test-skoda-yeti-2,0-tdi-125-kw-4x4-p5

Škoda Yeti dostala pod kapotu 500koňový pětiválec z Audi RS 3

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ebay.co.uk - Foto: Pavel Srp - 28. 3. 2022


Škoda Yeti není úplně to auto, které by vás napadlo, když se řekne sportovní auto. Na prodej je ale Yeti, který, ačkoliv nevypadá, dokáže překvapit spoustu řidičů. Pod jeho přední kapotou je totiž pětiválec z Audi RS 3.

Při pohledu na auto vás na první pohled nic výrazného neupozorní na to, že tohle auto má takový potenciál. Snad jen dvojice oválných výfuků, která je pro modely Audi RS typická. Ty vykukují ze zadního nárazníku z verze Monte Carlo. Jinak jde o decentně designově vylepšenou Škodu Yeti (jiné prahy, přední nárazník a podspojler a podobně), která stojí na větších kolech.

Přečtěte si také:  Škoda Vision 7S ukazuje na designových skicách exteriér. "C" vymění za "T"

Pod přední kapotou je ale 2,5 litrový motor TFSI z Audi RS 3 předchozí generace. Ani ten ale nezůstal sériový. Z původních 250 kW/340 koní dokázal majitel dostat 362 kW/492 koní, které byly naměřeny na motorové brzdě. Motor posílá veškerý výkon na všechna čtyři kola pomocí přemapované převodovky DSG.

Pár změn je i uvnitř. Především je tu nový středový panel, který pochází z Audi, ale tak úplně tu kvůli svému tvaru a kvůli původnímu tvaru panelu nesedí. Z Audi jsou i pedály, volant a volič převodovky, ale ani ten ve středovém tunelu nesedí. Co ale sedí parádně, jsou sedadla z Audi S3.

Přečtěte si také:  Hodně karbonu, a ještě více výkonu. ABT vyladil Audi RS Q8, ale levné to opravdu není

Tohle auto pochází z Velké Británie a je na prodej za 25 995 liber, což je v přepočtu podle kurzu ČNB velmi optimistických 768 tisíc korun. Výhodou je, že jde o auto, které může legálně jezdit po silnicích. Inzerát najdete zde.

Mimochodem není to poprvé, kdy se pod kapotou Škody Yeti objevil motor z Audi RS 3. Něco podobného se před pár lety stalo i u předfaceliftového modelu. Na informace i videa se můžete podívat zde:

Škoda Yeti prošla šílenou úpravou. Motor má z Audi RS3

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek