DS Automobiles je mladá značka, ale přesto už má v nabídce několik modelů. My jsme vyzkoušeli to nejlepší mezi SUV. Do redakce dorazila vůbec ta nejdražší verze z nabídky. Otestovali jsme DS7 Crossback E-Tense 300 4×4 v nejvyšší výbavě Louvre.
Pocta slavnému paláci
Značka DS Automobiles je tím nejluxusnějším, co francouzský automobilový průmysl nabízí. V dé-esu jezdí i francouzský prezident, který využívá o 20 cm prodloužený DS7 Crossback Élysée. Jeho auto pohání plug-in hybrid s pohonem všech kol a celkovým výkonem 300 koňských sil. A stejné pohonné ústrojí měl i testovaný kus.
Auto, které prošlo redakčním testem, bylo ve speciální výbavě Louvre, jejíž prodej automobilka zahájila koncem loňského roku. Auto lze rozpoznat podle decentních odlišností, které zahrnují znaky „Louvre“ na kapotě, víku zavazadlového prostoru a na předních dveřích. Odlišuje se také tím, že maska chladiče s DS Wings, střešní nosič, lišty zadních světel anebo i okenní lišty jsou v černém lesklém provedení. Povedeným detailem je také symbol pyramidy na krytech vnějších zpětných zrcátek.
Výbava Louvre má ale další exkluzivní detaily i v interiéru. Jde opět o motiv pyramidy, nacházející se na výdechu ventilace, ale i v palubní desce a jako reliéf vytlačený v kůži na víku středové loketní opěrky.
Louvre Palác Louvre je jako bývalá královská rezidence součástí francouzské historie již osm století. Jako veřejné muzeum byl Louvre otevřen v roce 1793 a dnes představuje sbírky, které patří k nejlepším na světě a zahrnují devět tisíciletí a pět kontinentů. Lidé z celého světa obdivují více než 35 000 děl rozdělených do osmi oddělení, včetně Mony Lisy, Níké Samothrácké a Venuše mélské. Louvre je živoucím a inspirativním místem, které bylo vytvořeno pro umělce, a i dnes absorbuje současné umění. Jeho symbolem je pyramida, jejímž autorem je Ieoh Ming Pei a která v roce 2019 oslavila třicáté výročí. Louvre je jako strážce tohoto jedinečného dědictví, které prezentuje veřejnosti, nejnavštěvovanějším muzeem na světě. Společnost DS Automobiles je partnerem muzea Louvre od svého vzniku v roce 2014. Jejich spolupráce je založená na spojenectví dědictví a modernosti pro budování budoucnosti. Tato vize je založena na vynikající kvalitě, know-how a inovacích, díky nimž Francie a Paříž září po celém světě. Od roku 2020 se jméno Louvre stalo vznešeným exkluzivním podpisem řady DS Automobiles s limitovanou edicí DS7 Crossback Louvre, který se rozšířil i na DS3 Crossback Louvre. |
Výbava Louvre je pro DS7 Crossback dostupná téměř ve všech motorizacích, výjimkou je pouze základní vznětový motor 1.5 BlueHDi 130 EAT8. Vybírat tedy lze z benzinové 1.6 PureTech 180 EAT8 anebo z dvojice plug-in hybridů E-TENSE 225 EAT8, respektive E-TENSE 300 EAT8 4×4, který pohání testovaný kus.
Aplikace „Den v Louvru“ a její podcasty v pěti jazycích
DS7 Crossback Louvre představuje 182 uměleckých děl, které vybraly týmy muzea Louvre a DS Automobiles tak, aby reprezentovaly všechny sbírky a oddělení. Zobrazují se na velkém středovém dvanáctipalcovém displeji s vysokým rozlišením a doplňují je zhruba čtyřminutové podcasty, které odhalují všechna jejich tajemství (k dispozici ve francouzštině, angličtině, němčině, španělštině a italštině).
Konkurence německé prémii
Vozy DS Automobiles mají konkurovat mimo jiné i zavedené silné německé trojici Audi, BMW a Mercedes-Benz. V rámci koncernu Stellantis stojí na vrcholu a tomu odpovídají i použité materiály v interiéru a jejich zpracování. Že nejde o jen tak obyčejné Peugeoty a Citroëny je vidět na první pohled. Vždyť třeba jen palubní deska je potažena kůží i Alcantarou. Stejné materiály se nacházejí i na středovém tunelu i na výplních dveří. Vše doplňují detaily s vygravírovanými kosočtverci – například na volantu nebo na ovládání hlasitosti multimédií. Kosočtverce se ale promítají i do grafiky palubního přístroje i infotainmentu.
Jsou tu ale i některé prvky, které celkový dojem kazí. V prvé řadě je to samotný infotainment, u kterého lze naprosto jasně poznat, že jde o řešení koncernu PSA, stejně jako třeba u voliče automatické převodovky. Prémiové auto by si zasloužilo vlastní řešení. A v druhé řadě je to třeba rozlišení parkovací kamery, které jako by vypadlo z přelomu tisíciletí. Vynikne to o to víc, když má středový displej opravdu velmi jemnou grafiku a naopak opravu vysoké rozlišení. A divně působí i ovládání elektrických oken umístěné na středovém tunelu. Nakonec tu můžete mít i místo pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu, ale můj telefon, který zdaleka není z největších na trhu, se do něj nevešel.
Za volantem
Testované auto v motorizaci E-Tense 300 4×4 prozrazuje, že jej pohání hned trojice motorů – jeden spalovací a dvojice elektromotorů (jeden na přední a druhý na zadní nápravě). Právě elektromotory dělají pohon všech kol. Zadní nápravu pohání jen elektromotor, spalovací motor pohání čistě přední kola.
TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:
V řeči čísel to znamená, že tím hlavním pohonným agregátem je benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 147 kW/200 koní a točivým momentem 300 Nm. Tomu pomáhá elektromotor na přední nápravě s 81 kW/110 koňmi a na zadní s 83 kW/112 koňmi. Celkový výkon je po sečtení a odečtení ztrát rovných 300 koní a točivý moment vrcholí 520 Nm.
Z pohledu dynamiky jde o auto, které ji má opravdový dostatek. Díky dvojici elektromotorů jsou navíc reakce na sešlápnutí plynového pedálu okamžité. Čistě na elektřinu by mělo DS7 dojet až 60 kilometrů, ale takové vzdálenosti se nám dosáhnout nepodařilo, ujeli jsme cca 40 km. Spotřeba paliva se dá při delší cestě udržet do 7 l/100 km. Pokud nebudete auto nabíjet, pak počítejte přibližně kolem 8,5 l/100 km.
Díky tomu, že auto umí jezdit hodně na elektřinu, zjistíte, že by rozhodně sneslo tlustější skla. Přes ně je totiž slyšet hluk zvenku při popojíždění městem – třeba jen křičící děti. Při jízdě mimo město už to však nepoznáte a odhlučnění je skvělé – jak od motoru, tak od podvozku i co do aerodynamického odporu vzduchu. Ticho ale můžete rozbít skvěle hrajícím (příplatkovým) audiosystémem FOCAL Electra se 14 reproduktory, 12 kanály a celkovým výkonem 515 W.
Komfort až na prvním místě
DS7 Crossback klade největší důraz na komfortní jízdu (ačkoliv sportovní jízdní režim má také, navíc s falešným zvukem motoru…). Pomáhá mu v tom i systém DS Active Scan Suspension, který má třeba i sedan DS9. Ten je pro dvě nejvyšší výbavy Rivoli i Louvre ve standardní výbavě. Tento systém pomocí kamery za čelním sklem neustále snímá prostor před autem, přičemž vždy, když zjistí nějakou nerovnost nebo výmol, připravuje na něj odpružení tak, aby nekvalitu silnic pocítila posádka co nejméně.
Naladění podvozku je opravdu komfortní a to i s 20palcovými koly Alexandria, které jsou specifická právě pro výbavu Louvre. DS7 dostalo i možnost změny jízdních režimů, které tuhost podvozku upravují, ale rozdíly zase tak znatelné nejsou. Ostrá jízda ovšem ani ve sportovním režimu není to, co se tomuto autu bude líbit, spíše naopak. V zatáčce s nekvalitním asfaltem totiž občas bliká i kontrolka stabilizace.
Závěr
DS7 Crossback Louvre je autem, které nabízí „něco víc“, ačkoliv to na první pohled není úplně vidět. To, že jde o tuto výbavu, prozradí jen detaily – v exteriéru i v interiéru. Kromě plaketek a grafických detailů v podobě pyramidy, dostává i lepší výbavu a v základu má například i adaptivní tempomat, čalounění kůží Nappa, fullLED přední světlomety, parkovací senzory vpředu i vzadu s 360° kamerovým systémem, bezklíčové ovládání a tak dále.
Ovšem za to si také připlatíte, protože základní cena testovaného auta je nejvyšší z ceníku. Startuje na 1 720 000 Kč s DPH. Příplatkových prvků už ale v ceníku mnoho nezbývá…
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,DS Automobiles
Typ:,DS7 Crossback E-tense 300 4×4
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo + 2x elektromotor
Palivo:,benzin + elektřina
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon spalovacího motoru:,147 kW/200 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru:,300 Nm při 3000 ot./min
Výkon předního elektromotoru:,81 kW/110 koní
Točivý moment předního elektromotoru:,337 Nm
Výkon zadního elektromotoru:,83 kW/112 koní
Točivý moment zadního elektromotoru:,166 Nm
Celkový výkon:,221 kW/300 koní
Celkový točivý moment:,520 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,5.9 s
Maximální rychlost:,240 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,1.3
Emise CO2:,30-31 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4573 mm
Šířka:,1891 mm
Výška:,1625 mm
Rozvor:,2738 mm
Provozní hmotnost:,1900 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 555 / 1752 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]