Škodovky byly a jsou v Česku oblíbenými auty. Platí to jak pro ty nové, tak i pro ty staré, jejichž ceny se posledních pár let šplhají do neskutečných hodnot. Tahle Škoda 110 R Coupé je ale hodně neobyčejná, protože na okruzích předjíždí i mnohem silnější auta. A to třeba i na epickém Nürburgringu.

Jakkoliv tohle auto na první pohled vypadá jako legendární Škoda 110 R, pod karoserií je skoro všechno jinak. Stačí, aby kolem vás auto projelo a na první poslech poznáte, že pod zadní kapotou rozhodně není původní šedesátikoňový 1,1litrový čtyřválec.

Přečtěte si také:  První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Historie tohoto konkrétního auta se píše už hodně dlouho. Vyrobeno bylo v roce 1980 a první úpravy začaly záhy. Pokud by vás zajímalo, jak to s ním vypadalo v roce 2006, můžete si to prohlédnout tady. Tehdy ho ještě poháněl upravený motor ze Škody Favorit. Už však mělo několik úprav, které přetrvaly až do dnešních dnů – například přední spoiler.

O pohon už se teď totiž nestará ani motor z favoritu, nýbrž mnohem potentnější osmiventilový čtyřválec 2.0 TS z Alfy Romeo 75. Jediné, co z tohoto motoru nepochází, jsou písty, ale drží značku, protože jsou z motoru z Alfy Romeo 164 TS Super. Zajímavostí je karbonové sání s přívodem vzduchu přímo z kabiny, protože vzadu prý nebylo místo. Filtr se tak nachází v místech, kde původně byla zadní sedadla, což znamená, že v autě je (nejen kvůli tomu) opravdu velký hluk.

Škoda 110 R Super Saloon byl závodní speciál s motorem Chevrolet V8

Výkon nového motoru je kolem 150 koní, takže s autem vážícím kolem 800 kilogramů nemá mnoho práce. Ačkoliv karoserie vypadá stejně jako u jakéhokoliv jiného „erka“, není to úplně stejná karoserie. Tahle je totiž vyrobena kompletně z laminátu. Ani pevnosti skeletu se není třeba obávat, protože uvnitř auta je zastavěn bezpečnostní rám, díky čemuž musela být trochu upravena původní palubní deska.

Také původní brzdy by takovou porci výkonu zvládaly jen těžko, vždyť tu byly malé kotouče a vzadu dokonce bubny. Nyní jsou na obou nápravách kotoučové brzdy. Vpředu jsou kotouče z modelů LADA, do nichž se zakusují třmeny Wilwood, zatímco vzadu jsou kotouče z trojkové BMW E30 s třmeny ze Škody Octavia.

Podle majitele, jehož přezdívka je Eidy, je aktuálně nějaký problém s řídící jednotkou motoru, takže omezovač otáček je někde nad šesti tisíci, přibližně o tisíc otáček za minutu níže, že by měl být. Při ostrém kole na Nürburgringu je vidět, že často právě těchto tisíc otáček chybí, protože auto se dostane do omezovače jen těsně před zatáčkou, kdy už nemá moc cenu přeřazovat.

Přečtěte si také:  Modernizovaná Kia Stinger odhaluje motory. Nechybí ani 370koňový šestiválec

I tak to je ale hodně rychlá jízda, přičemž se drží dokonce i jedničkového BMW – vypadá to na BMW M135i nebo M140i. To na rovinkách díky mnohem vyššímu výkonu ujede, ale v zatáčkách ho často škodovka dojíždí.