Pokud máte rádi firmu jménem Singer a její práci, tedy stavby úžasných Porsche 911 v novém a o něco modernějším kabátu, pak budete milovat i to, co dělá společnost Redux. Tahle partička totiž miluje klasická BMW, obzvláště pak M3 generace E30. A protože je právě těchto aut na trhu stále méně a jejich cena až neuvěřitelně roste, rozhodli se, že je dopřejí širšímu počtu zákazníků, a navíc ve stavu lepším než novém.

Ve zkratce dělají prakticky totéž, co dělá Singer s Porsche. Vezmou BMW M3 E30 v jakémkoliv stavu, opraví všechno to, co je třeba. Navíc klidně přelakují karoserii, ale pod ní namontují o něco mladší pohonné ústrojí. Výsledkem je nádherný kus BMW, který prostě budete chtít. Ale abychom to vysvětlili popořadě.

Existují dvě možnosti, jak se k tak nádhernému autu, jaké si můžete prohlédnout na fotkách v galerii, dostat. Buď přivezete sviji M3 přímo do Reduxu nebo si ji od nich necháte sehnat a postavit od základu. Pak už jen přijdete k hotovému autu. V obou případech počítá Redux s tím, že karoserii nejspíš bude potřeba opravit a přelakovat. Totéž čeká i kompletní podvozek auta.

Pak už ale Redux pracuje jen s novějšími díly, přičemž se zaměřuje hlavně na prostor pod kapotou. Původní agregát o objemu 2,3 litru převrtají na objem 2,5 litru, za nové díly budou vyměněny ojnice, písty i kliková hřídel. Mimochodem, to vše přímo z BMW, žádná druhovýroba bůh ví odkud. Tvůrce neprozradil, jaký je konečný výkon takového motoru, ale mluví se o 387 koních a o točivém momentu 528 Nm. K tomu všemu upraví i převodovku. V případě auta na fotkách vsadili na šestistupňovou manuální, ale v budoucnu se o přenos výkonu bude starat výhradně manuál pětistupňový. K převodovce navíc přibude jiný setrvačník, ale i hnací hřídele a vylepšený diferenciál. V autě nebude chybět ani nově vyrobené výfukové potrubí.

Mimo to všechno Redux namontuje i nové brzdy. Vpředu půjde o šestipístkové třmeny AP Racing, které doplní 330mm kotouče. Vzadu zase o čtyřpístkové brzdiče stejné značky s kotouči o průměru 304 mm. Redux pak na základě domluvy se zákazníkem buď pořádně zrenovuje původní odpružení nebo přidá nový, tuhostně stavitelný podvozek EXE-TC Competition.

Nový majitel si bude moci také zvolit, jestli chce do interiéru přidat bezpečnostní rám nebo ho nechat co možná nejpůvodnější. Problémem samozřejmě není ho přečalounit nebo jakkoliv upravit. Stejně tak všichni zájemci dostanou na výběr ze dvou druhů kol a mnoha dalších drobností. Celkem má vzniknout maximálně 30 takovýchto BMW M3, ovšem cenu bohužel neznáme.