test-2020-mini-cooper-s-cabrio-sidewalk- (9)

MINI je hlavně o stylu a co je stylovějšího než kabriolet? I ten má totiž britská značka v nabídce a my jsme ho otestovali ve verzi Cooper S se 190koňovým benzinovým motorem.

Spousta karosářských variant

Novodobé MINI přijelo na trh na přelomu tisíciletí jako reinkarnace původního Mini z konce 50. let minulého století, jehož poslední vůz sjel – věřte nebo ne – z výrobní linky až v roce 2000. Za ty desítky let se z původního miníka stala kultovní klasika, na kterou chtěla ta nová navázat. A vlastně se povedlo.

Designově se na ní umně odkazovala a styl měla taky pořádný. Jak roky šly, přidávalo BMW Group, které má novodobou reinkarnaci na svědomí, další a další karoserie, takže z původního třídveřového hatchbacku vzniklo i dvoumístné kupé, jemuž se pro tvar karoserie přezdívalo „kšiltovka“, dvoumístný roadster a čtyřmístný kabriolet. S dalšími generacemi se pak karosářské varianty dále rozšířily na pětidveřový hatchback, přerostlé kupé Paceman, kombi Clubman anebo crossover Countryman, naopak některé zmizely.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT 110 kW DSG (2020)

2 dveře, 4 místa a vítr ve vlasech

Co ale nezmizelo, to je čtyřmístný roadster. Jde o „klasické“ MINI s kompaktními rozměry, nabízející dvojici dveří a čtveřici míst pro cestující. Jenže zadní dvě místa jsou spíše nouzová a pro malé cestující, protože kvůli krátkému rozvoru na nich není mnoho místa pro nohy. A ani přístup na ně není úplně ideální. Opěradla předních sedadel se sice samozřejmě dají sklopit, ale nastupování je pak stejně vhodné spíše pro sportovněji nadané pasažéry.

test-2020-mini-cooper-s-cabrio-sidewalk- (25)

Pokud si ale u MINI dokoupíte větrnou clonu, aby na vás při jízdě nefoukalo (což doporučujeme), pak jsou zadní místa nepoužitelná. V jejich prostoru se totiž tahle clona instaluje. Na druhé straně je skládací, takže pokud je potřeba, dá se vyndat a uschovat třeba do kufru s objemem 215 litrů. Do toho je mimochodem velmi zajímavý přístup, protože jeho víko se vyklápí směrem dolů.

S nataženou střechou vypadá MINI Cabrio poměrně zajímavě, ale bez ní taky. Ovládá se elektricky, ale jen do rychlosti 30 km/h, pak to nejde. Zajímavé také je, že jde asi o jediný kabriolet, u nějž je možné zatáhnout je vrchní díl střechy jako obrovské střešní okno a teprve pak stáhnout celou střechu. Ta se ukládá za zadní sedačky, takže neomezuje objem kufru, omezuje ale výhled ve zpětném zrcátku.

Přečtěte si také:  Test plug-in hybridu Peugeot 3008 GT Hybrid4 (2020)

Potentní motor

Označení Cooper S prozrazuje druhou nejvýkonnější variantu, nad ním stojí už jen provedení John Cooper Works. Esko se může pochlubit dvoulitrovým čtyřválcem s turbem, jehož výkon je 141 kW/192 koní a točivý moment 280 Nm. Na výběr je z trojice převodovek: šestistupňové manuální, automatické a sportovní automatické. My jsme v testovaném autě měli právě nejdražší z nabízených převodovek, kterou je sedmistupňová sportovní dvouspojková automatická převodovka Steptronic. S tou pak i s větrem ve vlasech zvládnete na stovku zrychlit za sedm sekund (a jednu desetinku k tomu) a jet 230 km/h.

A to už je pořádný fofr, mimochodem ani kolem dvoustovky do auta s nainstalovanou větrnou clonou téměř nefouká. Po startu motor potěší pěkným zvukem, chybí mu ale ty drobnosti jako prskání a střílení do výfuku, které mívala MINI dřív. I tady úřadovaly přísné předpisy Evropské unie a nutnost instalace filtru pevných částic do výfukového potrubí. I tak ale o sobě dává do okolí pěkně vědět, zezadu je slyšet výfuk, zepředu blow-off ventil na turbu. Však si to v přiloženém videu můžete poslechnout sami.

Podvozek je celkově spíše tužší, což rychlejšímu průjezdu zatáčkami (zejména na kvalitním asfaltu) svědčí. Není ale tak tvrdý, abyste se báli do jezdit do centra Prahy plného tzv. „kočičích hlav“. Celkově je ale potřeba počítat s tím, že jde o sportovněji naladěné auto.

Trochu zklamání přichází od pneumatik. Ty totiž v každé ostřeji projeté zatáčce pískaly a příliš nedržely, což je vzhledem k potenciálu motoru a podvozku škoda. Testované MINI Cooper S Cabrio obouvalo 17″ disky s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 s rozměry 205/45 R17 z prvovýroby.

Závěr a cena

MINI Cabrio je asi ten nejstylovější model v nabídce (pokud tedy nebudeme počítat exkluzivní MINI John Cooper Works GP). Nechybí mu nic z toho, co má klasické moderní MINI mít – ovladače v interiéru jako v letadle, středový kruhový panel s vestavěným displejem, ale ani detaily karoserie jako například polovinu britské značky v zadních světlech a podobně. Potěší, že jde o dynamicky potentní auto s pěkným zvukem, ale i tužším, přesto jistým podvozkem.

Přečtěte si také:  MINI Countryman Powered by X-raid je upravené MINI, těžící z úspěchů z Rallye Dakar

Nejlevnější MINI One Cabrio vyjde na 612 300 Kč, za provedení Cooper S si ale připlatíte. Základní cenovka startuje na 798 200 Kč. V případě testovaného auta to navíc byla speciální edice MINI Sidewalk Chili. Ta je určena výhradně pro kabriolet a za příplatek necelých 151 tisíc přidává několik designových prvků. Detailně si o ní můžete přečíst v tomto článku.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: MINI
Typ: Cooper S Cabrio
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1998 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 141 kW/192 koní při 5000-6000 ot./min
Točivý moment: 280 Nm při 1350-4600 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 7.1 s
Maximální rychlost: 230 km/h
Převodovka: 7° sportovní dvouspojková převodovka
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.9 / 4.7 / 5.5
Emise CO2: 125 g/km
Objem nádrže: 44 litrů
Délka: 3850 mm
Šířka: 1727 mm
Výška: 1415 mm
Rozvor: 2495 mm
Pohotovostní hmotnost: 1385 kg
Objem zavazadlového prostoru: 215 litrů