Test2021-Peugeot_3008_GT_Hybrid-EAT8- (1)

Test Peugeot 3008 GT Hybrid EAT8 (2021)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 28. 2. 2021


Nová, hezčí, technicky pořád stejná, cenově v hybridním provedením stále poměrně drahá. Taková je inovovaná 3008 GT Hybrid od francouzského Peugeotu. Její moderněji laděnou podobu známe už pod podzimu, kdy se v tandemu s větší, sedmimístnou 5008 poprvé ukázala. Teď přišel čas se na facelift podívat detailněji.

Neholit, prosím

Peugeotu 3008 GT narostly nepřehlédnutelné vousy. Asi nejvýznamnější faceliftový podpis najdete přímo v čelní masce, z níž na obě strany vybíhají paprsky. Ty předek opticky rozšiřují, a především prostor pod světlomety umně ozvláštňují. Designových změn je tu ale o něco víc, byť tahle je skutečně ta nejvýraznější a nejpovedenější. A tak tedy prosím: 3008 už nikdy neholit.

Už na první pohled (při porovnání nynějšího a minulého vydání Peugeotu 3008) si jistě povšimnete, že autu dorostla přední světla, respektive zmizelo výrazné – a charakteristické – vykousnutí. Absence chromovaných prvků kolem masky celkovému vzezření jistě sluší, stejně jako nové, tenoučké a hodně fešné LEDkové kly, které prodlužují předěl mezi kapotou a blatníkem směrem k asfaltu.

Test2021-Peugeot_3008_GT_Hybrid-EAT8- (4)

Zboku se toho moc nezměnilo, teprve vzadu narazíte na propracovanější grafiku koncových světel. Tři rudé lví drápy jsou nově dynamické, což je ale skutečně spíš jen estetický detail. To samé platí o nových odstínech laku, které si můžete na 3008 objednat, i o příplatkovém „Black Packu“, v němž jsou všechny exteriérové prvky (lišty, prahy, chrániče) oděné v lesklé nebo saténově černé.

3D přístroj tu není

Vnímanou kvalitou uvnitř Peugeot dosahuje v modelu 3008 hodnoty aut mnohem prestižnějších značek. Charakteristická architektura i-Cockpitu je tu dovedena do dokonalosti. Líbivé je tlumené osvětlení, a to jak ve dveřích v místech plstěných detailů, tak v prohlubni za kniplem převodovky, kam můžete dát bezdrátově nabít svůj smartphone.

Prostor řidiče a spolujezdce je výrazně oddělený vysokou středovou konzolou a jak 10palcový dotykový infotainment, tak veškeré další ovládání na palubní desce je šikovně orientované směrem k řidiči. Mrzuté je, že novým modelům chybí nejstylovější prvek menších sourozenců, a totiž přístrojový štít s 3D efektem. Pak by byla proměna dokonalá.

Test2021-Peugeot_3008_GT_Hybrid-EAT8- (13)

Na druhou stranu jsou tu jiné vychytávky, které v peugeotech kvituju dlouhodobě: jednou z nich je příplatkový systém pro noční vidění (ten 3008 a 5008 dostaly až v rámci tohoto faceliftu). Nejenom, že si můžete na přístrojovém štítu zobrazit projekci termokamery, ale i ve chvílích, kdy používáte jinou šablonu (třeba tu s klasickými budíky), nebo v případě, že se vám před koly mihne zajíc, kamera zpozorní a projekci vám v části displeje zobrazí. Auto taky dokážete v návaznosti na tuto reakci samo zbrzdit.

Síla výběru

Technicky je upravené vydání Peugeotu 3008 shodné se svým předchůdcem. To znamená, že ho stále pořídíte jak s benzinovou dvanáctistovkou nebo šestnáctistovkou PureTech, tak v naftovém provedení 1.5 BlueHDI. Testovaná verze je ale napůl elektrická, a i v tom případě je na výběr – buď vám stačí dvoukolka s výkonem 225 koní, nebo sáhnete po verzi Hybrid4 s 300koňovou náloží pod kapotou a pohonem všech kol.

Totožné auto jako teď jsme měli v testu na podzim. Zopakujme si tedy zásadní informace: Stejně jako v případě vrcholné varianty je i tady zážehová šestnáctka, oproti 147 kW ale disponuje pouze 133 kW. Maximální točivý moment činí 300 Nm. Čtyřkolka má k tomu dvojici elektromotorů, testovaný kousek jen jediný – přidává 80 kW.

Test2021-Peugeot_3008_GT_Hybrid-EAT8- (20)

Platí, že auto je to rodinné, povahou i nastavením. Dávkování brzd (bavíme se o hybridu s poloautomatickým rekuperačním módem) chce cvik. Jakmile do jízdy promluví elektromotor, auto „pohne zadkem“, samotná spalovací jednotka je ale třeba při předjíždění v kopci na dálnici přes své parametry lenivější, až mdlá. Jistě za to dílem může hmotnost přes 1800 kilogramů, protože baterky o kapacitě 13,2 kWh prostě něco váží.

Když budete doma pravidelně dobíjet, potěší vás ale jako u kteréhokoli jiného plug-in hybridu zanedbatelné provozní náklady (když už je pořizovací cena vysoká, tak aspoň jízdně se může plug-in hybrid skutečně vyplatit). Pokud hodláte jezdit pouze na benzin, připravte se klidně na osmilitrový apetit. Za všech okolností vás bude hýčkat parádní interiér a oko kolemjdoucích potěší parádně zpracovaná přední maska. Holt je to jako vždy o možnostech a prioritách.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,3008 Hybrid 225
Motory:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon spal. motoru:,133 kW/180 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spal. motoru:,300 Nm při 3000 ot./min
Výkon předního elektromotoru:,81 kW
Točivý moment předního elektromotoru:,320 Nm
Výkon soustavy:,165 kW/225 koní
Točivý moment soustavy:,360 Nm
Maximální rychlost:,225 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba:,1.5 l/100 km
Provozní hmotnost:, 1835 kg
Emise CO2:,35 g/km
Délka:,4447 mm
Šířka:,1841 mm
Výška:,1624 mm (s nosiči)
Rozvor:,2675 mm
Objem zavazadlového prostoru:,520/1482 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru