hyundai-nexo

Nošovická továrna Hyundai Manufacturing Motor Czech je sponzorem závodů H2AC (Hydrogen Horizon Automotive Challenge), což jsou vytrvalostní závody dálkově ovládaných modelů autíček, která pohání vodík. I proto si připravil speciální výstavu nového vodíkového modelu Nexo. A my jsme se na něj byli podívat.

O víkendu se na ČVUT na stavební fakultě konaly závody H2AC, při nichž studenti závodí s modely autíček vlastní konstrukce. Jde o šestihodinový maraton, při kterém vyhrává ten tým, který s autíčkem ujede nejdelší vzdálenost. O víkendu se jely dva závody, jeden v sobotu a druhý v neděli, vítěz každého z nich pojede na velké finále do německého Chemnitzu.

A protože hlavním sponzorem těchto netradičních závodů je nošovický továrna Hyundai, rozhodla se to pojmout stylově a na víkend do České republiky z Německa přivézt předprodukční vodíkový model Hyundai Nexo.

Jde o crossover, který pohání vodíkové palivové články. Pohon zajišťují výhradně kola přední nápravy, na která se skrze “automatickou” převodovku přenáší 120 kW/163 koní a 395 Nm, což umožňuje řidiči s autem zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 179 km/h. Zajímavější je ale účinnost celého systému, která činí 60 %. Spotřeba vodíku je podle údajů výrobce 3,9 litru na 100 kilometrů. To znamená, že díky třem stejně velkým 52,2litrovým nádržím (celkem tedy téměř 160 litrů paliva) by měl podle automobilky dojezd činit až 800 kilometrů. Tankování ale prý zabere pouze pět minut času.

V České republice je ale problém s tím, že je tu pouze jediná plnicí stanice. Ta se nachází v Neratovicích a není veřejná, i proto se u nás Nexo oficiálně nenabízí. Český importér Hyundai ale na žádost jakéhokoliv zákazníka dokáže Nexo i do České republiky dodat. Blýská se ale prý na lepší časy, protože jedna z největších českých sítí čerpacích stanic má v plánu postavit dvě plnící stanice. Jedna by měla být v Praze na Barrandově a druhá v Litvínově.

Mimochodem Hyundai Nexo vypadá naživo docela futuristicky, nejen z přední, ale i ze zadní části. Velký podíl na tom má i matný šedý lak. Z přední části vyniknou světla denního svícení na vrchu předních blatníků, jenž procházejí přes celou šíři přední části. Ze zadního pohledu jde hlavně o monochromatická světla a ostře řezané linky. Z bočního pohledu zaujmou odvážně tvarovaná kola a vyjíždějící kliky, podobně jako u Range Roveru Velar. Mimochodem velikostně nejde vůbec o malé auto, ale pocitově by se dalo Nexo srovnat s Tucsonem. Podobně futuristický pocit jako z exteriéru budete mít také v interiéru. Však se podívejte do fotogalerie.