Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 4. 8. 2024


Rychlé modely nejsou u BMW ničím výjimečným, ba právě naopak. Každý model z nabídky mnichovského výrobce má svoji ostřejší (BMW M Performance) nebo dokonce nejostřejší (BMW M) verzi. A výjimkou není ani nové BMW X2. To jsme vyzkoušeli v nejvýkonnější variantě M35i xDrive.

Výrazná změna

Druhá generace BMW X2 se od té první výrazně odlišuje, ať už mluvíme o designu anebo o samotném tvaru. Zatímco první BMW X2 bylo spíše zvýšeným hatchbackem a bylo menší než BMW X1, tak ta nová na to jde úplně jinak. Ve druhé generaci dostála způsobu označování modelů BMW a přijela s karoserií, která kombinuje tvary SUV (u BMW označované jako SAV = Sports Activity Coupé, tedy sportovně aktivní, nikoliv užitkové vozidlo) a kupé – tedy podobně jako v případě BMW X6 a menšího BMW X4. Za B-sloupkem mu tedy výrazně klesá střecha.

Auto také mezigeneračně narostlo, a to jak na pohled, tak fyzicky. Delší je teď dokonce o víc než 20 cm (celkem 4567 mm), širší je o víc než 2 cm (1845 mm) a vyšší je o 64 mm (1590 mm). O dva centimetry byl prodloužen také rozvor náprav (2692 mm). Zároveň nová generace přivezla i současný designový jazyk BMW, který vidíme například na předních i zadních světlometech a jejich grafice, ale třeba i na masce chladiče, jejíž okraj může být po vzoru větších modelů značky osvícen.

Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

Novinkou je také nejnovější (už devátá) generace infotainmentu, která si vlastně ponechává design a grafiku podobnou té původní, ale je rychlejší. Já mám trochu problém s tím, že oproti prapůvodnímu BMW iDrive je tento méně přehledný a není tak jednoduchý na ovládání, protože ikonky v Menu jsou tu skoro všechny najednou a pro vybrání toho správného se musím na displej soustředit. BMW navíc neumožňuje hlasové ovládání auta v češtině, takže prostě a jednoduše musíte klikat na displej. Ovladač v podobě kolečka na středovém tunelu už tady taky nenajdete, zůstal jen ve velkých bavorácích.

V dnešní době poměrně překvapí pohled do nabídky pohonných jednotek. I když jde o úplně nové auto, BMW dává zákazníkům na výběr z překvapivě široké nabídky motorizací, v níž nechybí ani naftové motory.

Konfigurátor aktuálně nabízí dvě elektrické verze (jedna slabší s pohonem předních kol, druhá silnější čtyřkolka), dvě benzinové verze (základní 1,5litrový mild-hybridní tříválec a testovaný dvoulitr) a tři naftové verze (v obou případech jde o naftový dvoulitr, přičemž slabší z nich je pouze s pohonem předních kol, u toho silnějšího je na výběr mezi předokolkou a čtyřkolkou).

Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

Za volantem

V rámci redakčního testu dorazila právě výkonnější benzinová verze, která ani se svými 300 koňmi není to nejvýkonnější z nabídky. S 313 koňmi ji totiž překonává výkonnější elektrická čtyřkolka.

BMW X2 M35i xDrive je na první pohled výraznější než všechny ostatní verze. Jde o verzi M Performance, takže je standardně vybavena tzv. „M paketem“. Dostala výraznější nárazníky, křídlo na kufru, jiná kola (už standardně s průměrem 20 palců, ale testované auto mělo 21″), ale také typické znaky BMW M nebo čtveřici koncovek výfuku. A protože to není jen o designu, ale i o technice, tak tu jsou třeba také větší a výkonnější brzdy anebo lepší sedačky, volant a podobně.

Pod kapotou máme dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec s výkonem 221 kW/300 koní a s točivým momentem 400 Nm. Motor je standardně spojen se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou a s pohonem všech čtyř kol (přičemž primárně jsou hnaná přední kola, připojují se ta zadní). Zrychlení z 0 na 100 km/h je díky tomu hodně zajímavých 5,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

A dynamika tomuhle autu rozhodně nechybí. Motor má opravdu slušný zátah, doprovází jej decentní, ale slyšitelný zvuk z výfuku (navíc si můžete aktivovat i další zvuk z reproduktorů, který přidá i „rány“ z výfuku). Špatná není nejen absolutní dynamika při zrychlování z místa, ale i pružnost motoru. Tomu pomáhá i naladění převodovky, které se povedlo. Převodovka se snaží držet ideální otáčky, které závisí na aktuálně zvoleném jízdním režimu. V tom sportovním drží vyšší otáčky, ale díky tomu jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu příjemně ostré.

Pokud by se vám přesto řazení převodovky nelíbilo, nic vám nebrání, abyste si přeřadili sami. Použít k tomu můžete páčky na volantu, samotným voličem převodovky tu přeřadit nemůžete, jde totiž již tradičně pouze o malý joystick na plovoucím středovém tunelu. I díky tomu, že volič převodovky je digitální, mohla ve středovém tunelu vzniknout další odkládací přihrádka.

Rychlost BMW X2 M35i xDrive v přímce rozhodně nechybí a nechybí mu nakonec ani v zatáčkách. Auto je čitelné, spolehnout se můžete nejen na motor, ale také na naladění čtyřkolky a podvozku. Na výjezdu ze zatáčky můžete jít na plyn už hodně brzy, protože pneumatiky se zakousnou do asfaltu a auto oblouk jistě vykrouží. Jenže i kvůli téhle jistotě je nakonec „rychlost jednoduchá“ a za volantem (s velmi umělým odporem, zejména ve sportovním režimu) se řidič nebude úplně bavit…

Test BMW X2 M35i xDrive | 2024

… často to nakonec bude třeba i úplně obráceně. Řidič bude za volantem trpět, protože velká 21″ kola testovaného kusu na sobě nemají moc gumy a (nejen) české silnice nejsou mnohdy tak kvalitní, jak by pro takovou konfiguraci obutí asi být měly. A i podvozek je naladěn spíše do větší tuhosti. I od nevelkých nerovností se tak do interiéru přenášejí rázy a mnohdy i rány. Auto je zvládne (o kola se ale docela bojíte), nicméně neposlouchá se to příjemně a vlastně se o kola a pneumatiky bojíte.

Závěr a cena

Nové BMW X2 se mezigeneračně zcela změnilo. Narostlo, změnilo tvar karoserie a působí dospělejším dojmem. Testované nejsportovnější provedení vypadá navíc ještě ostřeji. Jeho dvoulitr mu poskytuje dostatek dynamiky se spotřebou kolem 7,5 – 8,5 l/100 km (bude záležet na tom, jak moc dynamicky budete jezdit) a v zatáčkách dokáže být hodně rychlé. Na druhé straně má hodně tuhý podvozek a velké jedna dvacítky poskytují jen minimální komfort.

Pohled do ceníku prozradí, že nejlevnější BMW X2 sDrive20i vyjde v základu na 1 073 800 Kč s DPH, nejlevnější elektrické začíná na 1 110 200 Kč a naftové startuje na 1 150 500 Kč. Za testované BMW X2 M35i xDrive dáte minimálně 1 492 400 Kč.

Technické údaje:

Auto:

 BMW X2 M35i xDrive

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1998 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

221 kW/300 koní při 5750 – 6500 ot./min

Točivý moment:

400 Nm při 2000 – 4500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

5,4 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

7° dvouspojková (automatická)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,7 – 8,1 l/100 km

Emise CO2:

174 – 183 g/km

Objem nádrže:

54 litrů

Délka:

4567 mm

Šířka:

1845 mm (bez zrcátek)

Výška:

1575 mm

Rozvor:

2692 mm

Pohotovostní hmotnost:

1770 kg

Objem zavazadlového prostoru:

560 / 1470 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru