Škoda Enyaq iV dostane facelift. V rámci toho by měla přední část dostat předek z nedávno představené studie Škoda Vision 7S a další změny, včetně nové výbavy Laurin & Klement, která bývá tou nejluxusnější. Stát by se tak mělo dokonce už letos.
Modernizovaný Enyaq iV
Škodovka letos plánuje hodně novinek. Představí modernizované modely Scala a Kamiq a nové generace Kodiaqu a Superbu, ale současně s tím by měla ukázat i modernizovaný Enyaq iV. Ten by měl dostat designové prvky ze studie Vision 7S. Dostane tedy nejnovější designový jazyk „Modern Solid“, který obsahuje i nové logo automobilky, které se však na karoserii objeví jen na středových krytech kol. Karoserie bude obsahovat nápis „ŠKODA“.
Nebude to ale už jediný elektromobil v nabídce české značky (ekvivalent v podobě Enyaqu Coupé iV počítáme jako stejný model), protože bude představeno jedno nové menší SUV, které dostane jmeno Elroq iV, ale také jedno větší. To se v hierarchii postaví nad Enyaq iV a nabídne až sedmimístný interiér. A do roku 2026 to bude ještě třetí model, malý kompaktní elektromobil podobný ve čtvrtek představenému Volkswagenu ID2.all.
Škoda chce navíc posílit výrobu elektromobilů. Už loni v květnu zahájila v Mladé Boleslavi výrobu baterií pro vozy platformy MEB, letos výrobní kapacity rozšíří a bude tak schopna vyrábět 1 500 bateriových modulů denně.
Nový Kodiaq PHEV
Nejen čistě elektricky, ale i plug-in hybridně budou jezdit nové škodovky. Pro Kodiaq se totiž v nové generaci chystá i plug-in hybridní pohonná jednotka. Tu stejnou dostane i nová generace Superbu.
Škoda Kodiaq nové generace už jezdí ve Švédsku. Zachytili ji špionážní fotografové
Technické informace o novém plug-in hybridu automobilka neprozradila, ale dá se tušit, že současný benzinový čtyřválec 1.4 TSI, který je v Octavii iV a v Superbu iV, nahradí novější motor 1.5 TSI. Elektromotor by měl zůstat beze změny. Zvětšeny by ovšem měly být baterie, protože na jedno nabití mají nové generace plug-in hybridů ujet až 100 kilometrů. Plug-in hybridní Škodu Kodiaq iV bude Škoda Auto vyrábět v České republice, ale Superb bude po boku nové generace Volkswagenu Passat sjíždět z výrobních pásů továrny v Bratislavě.
Spalovací motory ještě chvíli budou
Do kdy bude Škoda vyrábět spalovací motory? To je dobrá otázka, ale není jednoduché na ni odpovědět. Jiná situace je v Evropě a jiná pak na dalších kontinentech. Zavést elektromobilitu bude výrazně jednodušší například v České republice než v Indii. „Zatím se držíme roku 2035, jakákoliv změna tohoto termínu by ve vývoji našich aut znamenala turbulenci. Nedokážeme si však představit, že bychom spalovací motory vyráběli i po roce 2035,“ řekl šéf automobilky Klaus Zellmer.
Škoda před pár dny oznámila, že v koncernu Volkswagen přebírá kompletní vývoj benzinových spalovacích motorů EA 211. Vývoj těchto motorů probíhá pro celý svět, takže o práci vývojáři nouzí rozhodně mít nebudou.