Vývoj bezpečnosti nových vozidel zahrnuje různé testy a technologické nápady. Jedním z nich je i plně autonomní přestavba Toyoty GR Supra, která nejen, že dokáže zcela sama jezdit, ale zvládne i průjezd závodní tratí v naprosto bezchybném a takřka dokonalém driftu.
Sice to na první pohled vypadá jako skvělá zábava party techniků výzkumného ústavu značky Toyota, ale ve skutečnosti je za tím vším řešení bezpečnosti aut. Toyotě jde o to, aby auta, respektive jejich bezpečnostní systémy, zvládaly i ty nejnebezpečnější situace.
Technici, kteří za tímto projektem stojí, si totiž dle svých slov moc dobře uvědomují, že se na silnicích pohybují i ti řidiči, kteří na případné nebezpečné situace nemusí zareagovat správě. Nebo nemusí zareagovat vůbec nijak. A právě kvůli nim se snaží dostat vývoj bezpečnostních a asistenčních systémů za hranu myslitelného.
Jde jim o to, aby v budoucnu auta zvládla reagovat i na opravdu krizové situace. Ať už půjde o nečekaný úhybný manévr, zvládnutí smyku nebo dokonce jeho předcházení. Bezpečnostní systémy toto svým způsobem umí už dnes, ale rozhodně nejsou dokonalé. A se špatným řidičem je pak k pořádnému maléru nakročeno i s armádou všech myslitelných asistentů. Toyota ale chce, aby ideálně nevznikaly žádné nehody, aby auta zvládala krizové situace zcela sama a ze silnic tak fakticky zmizelo nebezpečí.
Je to rozhodně velmi zajímavý, i když trošku děsivý počin. Pokud takové drifty zvládne auto už dnes samo, budeme za pár let vůbec potřebovat závodní jezdce, kteří perfektně znají auto, umí pracovat s fyzikálními zákony a číst trať tak, aby nikdy neminuli ideální stopu? Přesně to totiž systém Toyoty umí. Bude velmi zajímavé sledovat, kam se vývoj motorismu, ale i motoristického sportu, bude v následujících letech posouvat. Zjevně se máme na co těšit.