MINI JCW GP je dosud to nejostřejší MINI, které kdy sjelo z výrobní linky. Označením GP navazuje na předchozí ostré verze a nechybí mu ani spousta pro MINI typických detailů. Je tu ale i jeden, které ostatní modely nemají.

Tenhle hot-hatch bude exkluzivním zbožím. Britská značka ho vyrobí jen v limitovaném počtu 3000 kusů, přičemž každý z nich bude mít své pořadové číslo. To uvidí nejen posádka na palubní desce před spolujezdcem, ale i lidé venku, protože je i na rozšíření předních blatníků. I v autě je spousta emblémů GP, odkazujících na exkluzivní modely. Nijak zásadně se ale interiér od běžného modelu neliší, nejvýraznější změnou je vlastně asi digitální přístrojový štít.

Přečtěte si také:  MINI JCW GP z 3000kusové limitované edice neměl najeto ani 40 km a už šel přes střechu

To zvenku je to mnohem radikálnější. O rozšíření předních blatníků už jsme mluvili, podobně rozšířené jsou i ty zadní. Nejde pouze o jejich nafouknutí, ale MINI to udělalo jinak. To si ostatně můžete prohlédnout i v přiložených videích. Pak jsou tu také jiná kola a další prvky, včetně velkého křídla na zádi. A i to na sobě nese loga GP a také je tvarované velmi zajímavě. Vypadá tak trochu jako by bylo složeno ze dvou kusů, uprostřed je totiž prohlubeň. Na pohled to vypadá zajímavě, ale důvod oné prohlubně stojí za velké zamyšlení. Je tam kvůli aerodynamice anebo to má jiný důvod? Jaký?

To zjistíte ihned po otevření kufru. Do tohoto prostoru se totiž přesně schová prutová anténa na střeše… Na tento detail už upozornili (minimálně) dva lidé. Prvním z nich je český závodník Martin Macík (ve videu v čase 1:40), tím druhým je novinář Doug DeMuro (ve videu v čase 7:10).

Docela zajímavý detail, co říkáte?