Test_2021_Hyundai_i30_kombi-N_Line-15_T-GDI-Mild-Hybrid-DCT- (3)

Úspěch sportovněji střižené výbavy N Line byl po zkušenostech od jiných automobilek předem očekávatelný, takže ho korejský výrobce aplikuje na své další a další modely. V modelové řadě i30 ho po modernizaci dostal i kombík, který dorazil do redakčního testu s benzinovým mild-hybridem a převodovkou DCT.

N Line vypadá vážně dobře

Když před pár lety Hyundai představil hot-hatch i30 N, už po prvních testech zněla ze všech stran jen samá chvála. Jako úplně první pokus korejského výrobce to byl obrovský úspěch. Později přibyl kromě pětidveřového hatchbacku ještě liftback s označením Fastback a nakonec i další N modely.

Jenže jsou tu i zákazníci, kteří nechtějí to nejostřejší, ale přesto chtějí, aby jejich auto dobře a sportovně vypadalo. Podobný recept na své modely aplikuje většina značek, nejznámější jsou asi M pakety na BMW, S line na Audi, ale třeba i Sportline na škodovkách. No, a Hyundai přišel s N Line. Dnes si tento paket můžete pořídit na spoustu modelů v nabídce, včetně crossoverů, ale i SUV.

Test_2021_Hyundai_i30_kombi-N_Line-15_T-GDI-Mild-Hybrid-DCT- (13)

Pro i30 je možné si za něj připlatit pro všechny druhy karoserií, nejnovějším přírůstkem je právě testovaný kombík, který dostal N Line s faceliftem. A poznáte to na první pohled, protože tohle auto rozhodně vypadá ostřeji. Přední nárazník má větší otvory s černými okraji, novou výplň masky chladiče s logem „N“ (to je i na předních blatnících), ale i spoiler ve spodní části. Zadní nárazník dostal nový difuzor, ale i funkční dvojitou koncovku výfuku (to dnes nemají ani sportovní modely Audi S).

Tato verze výbavy dostala i speciální kola. Jde o 17 nebo 18palcová kola, o nichž automobilka v prospektech mluví, jako že „evokují rychlost dokonce i v okamžiku, kdy se netočí“. Co vy na to?

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Peugeot e-208 (2021)

Pár změn se odehrálo i v interiéru a několik z nich jich poznáte hned, jak se do auta posadíte. Prvně jsou to sportovněji tvarovaná přední sedadla s výraznějším bočním vedením a s červeným prošíváním. To se opakuje i na dalších částech interiéru, včetně tříramenného volantu s logem „N“, který mimochodem skvěle padne do ruky. Sedadla i volant navíc mohou být vyhřívaná.

Test_2021_Hyundai_i30_kombi-N_Line-15_T-GDI-Mild-Hybrid-DCT- (23)

Benzinový mild-hybrid

Při prvním seznámení s faceliftovaným Hyundai i30 jsme testovali kombík s naftovým mild-hybridem (článek si můžete přečíst tady – navíc se tam více věnujeme i samotnému faceliftu). Naftová verze je spíše vláčnější, to ta benzinová je ale úplně jiná.

Mild-hybridní pohonná jednotka kombinuje 1,5litrový turbem přeplňovaný čtyřválec a 48voltový startér/generátor. „Na papíře“ nabídne výkon 118 kW/158 koní a 253 Nm, což mu dovolí zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy. Maximální rychlost je 210 km/h. Tyhle absolutní hodnoty ale nedokáží prozradit, jak lehce tohle auto zrychluje při pružné akceleraci. Díky startér/generátoru, který reaguje bez prodlení, prakticky ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Po okamžiku přebírá iniciativu spalovací motor a i ten má dostatek síly a chuti po otáčkách.

S motorem velmi dobře spolupracuje i sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT. Na rozdíl od běžných verzí dostanete i páčky na volantu pro manuální řazení, které působí lepším dojmem, než u koncernových aut, ale automat vás vyjde na nezanedbatelných 50 tisíc korun.

