Stará a nová Toyota Supra pospolu. Supercar Blondie je postaví i na 400metrový sprint

Od Pavel Srp | 7. 2. 2020


Je to už několik měsíců, kdy Toyota začala prodávat novou generaci legendárního modelu Supra, a po celou tu dobu tahle nová, již pátá generace vzbuzuje vášnivé debaty. A o to vášnivější jsou, pokud se vedle sebe postaví právě nová i ta předchozí. A to přesně udělala Alex Hirschi, tedy Supercar Blondie.

Alex je mladá blondýnka, která se proslavila videi se supersportovními auty. Na všech sociálních sítích ji sledují miliony lidí. Ti teď mohou diskutovat o videu, v němž se představují dvě Toyoty Supra. Tou první je nejnovější Toyota GR Supra, která vznikla ve spolupráci s BMW, tou druhou pak čtvrtá generace Supry, kterou asi nejvíce proslavil první film Rychle a Zběsile, kde s ní jezdil Paul Walker. Mimochodem v nejnovějším, devátém díle Rychle a zběsile se objeví nová GR Supra.

Legendární příběh Toyoty Supra píše novou kapitolu, pojďme se podívat na ty předchozí

Historie modelu Supra je opravdu dlouhá. Nás ale v tuto chvíli zajímá ale čtvrtá a pátá generace. Ta čtvrtá se vyráběla mezi lety 1993 až 2002. Nešlo o sportovní auto, ale o pohodlné GT, které ale majitelé ve sportovní auto měnili. Nebylo to nic složitého, protože motor byl v sérii tak naddimenzovaný, že bez problémů zvládal i tisíc koní. I proto sériové Supry téměř nejsou. A pokud ano, nekoupíte třílitrové šestiválce s twinturbo motorem 2JZ-GTE. Ten měl už před téměř třiceti lety podobné technické údaje jako dnešní jedním turbem přeplňovaný šestiválec v GR Supře.

Ta vznikla ve spolupráci s BMW a používá „německý“ motor. Jde o řadový šestiválec s přeplňováním jedním turbodmychadlem, který je v BMW skvělý. Spojen je výhradně s automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.

Ve videu si můžeme všimnout toho, že starší Supra není úplně sériová, ale motor se velkých úprav nedočkal. I proto se obě podobně výkonná auta mohou postavit na dráhu dubajského autodromu, kde si vyzkoušejí sprint na čtvrt míle. Tipnete si výsledek?