Historie Nürburgringu sahá hodně hluboko, ale dříve okruh nevypadal tak, jak ho známe dnes. Dnes využíváme jeho Severní Smyčku, po které se jezdí závody, ale i turistické jízdy, které jsme si párkrát zajeli i my. Má to už dlouhou tradici a my se můžeme podívat na sestřih nepříjemností a nehod od roku 1993. A je to hodně zajímavá podívaná.
Přiložené video je hodně dlouhé, ale představuje parádní sondu do minulosti. Začíná v časech, kdy se z Československa stala Česká republika, tedy už před 27 lety. Je zajímavé sledovat, jaká auta se tehdy po trati prohánějí, a ještě zajímavější je sledovat, jak se po trati jezdící auta proměňují v čase. Od roku 1993 se postupně dostáváme až k přelomu milénia a posledních několik málo minut se věnuje i poměrně nedávným letům do roku 2013. Vidět tak můžeme třeba i trable Porsche 997.
To už ale není tak zajímavé, protože je to prakticky současnost. Zajímavější jsou hlavně ty devadesátky. Po Nürburgringu se prohánějí ponejvíce jedničkové a dvojkové Golfy, doprovázené mnoha Opely Ascona, Manta, Kadett, Astra a podobně. Nechybí samozřejmě ani BMW E30, včetně poměrně hodně kusů M3 (E30 i E36). Najdou se ale i velké rarity v podobě například Nissanu Pulsar GTI-R anebo Renault 5 Turbo.
Ovšem dvěma hodně zajímavými auty jsou i legendární Ferrari F40, které si můžeme prohlédnout v čase od 31:46, jehož řidič v zatáčce zpanikaří, dostane smyk a nabourá přední částí do svodidel. To bylo v roce 1996.
Tím druhým autem je upravená Toyota Supra MKIV v čase od 46:30. Psal se rok 1997, tedy ještě dlouho předtím, než se objevil první díl Rychle a zběsile, který supru této generace proslavil.
Video má hodinu a skoro 20 minut a zaměřuje se na zatáčku Adenauer Forst, která přichází po prudkém a rychlém sjezdu do liščí nory a následném výjezdu do kopce. Za horizontem je ale levá zatáčka s pozdním apexem, která není okem vidět. Ve videu není příliš bouraček, spíše přetočených aut na trati anebo pokračujících rovně do trávy.Ne všichni ale měli takové štěstí a nahráno je i několik kotrmelců přes střechu.
Zajímavé je také pozorovat, že původně byla tráva zatáčka jen s trávou (respektive s hlínou), až mnohem později v novém miléniu přibyla zatravňovací dlažba.
Štítky: 911, Adenauer Forst, ascona, bmw, bmw e30, bmw e36, BMW M3, BMW řady 3, e30, E36, f40, ferrari, ferrari f40, golf, kadett, manta, Monza, nehoda, nurburgring, okruh, opal kadett, opel ascona, Opel Manta, opel monza, Porsche, porsche 911, řada 3, scirocco, smyk, supra, toyota, Toyota Supra, tuning, volkswagen corrado, volkswagen golf, volkswagen scirocco