Historie Nürburgringu sahá hodně hluboko, ale dříve okruh nevypadal tak, jak ho známe dnes. Dnes využíváme jeho Severní Smyčku, po které se jezdí závody, ale i turistické jízdy, které jsme si párkrát zajeli i my. Má to už dlouhou tradici a my se můžeme podívat na sestřih nepříjemností a nehod od roku 1993. A je to hodně zajímavá podívaná.

Přiložené video je hodně dlouhé, ale představuje parádní sondu do minulosti. Začíná v časech, kdy se z Československa stala Česká republika, tedy už před 27 lety. Je zajímavé sledovat, jaká auta se tehdy po trati prohánějí, a ještě zajímavější je sledovat, jak se po trati jezdící auta proměňují v čase. Od roku 1993 se postupně dostáváme až k přelomu milénia a posledních několik málo minut se věnuje i poměrně nedávným letům do roku 2013. Vidět tak můžeme třeba i trable Porsche 997.

Přečtěte si také:  Tahle škodovka má motor z Alfy Romeo, 800 kg a na Nürburgringu prohání mnohem výkonnější auta

To už ale není tak zajímavé, protože je to prakticky současnost. Zajímavější jsou hlavně ty devadesátky. Po Nürburgringu se prohánějí ponejvíce jedničkové a dvojkové Golfy, doprovázené mnoha Opely Ascona, Manta, Kadett, Astra a podobně. Nechybí samozřejmě ani BMW E30, včetně poměrně hodně kusů M3 (E30 i E36). Najdou se ale i velké rarity v podobě například Nissanu Pulsar GTI-R anebo Renault 5 Turbo.

Ovšem dvěma hodně zajímavými auty jsou i legendární Ferrari F40, které si můžeme prohlédnout v čase od 31:46, jehož řidič v zatáčce zpanikaří, dostane smyk a nabourá přední částí do svodidel. To bylo v roce 1996.

Tím druhým autem je upravená Toyota Supra MKIV v čase od 46:30. Psal se rok 1997, tedy ještě dlouho předtím, než se objevil první díl Rychle a zběsile, který supru této generace proslavil.

Přečtěte si také:  Olejová skvrna na Nurburgringu způsobila vážné problémy - video

Video má hodinu a skoro 20 minut a zaměřuje se na zatáčku Adenauer Forst, která přichází po prudkém a rychlém sjezdu do liščí nory a následném výjezdu do kopce. Za horizontem je ale levá zatáčka s pozdním apexem, která není okem vidět. Ve videu není příliš bouraček, spíše přetočených aut na trati anebo pokračujících rovně do trávy.Ne všichni ale měli takové štěstí a nahráno je i několik kotrmelců přes střechu.

Zajímavé je také pozorovat, že původně byla tráva zatáčka jen s trávou (respektive s hlínou), až mnohem později v novém miléniu přibyla zatravňovací dlažba.