test-2019-peugeot-3008-15-bluehdi-130k- (3)

Peugeot přišel přibližně před rokem s novým motorem 1.5 BlueHDI, který nainstaloval prakticky do všech svých modelů. My jsme ho vyzkoušeli pod kapotou crossoveru 3008.

3008 je oblíbený model

Crossover Peugeot 3008 zaznamenává ihned od svého příchodu na trh velké úspěchy. Zákazníci ho kupují a automobilka sbírá úspěchy. Vždyť jde třeba o evropské auto roku 2017… Navíc jde o nejvíce vyráběný vůz ve Francii.

Očekávání jsou tak velká. Jde o první model, který přišel s novým designem interiéru. Ten od něj pak převzaly i další modely, včetně 5008 nebo 508. Trochu ustoupil výhradně dotekovému ovládání z 308 a přidal velmi zajímavě vyvedené ovladače. I tak se ale velká většina věcí ovládá hlavně přes displej.

test-2019-peugeot-3008-15-bluehdi-130k- (23)

Auto už je na trhu pár let, takže na jeho vnější design jsme si zvykli a už nepřekvapuje. Nejvýraznějšími prvky jsou přední i zadní světla. Zatímco ta přední mají ve spodní část zub, ta zadní zase tvoří trojice světelných proužků, jenž mají symbolizovat pomyslné lví drápy. Potěšily mě ostřikovače čelního skla, protože trysky jsou podobně jako například u Mercedes-Benzu třídy S schované přímo ve stíracích lištách.

Základní naftový motor

Automobilka pro Peugeot 3008 nabízí aktuálně dvojici benzinových a dvojici vznětových motorů. Kromě základního benzinového motoru 1,2 PureTech jde o čtyřválcové motory. Všechny jsou přeplňované turbodmychadlem a všechny se dají kombinovat pouze s motorem předních kol.

Testovaný 1.5litrový motor nabízí 96 kW/130 koní a točivý moment vrcholí 300 Nm. Kombinovat se dá s osmistupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou, kterou jsme měli my.

test-2019-peugeot-3008-15-bluehdi-130k- (7)

Už první desítky kilometrů ukáží, že jde o motor, který se vlastně nijak neprojevuje. A to ani negativně, ale ani pozitivně. Jeho chod je vcelku tichý, projev nevýrazný. Když po něm chcete akceleraci, tak prostě nějak zrychlí, ale nedoprovodí to vlastně ničím.

Pro nenáročného řidiče naprosto ideální, protože pokud budete jezdit defenzivně, motor splní všechny vaše požadavky a očekávání. Pokud ale jezdíte svižně, pak se spolehněte na to, že tento motor má v 3008 poměrně tupý projev. Vytáčet ho vlastně vůbec nemá smysl. To v Partneru, který jsme testovali současně s 3008, měl motor elánu o trochu (i když ne zase o moc) více.

Kochat se krajinou

A spíše klidnější jízdě odpovídá i zbytek auta, třeba nastavení podvozku. To je spíše komfortní, takže pokud se rozhodnete projet zatáčku s nekvalitním povrchem svižněji, můžete se dočkat drobného odskakování (obouvali jsme 18″ kola). Pokud se ale opět naladíte na klidnější notu, pak se 3008 jen tak komfortně zavlní. Na kvalitním asfaltu se dočkáte jen drobného náklonu karoserie.

Test Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI 180 (2019)

Pokud přistoupíte na to, že jde o auto pro klidné řidiče, pak se můžete dočkat kombinované spotřeby paliva těsně nad 6 litrů na 100 ujetých kilometrů. A to je na auto takové velikost vlastně velmi dobrá hodnota. Výrobce ale slibuje 4,3 l/100 km, což je podle mého názoru nereálné.

Závěr a cena

Peugeot 3008 je s novým základním vznětovým motorem autem, které uspokojí klidnějšího řidiče. A to nejen motorem, ale celkovým nalazením. Pro rodinu jde o dobrou volbu i díky bohatému vnitřnímu prostoru pro pětici cestujících a zavazadelníku s 520 litry v základním uspořádání.

V nabídce je 3008 jen v pětimístném provedení, se sedmi místy se prodává jen větší 5008, která ale stojí na stejném podvozku. Nejnižší cena v ceníku je akčních 525 tisíc korun, za což dostanete výbavu Active s motorem 1.2 PureTech 130. Nejlevnější vznětové provedení stojí o 45 tisíc korun víc.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 3008 1.5 BlueHDI 130
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1499 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 96 kW/130 koní při 3750 ot./min
Točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 10.8 s
Maximální rychlost: 192 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.8 / 3.9 / 4.3
Emise CO2: 111 g/km
Objem nádrže: 53 litrů
Délka: 4447 mm
Šířka: 1841 mm
Výška: 1624 mm
Rozvor: 2675 mm
Provozní hmotnost: 1492 kg
Objem zavazadlového prostoru: 520 / 1482 litrů
Ceník: ke stažení zde