Test_2021_Hyundai_i30_kombi-N_Line-15_T-GDI-Mild-Hybrid-DCT- (4)

Na čerpací stanici vás potěší apetit testovaného auta. Hyundai v prospektech slibuje, že spotřeba paliva má být v přísnějším režimu WLTP v kombinovaném režimu mezi 5,5 – 6,3 l/100 km. A to se nám vlastně povedlo. Po týdenním ježdění skončili s hodnotou 6,4 l/100 km, přičemž jsme auto testovali v týdnu s teplotami kolem bodu mrazu.

Tužší ano, sportovní ne

Hyundai i30 kombi N Line nemá sice oproti běžným verzím výbavy jiný podvozek, ale mild-hybridy (s výjimkou toho litrového mají zadní víceprvkovou nápravu, namísto klikové nápravy s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou, kterou mají slabší motorizace).

Přečtěte si také:  Test BMW 430d xDrive Coupé (2021)

Podvozek je sice kvůli 18″ kolům testované verze N Line Premium tužší, ale kola nezakopávají, kopírují terén a drží na zemi. Pro sportovní jízdu se tenhle kombík, jakkoliv tak může na první pohled působit, nehodí. Ne snad, že by nedokázal sérii zatáček projet svižně, ale je spíše jisté (i když hodně rychlé), než zábavné.

Test_2021_Hyundai_i30_kombi-N_Line-15_T-GDI-Mild-Hybrid-DCT- (11)

Závěr a cena

Hyundai i30 N Line vsadilo na to, že zákazníci chtějí auto, které dobře vypadá. Tato verze výbavy přidává trochu stylu navíc z nejvýkonnějšího hot-hatche, ale stále zachovává praktičnost i akurátní komfort rodinného kombíku. Do jeho kufru totiž naložíte až šest set litrů zavazadel, přičemž kufr má rovnou podlahu a po sklopení opěradel (nejde to přímo z kufru) se dá zvětšit až na 1650 litrů.

Benzinový 1,5litrový mild-hybrid je s automatickou (dvouspojkovou) převodovkou EDC parádně sladěn, snaží se přizpůsobit řidičovu jízdnímu stylu a jeho nastavení se navíc liší podle zvoleného jízdního režimu (ekologický, normální a sportovní). V tom ekologickém, na který auto vždy nastartuje, si navíc užijete funkce mild-hybridního pohonného ústrojí dosyta, protože v tu chvíli auto plachtí a vypíná motor skoro pořád – a to nejen při dojíždění na semafor už pod 20 km/h, ale klidně i při jízdě po dálnici. Čistě na elektřinu ale jezdit nedokáže.

A co prozradí pohled do ceníku? Zatímco nejnižší cena modernizovaného Hyundai i30 kombi je akčních 354 990 Kč (základní výbava Start s atmosférickým benzinovým motorem 1,5i CVVT), tak N Line je výrazněji dražší. Za prvé je to dáno stylovým vzhledem, ale za druhé tím, že se nabízí pouze s mild-hybridními motory 1.5 T-GDI (akční cena: 534 990 Kč) a 1.6 CRDi (akční cena: 544 990 Kč).

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Hyundai
Typ: i30 kombi 1.5 T-GDI Mild Hybrid 48V
Uspořádání: řadový čtyřválec
Objem válců: 1482 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin (mild-hybrid)
Pohon: předních kol
Výkon: 117.5 kW/158 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 253 Nm při 1500–3500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 8.8 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.5-6.3 (WLTP – kombinovaná rychlost)
Emise CO2: 126-142 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4585 mm
Šířka: 1795 mm
Výška: 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Provozní hmotnost: 1412 – 1549 kg
Objem zavazadlového prostoru: 602 / 1 650 litrů
Ceník: ke stažení zde