Rolls-Royce Motor Cars oslavuje 110. výročí sošky Spirit of Ecstasy – svého oficiálního znaku. Design sošky byl poprvé zaregistrován jako duševní vlastnictví společnosti 6. února 1911. Je od počátku charakteristickým prvkem identity Rolls-Royce a zároveň jedním z nejžádanějších prvků luxusu po celém světě. Během svého dlouhého a legendárního života nebyla podoba emblému téměř změněna a zdobí kapotu každého automobilu Rolls-Royce postaveného v Goodwoodu.
Její design byl převzat z bronzové sošky s názvem The Whisperer, kterou vytvořil sochař a ilustrátor Charles Sykes pro svého zaměstnavatele, automobilového průkopníka a obdivovatele vozů Rolls-Royce, lorda Montague z Beaulieu. Propojení automobilového a uměleckého světa si společnost udržuje prostřednictvím uměleckého programu MUSE, The Rolls-Royce Art Programme, který je hlavním protagonistou ve světě grafického zachycení pohybu.
„Emblém Spirit of Ecstasy pro naši společnost představuje mnohem víc než jen symbol značky a našich produktů. Pro naše zákazníky je silným, uznávaným znakem úspěchu, úsilí, výkonu a postavení. V jeho kráse, jednoduchosti, eleganci a jedinečnosti se snoubí vše, co naši zákazníci hledají a také najdou ve svém motorovém vozidle Rolls-Royce,“ říká Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars.
První soška Spirit of Ecstasy byla vysoká asi 18 cm. Dnes je menší a měří okolo 7,5 cm. Je bezpečně ukrytá ve speciálním krytu v kapotě, dokud není nastartován motor. Teprve potom plynule a elegantně vystoupí na jeviště pomocí precizně navrženého mechanismu známého jako „the rise“ (vzestup).
„Uvnitř společnosti představuje Spirit of Ecstasy hrdost a jakousi stavovskou čest, kterou nazýváme ‚esprit de corps‘, spojuje a posiluje rodinu Rolls-Royce po celém světě. Připomíná nám naše dědictví, principy a inspirativní potenciál nás všech. Každý automobil, který postavíme, si musí tuto sošku zasloužit. Protože je to ona, díky níž jsme my i každý Rolls-Royce jedineční a úplní,“ uzavírá Torsten Müller-Ötvös.