

osmistupňová automatická

Spotřeba paliva:

8,1 l/100 km

Emise CO2:

185 g/km

Objem nádrže:

52 litrů

Délka:

4548 mm

Šířka:

1838 mm

Výška:

1404 mm

Rozvor:

2068 mm

Pohotovostní hmotnost:

1765 kg

Objem zavazadlového prostoru:

390 litrů

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru