Škoda Yeti se vlastně dá označit za první moderní evropský, respektive hlavně český, crossover. A bylo úspěšné, zákazníků si našlo opravdu hodně! Pod kapotou ale byly nejsilnější motory s výkonem „jen“ 160 koní.
Yeti stál na koncernové platformě PQ35, na které ve své době jezdila velká spousta modelů jako druhá generace Octavie, SEATy Leon nebo Altea, ale také Volkswagen Jetta nebo Eos. Šlo o několikáté použití stejné platformy pro několik modelů napříč koncernem, což automobilkám Volkswagen, SEAT, Audi, ale i Škoda (a nejen jim, ale i dalším koncernům) vydrželo dodnes.
Škoda Yeti může být pro některé nudným autem. Pro trhání asfaltu stvořena opravdu nebyla. Ovšem ve chvíli, kdy se dostane do ruky šíleným mechanikům z Ruska, může být výsledkem celkem zajímavá věc. Hlavně díky tomu, co se skrývá pod kapotou.
Tam totiž není žádný z původních čtyřválců, ale nově pětiválec TFSI o objemu 2,5 litru, který se dříve nacházel pod kapotou Audi RS 3. Ale protože tento motor, který je naladěn na minimálně 340 koní, vždy pracoval jen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, dostal ji i Yeti. A jsou tu i nové, velké brzy Brembo a nový podvozek.
Ve výsledku by se tak tahle straší škodovka měla umět rozjet z klidu na 100 km/h za méně než 5 sekund. Celkem slušné, co myslíte. 😊 Nás hodně baví i zvuk auta, který má na svědomí zbrusu nový výfukový systém. Výsledek zní fantasticky!