STK zveřejnily žebříček nejvíce a nejméně poruchových ojetin od 2 do 11 let stáří

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Auto Bild - Úvodní foto: Mercedes-Benz - 15. 11. 2022


Každý rok zveřejňují německé stanice technické kontroly přehled toho, jaká auta mají nejvíce a jaká naopak nejméně závad. Nejnovější žebříček TÜV Report vyšel před pár dny. Dobře dopadly modely Mercedes-Benz, naopak se příliš nedařilo Daciím.

Německo je velký trh, takže lze analyzovat opravdu velkou spousta dat. Letošní statistiky pocházejí z kontrol na STK od července 2021 do června 2022 a jde o 9,6 milionu záznamů o celkem 226 různých automobilových modelech. Výsledky jsou rozděleny do pěti skupin podle stáří: 2-3 roky, 4-5 let, 6-7 let, 8-9 let a 10-11 let. Hodnotí se 18 různých závad, například na brzdách, podvozku nebo osvětlovací soustavě. Některé z nedostatků mají i přímý dopad na životní prostředí, například únik oleje z motoru a pohonu, zvýšené emise či poškozený výfukový systém.

Vozový park v Německu na tom není zase tak špatně, ale u 20,2 % vozidel byly zjištěny vážné závady, tedy takové, kvůli nimž vozidlo technickou kontrolou neprošlo. Závady musely být nejprve odstraněny a teprve pak auto technickou kontrolou kladně prošlo. Větším problémem bylo, že přibližně 160 tisíc vozidel bylo klasifikováno jako „nebezpečná pro provoz“ a cca 15 tisíc aut bylo klasifikováno jako „nebezpečné pro řízení“.

Celkovým vítězem TÜV Report 2023 je Mercedes-Benz třídy B, protože podíl vozidel s vážnými závadami je pouze dvě procenta při první prohlídce po dvou nebo třech letech. To je zdaleka nejnižší hodnota ze všech testovaných vozidel. Následoval loňský vítěz Mercedes-Benz GLC s 2,3 % a na třetím místě skončil Volkswagen Golf Sportsvan také s 2,3 %.

Naopak nejhorším autem je ve věku 2-3 let Dacia Logan. Podle TÜV Reportu totiž až 11,6 % všech Loganů selže u první technické kontroly. O moc lépe nedopadla ani Dacia Duster (10,8 %) a o třetí místo se dělí Citroën C3 Aircross a Volkswagen Sharan (9,4 %).

A jak nejnovější žebříček spolehlivost TÜV Report vypadá konkrétně? Podívejte se na přehled TOP 5 v jednotlivých věkových kategoriích:


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

10 názorů na “STK zveřejnily žebříček nejvíce a nejméně poruchových ojetin od 2 do 11 let stáří”

  1. Auto má sloužit a ne být na výstavu jako majitel viz Porsche,ale je to o tom jak kdo jezdi a jak dělá kontroly hlavně po zimě .ale dnes těžko soudit jeden typ auta poněvadž jsou dnes hlavně vyráběna různě po Evropě hlavně Renault je dost často vyroben místo ge Francii tak právě v Turecku a kdo pracuje v automobilovém průmyslu tak ví jak kde čp se šíří a přehlíží ve výrobě

  2. Mám Porsche a je bez závad, přesně podle statistiky. Nájezd max 10tis/rok, v zimě se nejezdí vůbec, protože oprava laku od kamínků je jednoduše nepříjemná, předplacený servisní packet na 100tis km je nutnost. Tak si sami udělejte obrázek jak vypovídající jsou statistiky poruchovosti. V zimě a na dlouhé trasy mám VW na Passat podvozku, mám s ním najetých 500tis za 6 let, oprav je fůra, některé už ani neřeším, ale nikdy bych tohohle pracanta neměnil.

  3. Martin Kratina

    Dobrý den, pokud hodnotí poruchovost vozů STK, tak to pouze ukazuje to, že o levnější vozy se jejich majitelé nestarají, takže se závady objeví až na STK. Zatímco majitelé drahých vozů se o své miláčky, většinou, vzorně starají a absolvují se svými vozy pravidelné servisní prohlídky, které by měly, případné, poruchy odstranit ještě před prohlídkou na STK. Poruchovost by musela být posuzována i na základě údajů ze servisů. Já to vidím u svých aut. Ta se kterými se účastním jen STK většinou vykáží nějakou závadu, zatímco ta, která pravidelně servisuji, projdou STK bez závad. A se značkou to nemá co dělat.

  4. Jojo překvapilo by mě, kdyby německý článek vydaný německou společností vychválil jiná auta, než ta jež jsou „Made in Germany“. Toyoty, Hondy, Lexusy mi tam chybí.
    Náhoda? Nemyslím si.

  5. Hm, mercedes třídy „renault“ je ok, ale dacia „renault“ je propadák. To je asi jako s volbama v Berlíně, kdy Ahmed šel volit klidně víckrát, protože jednou by to byl „razýzmus“ (no a reálně měli nakonec víc hlasů než voličů – horší jak Bělorusku, tam těch 100% alespoň nepřelezli) a teď Helmutovi cokoli věřte….

    1. No asi jsem to nedočetl ale o motorech to asi neni.Myslim že na STK jdou po jiných věcech než jak zní motor.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru