Test-2022-Skoda_Kodiaq_RS-20_TSI_4x4-DSG- (34)

Po roce 2035 už by podle plánů Evropské unie nemělo být možné koupit nové auto se spalovacím motorem, ani plug-in hybrid. Prodávat by se měly už jen elektromobily nebo vodíková auta. Německo ale tvrdí, že nechce být závislé jen na elektřině, chce spalovací motory ponechat. Přesto to bude trochu v jiné formě než dnes.

O tom, že pouze elektřina není ideální volba, se vyjádřil německý ministr dopravy Volker Wissing. Ten totiž nechce být závislý pouze na elektřině a vodíku. Chce, aby na trhu zůstaly spalovací motory i po roce 2035. Věří totiž na technologii syntetických paliv. Je to ovšem naprostý opak toho, co hlásala po volbách vznikající německá vláda.

Slova o tom, že Německo chce zachovat spalovací motory i po roce 2035, padla z úst Wissinga před pár dny podle italského magazínu Motor1.com Italy během neformálního setkání ministrů evropských zemí, které se konalo ve Francii. Ovšem k tomu, abychom hlasitě jásali, to zatím není. Má to totiž podmínku, že jako palivo bude muset být použit ekologický syntetický benzin.

Přečtěte si také:  BMW nepřestalo s vývojem spalovacích motorů. Chystá nové šestiválce i osmiválce

Toto e-palivo by mělo být možné bez problémů použit do většiny dnešních spalovacích motorů, což by mohlo prodloužit životnost aut s motory s vnitřním spalováním. Toto palivo je totiž výrazně čistší a jeho spalováním vzniká znatelně méně škodlivých emisí.

Jak to nakonec dopadne, je ve hvězdách, protože Evropská unie stále nepředložila ani znění normy Euro 7, která by měla začít platit od roku 2025. Konec prodeje aut se spalovacími motory k roku 2035 je zatím také jen neschválený návrh. Žádná auta se spalovacím motorem, tedy ani ta ojetá, už by po evropských silnicích neměla jezdit do roku 2050. V každém případě budeme Německu držet palce, aby se svými námitkami u EU uspělo.

Přidat komentář