test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (1)

Test Volkswagen Golf Variant 1,5 TSI EVO mHEV DSG R line (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 31. 5. 2021


Když chcete rodinný kombík, máte na výběr z docela dost možností. Nejvíce rodin sáhne do nižší střední třídy, kde je jedním z celosvětově nejprodávanějším modelem Volkswagen Golf Variant. A ten jsme si do redakčního testu vzali i my.

Ostřejší vzhled, ale úsporná pohonná jednotka

Do redakce dorazilo auto, které vypadá na pohled opravdu velmi dobře. Naživo rozhodně ještě lépe než na fotkách. Velký podíl na tom měl nejen příplatkový šedý pastelový lak (za 7900 Kč), ale také paket R line, který přidává některé designové prvky, ale také přiváží bohatší výbavu.

I když má Golf Variant velké nasávací otvory v jiném předním nárazníku, velká kola, nástavce vnějších prahů, naznačenou čtveřici koncovek výfuku v zadním nárazníku a o 15 mm nižší sportovní podvozek, stále jde o auto, které tak trochu mate tělem. Pod jeho kapotou totiž může být (jako v našem případě) i mild-hybridní pohonná jednotka.

test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (7)

Paket R line přidává také několik vylepšení do kabiny. Najdeme tu jiná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a logem R v opěradlech a interiérový dekor, jenž má svou grafikou připomínat karbon. A zapomenout nesmíme ani na funkční vylepšení jako je možnost volbu jízdního režimu či progresivní řízení.

Je prostornější než hatchback

Praktičtější verze bestselleru z Wolfsburgu je o 350 mm delší než pětidveřová varianta, ale zároveň má i o 50 mm delší rozvor náprav (2669 mm). Tím se mnohem více přibližuje větší Škodě Octavia Combi (2686 mm), ale i SEATu Leon Sportstourer (2686 mm), který má pro pětidveřové i kombi verze rozvor stejný.

I díky tomu je v kombíku více místa než v pětidveřové variantě. Na fotce níže si můžete všimnout, že za sedadlem, nastaveným na 180cm řidiče, stále zbývá dostatek místa pro kolena. Dostatek místa má dvojice cestujících i v oblasti ramen a hlavy. Bez větších problémů se sem vejdou i tři pasažéři, ale jak už bývá zvykem, ten prostřední se neusadí úplně pohodlně. S mými 180 cm jsem se kvůli vyvýšenému posedu dotýkal hlavou čalounění stropu.

test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (33)

Dostatek prostoru je i na předních sedadlech. Ta jsou sice tvarována sportovně, mají vcelku výrazné boční vedení, ale stále jsou pohodlná. Je jen škoda, že nemají možnost prodloužení sedáku, protože řidiči s delšími nohami nedostatečně podepírají nohy.

Více než 600 litrů pro zavazadla

Kombíky si kupujeme hlavně kvůli objemu zavazadelníku. V tomto případě na tom Volkswagen Golf vůbec není špatně – a to ani ve srovnání s konkurenty. V základním uspořádání nabídne pro zavazadla 611 litrů, po sklopení opěradel pak dokonce 1642 litrů. Pro srovnání větší Volkswagen Passat Variant uveze 650, respektive 1780 litrů. Do koncernových sourozenců Octavia Combi i Leon ST naložíte nepatrně více (640 litrů, respektive 620 litrů), stejně jako do Fordu Focus kombi (635 litrů). Naopak menší kufr má Hyundai i30 kombi.

Mimochodem kufr má poměrně pravidelné tvary a v bocích šikovné přihrádky, aby například hasicí přístroj, povinná výbava nebo kapalina do ostřikovačů nelítala po kufru. Pod podlahou pak v testovaném autě našlo umístění rezervní kolo.

test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (35)

Mild-hybrid pod kapotou

U nového Volkswagenu Golf máte na výběr z nepřeberného množství variant. Nabízí se s čistě benzinovými a naftovými motory, ale také jako TGI spalující CNG, mild-hybrid anebo jako plug-in hybrid. Zároveň nabízí sportovní verze GTI (benzinová), GTD (naftová) a GTE (plug-in hybridní) anebo jako vrcholný Golf R s pohonem všech kol a 320 koňmi.

Oproti předchozí generaci si ho nepořídíte jako elektromobil. Současná generace Golfu stojí stále na platformě MQB, zatímco pro elektromobily používá Volkswagen koncern platformu MEB. Pokud tedy chcete elektromobil velikosti Golfu, budete muset sáhnout po Volkswagenu ID.3.

Testovaný kus poháněl 48V mild-hybrid 1.5 eTSI, který je spojen výhradně s převodovkou DSG a pohonem předních kol. Motor nabídne 110 kW/150 koní a točivý moment 250 Nm. V nabídce je i manuální převodovka, ta je ovšem s motorem bez mild-hybridní techniky, případně 2.0 TDI 110 kW s manuální převodovkou nebo s DSG za příplatek.

test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (37)

Mild-hybridní technika kombinuje spalovací motor s přidaným 48V startér/generátorem (9 kW/13 koní a 50 Nm), malá baterie s kapacitou 0,66 kWh, která se nachází pod sedadlem spolujezdce, a měnič napětí, který je naopak pod sedadlem řidiče. Jde o přibližně 15kg zátěž.

Startér/generátor je spojen s motorem přes řemen (ISG) a má několik funkcí. Kromě toho, že pomáhá drobně snížit spotřebu, tak funguje i místo klasického startéru a roztáčí motor. Zároveň slouží pro krátkodobé zlepšení akcelerace při prvotním sešlápnutí plynového pedálu, kdy se k „životu“ ještě pořádně neprobudilo turbodmychadlo. Vše je ovšem dohromady sladěno tak dobře, že při řízení pomoc startér/generátoru prakticky nepoznáte.

Dynamika testovaného Golfu Variant není vůbec špatná. Pružnost mu nechybí, převodovka DSG řadí rychle a umí i poměrně svižně podřazovat i o několik rychlostí. Pokud byste potřebovali ještě rychlejší reakce, pak se nabízí jízdní režim Sport, v němž auto celkově přiostří.

test-2021-volkswagen-golf-variant-15-etsi-dsg-r_line- (25)

A spotřeba paliva? I mild-hybridní Golf je vybaven systémem ACT, který umí deaktivovat dva válce v případě, že je motor pod minimální zátěží, a mild-hybrid umí i plachtit, takže třeba i na dálnici umí zcela vypnout spalovací motor. Výsledná hodnota spotřeby paliva se tak na konci testovacího týdne udržela do 6 l/100 km, přičemž se lze na delších trasách poměrně v klidu přiblížit i k 5 l/100 km.

Závěr a cena

Testovaný Volkswagen Golf Variant s mild-hybridní pohonnou jednotkou platí za vcelku úsporného, ale přitom docela svižného společníka. Adaptivní podvozek testovaného kusu z něj dělá i přes přítomnost nižšího podvozku a (příplatkových) 18″ disků kol docela komfortního společníka, s nímž můžete bez obav projet celou Evropu. Interiér nabízí dostatek prostoru a přední sportovní sedadla podrží v zatáčkách, přestože jsou pohodlná.

Je to hodně dobře namíchaný celek, ale to také znamená pořádně tučnou cenovku. Cena testovaného kousku, který byl vybaven mnoha prvky příplatkové výbavy, totiž nakonec vyšplhala na 938 400 Kč. Ceník Volkswagenu Golf Variant ovšem startuje na 548 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Golf Variant 1.5 eTSI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,přeplňování turbodmychadlem
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot./min
Točivý moment:,250 Nm při 1500 – 3500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,8.7 s
Maximální rychlost:,224 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.9 / 6.1 / 4.2 (WLTP)
Emise CO2:,134 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4633 mm
Šířka:,1789 mm
Výška:,1440 mm
Rozvor:,2669 mm
Pohotovostní hmotnost:,1425 kg
Objem zavazadlového prostoru:,611 / 1642 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

1 názor na “Test Volkswagen Golf Variant 1,5 TSI EVO mHEV DSG R line (2021)”

  1. Tedy ty ceny… Zda se to jen mě nebo jsou takhle prepalené všude u všech výrobců?? Pmatatuji před pár lety když jsem sháněl nové auto Golfa zacinajici cenu někde u 350.000 a končící vyjma GTI a R u 700.000 a teď koukám jako blázen že vše je o 250.000 nahoru?? To je tedy síla za 3-4 roky…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru