Peugeot 508 SW GT 225 THP

Test Peugeot 508 SW GT PureTech 225 (2019)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 19. 1. 2020


Obyčejných kombíků je na trhu pořád dost. Co když ale chcete něco víc? Pak můžete zamířit třeba k Peugeotu, který se s novou pětsetosmičkou vážně nedržel při zemi. A má to svůj důvod.

Tradiční karosářské provedení dnes často nahrazují různé crossovery, takže zastáncům kombíků chtěla francouzská automobilka nabídnout něco skutečně mimořádného. A to se jí po mém soudu opravdu podařilo. Design Peugeotu 508 je nevšední, ať už se na něj díváte z kteréhokoli úhlu.

Vpředu jsou nepřehlédnutelným rozpoznávacím znakem svislé diody denního svícení (kromě základní výbavy), které navazují na hlavní LED světlomety, zezadu zase zaujme vodorovný pruh světel, které vizuálně spojuje černý panel. Vizuálně působivá je i boční silueta se svažující se střechou ve stylu karoserie shooting brake, která otevřeně přiznává, že vnitřní prostor musel trochu ustoupit ve prospěch ladných tvarů.

Peugeot 508 SW GT 225 THP

Interiér jako z budoucnosti

Vnitřek je stejně futuristický jako zevnějšek. Kaskádovitá palubní deska budí dojem nízkého posazu, není to ale jen dojem, sedí se tady opravdu nezvykle nízko. Výborné jsou i materiály a jejich celkové sladění.

Ve velkém se tady objevuje nelakované dřevo a imitace kovu, plasty jsou veskrze měkčené. Prémiový dojem posilují i kovové mřížky příplatkového audiosystému Focal či kontrastní prošívání, které se objevuje na palubní desce, sedadlech i dveřních výplních. Peugeot zkrátka ví, jak zapůsobit.

Výborně je v interiéru zakomponovaný displej multimediálního systému, který doplňují tlačítka s rychlým přístupem do hlavních kategorií. Budete je využívat hodně často, protože se přes displej nastavuje i teplota klimatizace. Systém je ale poměrně rychlý, má dobré rozlišení i moderní grafiku, takže se na to adaptujete vcelku rychle a bezbolestně.

Peugeot 508 SW GT 225 THP

Moc pěkně mimochodem v Peugeotu vyřešili nabíjení telefonu, který má své místo ve středovém tunelu. Tady se nachází jak bezdrátová nabíječka, tak i dvě klasická USB. A jasně, že multimediální systém podporuje Apple Carplay a Android Auto.

Protože má kombík na chlup stejný rozvor jako liftback, nemůžete očekávat žádné výrazné zlepšení z hlediska prostornosti na zadních sedadlech. Mezi konkurenty rozhodně najdete prostornější kousky, což platí i pro zavazadelník, který je se svými 530 litry v rámci třídy spíše podprůměrný. Nicméně ani tak bych ho za malý neoznačil, má pravidelný tvar, háčky, kolejnice a nízkou nakládací hranu k tomu. Po sklopení sedadel v druhé řadě dostanete slušných 1780 litrů, což je na úrovni Volkswagenu Passat Variant.

Malý motor ve velkém autě

Pokud se neřadíte mezi vyznavače vznětových motorů, můžete si u Peugeotu vybrat výhradně zážehovou šestnáctistovku THP, která je v rámci výbavy k dispozici o výkonu 180 nebo 225 koní, vždy však kombinovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou. My jsme testovali vrcholné provedení GT, které se zážehovým motorem představuje cestu k tomu nejrychlejšímu, co pětsetosmička vůbec dokáže nabídnout.

Peugeot 508 SW GT 225 THP

A čísla to jsou rozhodně zajímavá. Motor přeplňovaný turbodmychadlem produkuje výkon 225 koní a točivý moment 300 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 7,4 sekundy a maximální rychlosti 250 km/h. Jeho ohromnou předností je krásně hladký běh, typický pro zážehové motory. Prakticky ani nepoznáte, že je motor v chodu. Má také plynulý zátah už od zhruba dvou tisíc, který nepolevuje ani ve vyšších otáčkách. Pochválit si zaslouží i sladění s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která efektivně využívá točivého momentu motoru a řadí hladce. Snad jen při rozjezdech se nedokáže zbavit lehkého škubnutí, což zpozorujete hlavně při těsném parkování.

Trochu za očekáváním zůstala spotřeba, která se během tisíce dálničních kilometrů ustálila na hodnotě 8,2 l/100 km. Ve městě počítejte s nějakými deseti litry. K udávaným hodnotám se mi nepodařilo ani přiblížit, navzdory tomu, že jsem příliš dynamicky nejezdil. V kombinaci s nádrží o objemu 62 litrů to znamená, že tankovat budete poměrně často.

Nevyklepe, ale ani nepohoupe

Specifikem výbavy GT je aktivně řízený podvozek, který umožňuje regulaci adaptivních tlumičů. Přesto nečekejte proměnu houpavého kočáru v nekompromisní sporťák, peugeot neumí být ani jedním.

Peugeot 508 SW GT 225 THP

V kombinaci s devatenáctipalcovými koly nabídne podvozek slušný kompromis mezi pohodlím a ovladatelností. Na dírách vás nevyklepe, tlumiče velmi slušně pohlcují nerovnosti a kola neodskakují, konejšivé pohupování tak, jako to umí škodovácký superb, ale nečekejte.

Ani v komfortním režimu se karoserie prakticky nenaklání a i díky malému volantu auto rychle reaguje na sebemenší zatočení volantem. Slušně je nastavený i posilovač, takže si s pětsetosmičkou užijete i trochu svižnější jízdu.

Závěr a cena

Peugeot 508 představuje velmi zajímavou alternativu k tradičním kombíkům. Jeho předností je výrazný design doplněný o velmi pěkný interiér, zajímavou výbavu a sebejisté jízdní vlastnosti. Cenou se ovšem pětsetosmička příliš nepodbízí, základ začíná na devíti stech tisících, za verzi GT se zážehovým motorem už dáte 1,1 milionu a s nějakou tou výbavou se dostane ještě o kus dál. Krása ale nikdy nebývá levná…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,508 SW
Motor:,zážehový čtyřválec
Objem válců:,1598 ccm
Plnění motoru:,přeplňování turbodmychadlem
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,165 kW/225 koní při 5500 ot./min
Točivý moment:,300 Nm při 1900 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.4 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.9/4.6/5.4
Emise CO2:,158 g/km
Objem nádrže:,62 litrů
Délka:,4778 mm
Šířka:,1907 mm
Výška:,1420 mm
Rozvor:,2793 mm
Provozní hmotnost:,1505 kg
Objem zavazadlového prostoru:,530 l
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru