Peugeot stvořil auto, které je synonymem karosářského označení fastback. Je rychlé, sexy a francouzsky neotřelé. S plavnou zádí, nízkým těžištěm a hravým (a hospodárným) motorem. Na pravidelnou testovací trasu do Dánska a zpět jsme vzali jediný benzin v nabídce – šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Neptejte se, jak rychle jsme projeli Německo…

Stačí nápad

Auto roste přímo ze země, je hodně nízko posazené a s ledkovými “kly” vpředu si klestí cestu temnou dálnicí. Šéf designu Pierre-Paul Mattei britskému Car Magazinu neskrývaně přiznal, že ambicí bylo stvořit úplně jiné auto, než je v chřadnoucím „déčkovém“ segmentu běžně k dostání. Silueta 508 skrývá ladnost Audi A6, dravost Kii Stinger a prémiovost pětkového “bavoráku”.

A tenhle dojem je pořád silnější, jak auto poznáváte dál. Peugeot 508 nemá rámy dveří, panoramatická střecha je od kraje do kraje, zadní lampy s 3D efektem a vertikálně zkosenými proužky (symbolicky lvími drápy) mají dynamickou grafiku při otevírání a zamykání auta. Efektní, citlivé, nápadité.

test-2019-peugeot-508-16-thp- (23)

Je tu spousta věcí, co trochu leze na nervy. Jednak středová konzole je u kolen dutá a bezdrátové nabíjení telefonu je v ní trochu nešikovně skryto na gumové plošce. Odkládací prostory v hubené schránce vedle kniplu osmistupňového automatu rozhodně nejsou bezedné, na druhou stranu podsvětlené odkladiště kelímků z fast foodu u pravého lokte odbyté není, stejně jako schránka v loketní opěrce.

Podle tempa a odvahy

Benzinová šestnáctistovka s výkonem 180 koní možná nehýří stádem jako z westernovky, ale ve Francii do 508 nezapřáhli žádná hříbata. Navíc auto nemá ani tunu a půl, takže i papírově „slabší“ železo má latentní potenciál, který můžete s libostí ždímat na okreskách i dálničních tazích. Ve verzi GT pořídíte ještě 1,6 s výkonem 165 kW/225 koní, a to je už úplně jiné svezení…

Přesto je „šestnáctka“ schopná, v zatáčkách nepůsobí hbitý sedan nijak těžkopádně a v pružném zrychlení nepřekvapí „turbodírou“ ani přehnanou prodlevou. V záplavě všemožných crossoverů a SUV potěší nižším těžištěm, a tedy i lepší manévrovatelností. Dynamika motoru pomůže krásně vykroužit i táhlejší zatáčky a předjíždění na nekonečných „rychlostkách“ je záviděníhodná radost.

Test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 8AT (2018)

Zábava povětšinou něco stojí, v případě 508 je apetit umírněný cenám benzinu. Kdo se bude krotit, pojede za 6,5, naprosto většina řidičů za sedm. A Německem s plynem na podlaze za 8,5, možná za devět. Podle průjezdnosti, tempa a odvahy.

Nic pro škudlily

Peugeout si nechá krásu a um dobře zaplatit – 508 v GT Line koupíte za 930 tisíc, to je o 200 víc než základní „patnáctková“ nafta BlueHDI 130. Jenže s příplatky se hravě dostanete ke čtvrt milionu korun. Jen infrakamera pro systém nočního vidění (právoplatně chválená pojistka před zapomenutými srnkami v horských průsmycích) přijde na 40 tisíc.

Není to láce, odměnou vám ale bude vesmírně stylový fastback s pohotovým benzinem, protože řada PureTech patří mezi to nejlepší, co trh aktuálně nabízí. A hlavně je to živá voda pro epilog střední třídy. Doporučení od nás jednoznačně máte.

+
Elegantní design Těžko se hledají minusy
Motor s hezkým potenciálem Snad jen…
Slušná spotřeba …není to láce
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 508 PureTech 180
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 133 kW/180 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 250 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 7.9 s
Maximální rychlost: 230 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.2 / 4.4 / 5.5
Emise CO2: 125 g/km
Objem nádrže: 62 litrů
Délka: 4750 mm
Šířka: 1859 mm
Výška: 1403 mm
Rozvor: 2793 mm
Provozní hmotnost: 1495 kg
Objem zavazadlového prostoru: 487/1537 litrů
Ceník: ke stažení zde

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu