Test-2020-Peugeot_2008-12-PureTech-130-GT_Line

Crossovery se lidem líbí, mají je rádi a ještě raději je kupují. Dokazuje to úspěch Peugeotu 2008, jenž se čtyři roky po svém uvedení na trh, stal nejlépe prodávaným modelem v nabídce. Teď je tu druhá generace, kterou jsme už podruhé vyzkoušeli v testu. Tentokrát se slabším benzinovým motorem ve výbavě GT Line.

Vypadá dobře

Z čistě subjektivního hlediska se mi modely Peugeotu přibližně 10 let zpátky moc nelíbily, design byl pro mě divný. To, co ale francouzská značka předvádí v poslední době, je docela odlišné. Vždyť třeba 508 vypadá vážně skvěle a podobně to mám i s druhou generací 2008. Ten design se mi líbí, naživo ještě více než na fotkách.

Přídi dominuje velká maska chladiče se vzorem ne nepodobným některým mercedesům a nechybí ani denní svícení s typickými „zuby“, zakusujícími se až do nárazníku. Ty slouží jako denní svícení, jen škoda, že v nich nejsou ukazatele směru jako v případě 508. Blikače se nacházejí jen ve světlometech. Přední světla jsou ale ve vyšších výbavách FullLED, nenajdete v nich jedinou žárovku.

Test-2020-Peugeot_2008-12-PureTech-130-GT_Line- (5)

Z boku vyniknou zejména dva ostře řezané prolisy na předních i zadních dveřích, které vypadají na první pohled symetricky. Zajímavě vypadá i kontrastní dvoubarevné lakování testovaného kusu, které kombinuje (bezpříplatkovou) oranžovou metalickou barvu karoserie s černými sloupky i střechou (standard od výbavy GT Line). Vše doplňuje ještě ve spodní části dveří chromová lišta.

Přečtěte si také:  Test Škoda Kodiaq RS Challenge (2020)

A záď? Tady je vidět inspirace většími modely 3008 a 5008. Mluvím hlavně o černém vodorovném pásu, probíhajícím celou šíří auta a končícím světlomety. I 2008 dostala do světlometů trojici svítících proužků, které mají připomínat tygří drápy, respektive jejich stopu po škrábnutí. Zajímavostí jsou i pro GT Line koncovky výfuku v obou rozích nárazníku, které nejsou falešné, ale je v nich opravdu vyveden výfuk.

Interiér přichází s 3D i-Cockpitem

Peugeot 2008 předchozí generace byl vlastně jedním z prvních modelů, který přišel s revolučním pojetím interiéru i-Cockpit. V rámci toho francouzská automobilka přesunula kapličku přístrojů až navrch palubní desky a zmenšila volant. Díky tomu má mít řidič  dobrý výhled na ukazatele a současně na cestu a nemusí odvracet zrak. Jiní výrobci to řeší head-up displejem, ale ten byste u Peugeot hledali marně. Někteří řidiči si stěžují, že takové řešení jim nevyhovuje, protože na budíky nevidí. 

Test-2020-Peugeot_2008-12-PureTech-130-GT_Line- (29)

Peugeot se toho ale vzdát nechce a v nové generaci 208 představil zbrusu novou generaci nazvanou i-Cockpit 3D. A ta se dostala i do 2008 (s výjimkou nejnižší výbavy Active). V Peugeotu si s tím opravdu vyhráli a na pohled to vypadá parádně. Umístění se sice nezměnilo, takže někteří řidiči na něj opět neuvidí, ale vypadá to mnohem lépe. Peugeot udělal několik vrstev, kombinující běžný displej a odrazovou plochu, která je před displejem. Některé informace zobrazuje „vpředu“, ty méně důležité pak „vzadu“. Potěšilo, že je toto řešení přehledné.

Poměrně divoce je tvarovaný středový panel, z něhož na vrchu vystupuje dotekový displej, prostřednictvím něhož se opět ovládá prakticky celé auto. Škoda, že to Peugeot neudělal podobně, jako třeba škodovka u octavie, kde alespoň klimatizace zůstává na displeji ve spodní liště pořád a není třeba při každé změně teploty přepínat.

Peugeot vybírá také velmi zajímavé umístění ovladačů pro vyhřívání sedadel. Zatímco 308 ho měla v odkládací přihrádce před řadící pákou, tak nová 2008 ho má ve středovém panelu vedle ovladačů na liště. Je schované úplně v rozích, navíc se řidiči může schovat i za volant a ovládání je dotekové.

Test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 EAT8 (2020)

Za volantem

Benzinové motory jsou v nabídce tři. Pokaždé jde o 1,2litrový tříválec, jehož výkonové spektrum se pohybuje od 100 koní, přes 130 koní až po 150 koní. Nejslabší motorizace je v nabídce výhradně s manuální převodovkou, ta nejvýkonnější s automatem a u té prostřední si můžete vybrat. V případě testovaného auta to byla prostřední motorizace se šestistupňovým manuálem.

Řazení si užívat nebudete, dráhy jsou vcelku dlouhé a pohyb páky v kulise není z nejpřesnějších, ale příplatek za automat, který by to vyřešil, je nemalých 50 tisíc korun. Jednotlivé rychlostní převody jsou ale dobře odstupňovány.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz G 350 d (2020)

Motor na volnoběh decentně vibruje, ale jakmile se dostane do otáček, přestane. Jeho zvuk uslyšíte, ale nejde o typický tříválcový šicí stroj, nýbrž s trochou nadsázky o něco podobného, co předváděl sportovně laděný Volkswagen up! GTI. Projev motoru je totiž trochu brumlavý. Zátah mu nechybí, a to napříč celým otáčkoměrem, při rozjezdu je nicméně potřeba přidat více plynu, aby motor nechcípl. Spotřeba paliva se v rámci týdenního testování pohybovala mezi 6 a 7 l/100 km.

Test-2020-Peugeot_2008-12-PureTech-130-GT_Line- (39)

Zvláštně nastaven je ale podvozek. Ten je na kvalitní silnici poměrně houpavý. Tváří, ale i se chová komfortně, ale jakmile přijde nerovnost, od zadní nápravy se ozve rána a zadek se zvláštně zavlní. Na nekvalitní silnici s sebou auto od zadní nápravy škube. Velký vliv na tom ale jistě mají i 17″ kola, která má GT Line v základu. Rozhodně nedoporučujeme připlácet si za ještě větší 18″ disky.

Závěr

Peugeot 2008 ve své druhé generaci přijíždí hezčí a lépe vybavený. Vypadá zajímavě zvenku, ale i zevnitř, a navíc nabízí i celkem dost prostoru i pro čtyřčlennou rodinu. Poměrně pohodlně se čtveřice průměrně vzrostlých pasažérů posadí do interiéru a vzít s sebou může ještě 434 litrů zavazadel. Rozporuplné pocity přicházejí z podvozku, který je na kvalitní silnici příjemně komfortní, ale na nekvalitní silnici neklidný od zadní nápravy.

A cena? Český importér nastavil cenovku hodně zajímavě, vždyť základní cena na akčních 385 tisících korun, což je srovnatelná nabídka například s Renaultem Captur. To naopak nejlevnější Škoda Kamiq Ambition se 70kW tříválcem 1.0 TSI vyjde minimálně na 407 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 2008 1.2 PureTech 130 S&S GT Line
Motor: řadový tříválec
Objem válců: 1199 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 96 kW/130 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 230 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 8.9 s
Maximální rychlost: 196 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.3 / 4.0 / 4.5
Emise CO2: 103 g/km
Objem nádrže: 44 litrů
Délka: 4300 mm
Šířka: 1770 mm
Výška: 1530 mm
Rozvor: 2605 mm
Provozní hmotnost: 1267 kg
Objem zavazadlového prostoru: 434 / 1467 litrů
Ceník: ke stažení zde