test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (2)

Facelifty u aut přicházejí přibližně v polovině životního cyklu generace. Zpravidla to bývá po čtyřech letech. Tak to ale není u automobilky Hyundai, která má životní cykly svých generací kratší. U současného Santa Fe přichází facelift už po dvou letech a je opravdu výrazný – ne až tolik na pohled jako spíše technicky.

V rámci modernizace totiž automobilka proměnila nejen design, přední část má úplně jiný nárazník, ale i světlomety, což lze poznat na první pohled. Jiná je také zadní část i interiér. A změny doznala i podvozková platforma a pohonné jednotky, mezi které přibyl i klasický hybrid. A právě ten jsme otestovali.

Přečtěte si také:  Peugeot představuje prototyp vozu Hypercar 9X8, okruhový speciál třídy Le Mans Hypercar

Nového je spousta

Už při představení faceliftu a pročítání tiskové zprávy by se mohlo zdát, že tohle není pouhé moderní vylepšení v polovině životního cyklu, ale vlastně docela nové auto. Na pohled to tak skoro i vypadá, protože přední světlomety jsou fullLED a s úplně novými tvary, stejně jako zadní část, kde jsou také nové světlomety a navíc přes celou šíři propojené červeným pruhem.

Modernizované Hyundai Santa Fe představeno. Změn je tolik, že by vydaly na novou generaci

Hodně se změnil interiér, kde jsou nyní přední cestující výrazněji odděleni středovým tunelem. Ten je vyšší, je na něm více fyzických ovladačů a místo klasického pákového voliče převodovky tu je automatická převodovka ovládaná tlačítky. S tímto řešením poprvé přišlo vodíkové Nexo a pak ho následovaly další modely včetně Tucsonu.

Ve středovém tunelu jsou odkládací místa i držáky na nápoje, pod ním jsou pak další místa k odložení věcí a konektory USB na dobíjení elektroniky či spojení s Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro základní multimediální systém s 8″ displej i bez použití kabelu, pro větší a chytřejší desetipalcový je potřeba kabel použít.

Přečtěte si také:  Test Toyota Yaris 1.5 Hybrid (2021)

Dvě nejnižší výbavy mají 4,2palcový TFT displej s klasickými budíky, dvě vyšší výbavy mají plně digitální 12,3 palců velký digitální displej, který je velmi dobře vidět nejen při běžném světlem, ale i na ostrém slunci. Jeho grafika i šablony se dají měnit – a to buď podle zvoleného jízdního stylu anebo přes Menu multimediálního systému.

test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (14)

Líbí se mi, jak Hyundai vyřešil bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. Není tu totiž žádná podložka, na kterou telefon položíte a v ostré zatáčce z ní vypadne. Vidíte ten obdélníkový otvor na středovém panelu? Tak do něj telefon zasadíte, je tam na to „zásuvka“, a dobíjí se ze strany. Telefon nikam neodletí a vejdou se sem i velké telefony. Navíc tu stále zbyde i další prostor na odložení dalších věcí.

Prostoru je spousta

Kromě toho, že je na palubě spousta odkládacích přihrádek, tak je tam i spousta místa pro posádku. Ta může být pětičlenná, ale i sedmičlenná, pokud si připlatíte 30 tisíc korun za sedmimístné provedení. Dostanete nejen další dvě sedadla, ale také klimatizaci pro třetí řadu sedadel a automatické udržování světlé výšky vzadu (to jediné není dostupné pro základní výbavu Comfort, pro všechny tři ostatní ano).

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG (2021)

Testované auto sice bylo jen pětimístné, ale druhá řada sedadel se dala sklopit elektricky tlačítky ze zavazadlového prostoru. Objem kufru je v základu 634 litrů, ale dá se posunutím sedadel zvětšit až na 831 litrů. Pokud by to nestačilo, po sklopení opěradel vzroste na 1704 litrů.

test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (25)

Hyundai Santa Fe je docela velké a vysoké auto, přesto se do něj dobře nastupuje. Výhodou je, že se dveře otevírají i s vnějším prahem, takže si neušpiníte kalhoty ani pokud jste menší a při nastupování se o auto otřete. Místa je na předních i zadních sedadlech dostatek do všech stran. Aby také ne, vždyť v rámci modernizace se povedlo přidat dalších 34 mm pro kolena cestujících ve druhé řadě sedadel.

Přečtěte si také:  Olomoučtí hasiči vyvinuli speciální vozíky. Usnadní zásah u hořícího elektromobilu

Zadní sedadlo je děleno v poměru 3:2, takže sedět na prostředním místě nebude úplně nejpříjemnější zážitek, ale díky samotné šířce auta lze docela v klidu jezdit i v pěti lidech. Pravé přední sedadlo se dá navíc ovládat (dopředu a dozadu, i sklon opěradla) i pomocí ovladačů na jeho levé straně – viz foto v galerii – takže si lze vzadu pro nohy jednoduše vytvořit ještě více místa.

Hybrid pod kapotou

Při výběru motorizace máte tři možnosti. Buď zvolíte naftu anebo benzin, který však bude vždy kombinovaný s elektřinou (buď hybrid nebo plug-in hybrid). V nabídce je Hyundai Santa Fe buď jako testovaný hybrid anebo jako plug-in hybrid, tedy s možností externího dobíjení a dojezdem čistě na elektřinu do vzdálenosti několika desítek kilometrů (technické údaje uvádějí 58 km).

test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (4)

Hybridní verze nabízí stejné pohonné ústrojí jako sesterský model Kia Sorento hybrid. Kombinuje nový přeplňovaný benzinový motor 1.6 T-GDi se 132,2 kW/180 koňmi a 265 Nm s elektromotorem o výkonu 44,2 kW/60 koní. Ten bere elektrickou energii ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. Systém poskytuje nejvyšší celkový výkon 169 kW/230 koní a točivý moment 350 Nm. Vybrat si také můžete mezi pohonem předních nebo všech kol (navíc opravdu mechanický pohon všech kol). 

Všechna Santa Fe jsou vybavena automatickou převodovkou, s manuálem už si tohle auto nekoupíte. Hybrid a plug-in hybrid mají ale jinou převodovku (klasický šestistupňový měničový automat) než naftová verze (osmistupňová dvouspojková převodovka se spojkami v olejové lázni).

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Audi Q4 e-tron 40 (2021)

Celkové sladění pohonného ústrojí je velmi povedené. Zejména při klidné jízdě takřka ani nevíte, že se spalovací motor připojil nebo odpojil. Přítomnost klasické převodovky – namísto bezestupňového CVT, které používá spousta ostatních hybridů – oceníte zejména při svižnější jízdě. Po sešlápnutí plynu totiž motor nevyletí do otáček a nekvílí, ale hybridní Santa Fe se vlastně pořád chová jako běžné auto. Ve městě vlastně k hybridu nebudete mít žádných výtek, mimo město a na dálnici ovšem můžete mít pocit toho, že je to málo, že se s ním tohle docela velké SUV trochu trápí. Jede, to jo, ale přesvědčivé to není. A je to na chlup stejný pocit, jaký jsme měli u hybridního Sorenta.

test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (11)

Mimochodem novinkou je u faceliftu i rozšířená nabídka jízdních režimů. Ta se provádí otočným voličem na středovém panelu. Nabízí tři režimy pro jízdu po silnici (Smart, Eco a Sport), ale také tři režimy pro jízdu mimo silnici (Snow, Mud a Sand). Podle zvoleného režimu pak upravuje celkové nastavení auta tak, aby fungovalo co nejlépe.

Přečtěte si také:  Test Toyota Proace City Verso Combi 1.5 D‑4D 130 (2021)

Hybridní verze aut dnes fungují. Dokážou být tiché, přesto dostatečně agilní a zároveň úsporné. Tohle všechno se týká i hybridního Santa Fe. Čekali byste, že tohle auto dokáže jezdit mezi 7 a 8 l/100 km?

Je pohodlné

Hyundai Santa Fe může obouvat disky s průměrem od 17 do 20 palců. Hybrid a plug-in hybrid ale dvacítky mít nemůže, tam jsou maximálně devatenáctky, které mělo i testované auto. Ty ale zase nejdou na naftovou verzi, stejně jako plnohodnotná rezerva. To ale není tak důležité, důležitější je, jak Santa Fe jezdí.

test-2021-hyundai-santa-fe-hybrid- (10)

I když nejsou 19″ disky dnes už nic zase tak výjimečného, pořád jde o velká kola, ale Santa Fe na ně obouvá i velké pneumatiky 235/55 R19. I díky tomu jde o překvapivě komfortní SUV, přestože nenabízí žádný druh adaptivního nebo nastavitelného podvozku. Nerovnosti tlumí velmi dobře a od kol se neozývají žádné rány. Vlastně v celém interiéru je překvapivý klid po celo dobu, kdy auto jede.

Přečtěte si také:  Nová Honda HR-V e:HEV se představuje. Nově už jen jako hybrid

Závěr a cena

Modernizace se u Hyundai Santa Fe povedla. Největší model značky přidal elektrifikované motorizace, protože mu nic jiného nezbylo, ale stále jde o tiché a poměrně komfortní auto s dostatečným vnitřním prostorem a v testované hybridní verzi i se slušnou spotřebou paliva.

Ceník startuje pod milionem, kam se vejdou všechny verze v základní výbavě Comfort. Testovaná nejvyšší verze Luxury je ale dražší. Navíc má pohon všech kol a opravdu bohatou výbavu. V ceníku u ní najdete částku 1 429 990 Kč. Hyundai ale na Santa Fe poskytuje akční cenu, takže lze od všech cen (včetně těch uvedených výše) odečíst rovných 100 tisíc korun. Akční cena, za kterou testované Hyundai Santa Fe Hybrid koupíte, je 1 329 990 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Hyundai
Typ: Santa Fe 1 6 T-GDI HEV
Motor: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 1598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín + elektřina
Pohon: všech čtyř kol
Výkon spalovacího motoru: 132.2 kW/180 koní při 5500 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru: 265 Nm při 1500- 4500 ot./min
Výkon elektromotoru: 44.2 kW/60 koní
Točivý moment elektromotoru: 264 Nm
Celkový výkon: 169 kW/230 koní při 5500 ot./min
Celkový točivý moment: 350 Nm při 1500- 4500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.1 s
Maximální rychlost: 187 km/h
Převodovka: 6° automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):6.9-7.6 (kombinovaná WLTP)
Emise CO2: 157-172 g/km (WLTP)
Objem nádrže: 67 litrů
Délka: 4785 mm
Šířka: 1900 mm
Výška: 1685 mm
Rozvor: 2765 mm
Provozní hmotnost: 1871 – 2006 kg
Objem zavazadlového prostoru: 634-831 / 1 704 litrů
Ceník: ke stažení zde

1 komentář

  1. Naprosto dokonale auto,kdo ma zajem,projedte se s nim a padnete na hubu,jak jsou ti korejci o tisice mil dal nez evropa.Bohuzel pro nas jako vyrobce a dodavatele evropskym automobilkam,ale bohudik pro toho,kdo si to koupi.Korejci proste umi.

Přidat komentář