Šest sportovních aut, která stále používají atmosférické motory

Autor: Pavel Srp - 28. 4. 2019


V posledních několika letech se atmosféricky plněné motory začaly masivně vytrácet. A to nejen z běžných automobilů, ale i ze sportovních automobilů. Přesto jich i v dnešní době ve sportovních autech pár zbylo. Pojďme se podívat na 6 z nich.

1. Ford Mustang

Nejprodávanější sportovní auto na světě má stále pod kapotou velký atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec. I když ho v nabídce doplňoval i čtyřlitrový 2,3litrový čtyřválec, pořádné americké železo hrálo i v České republice v prodejích prim.

2018-ford-mustang-2

2. Lexus LC 500

I velké kupé od Lexusu používá atmosférické motory – a to hned dva. Zatímco ten menší, vidlicový šestiválec je spojen s elektromotorem, protože ho automobilka nabízí výhradně jako hybrid, ten větší nikoliv. Pod označením LC 500 se ukrývá stejně jako v případě mustangu pětilitrový atmosférický osmiválec.

Lexus-LC-Yellow-Edition

3. Porsche 911 GT3

Také ostré Porsche 911 GT3, ale i 911 GT3 RS stále sázejí na atmosférické plnění. Navíc mají motory, které točí až 9 tisíc otáček za minutu, což řidičiský zážitek ještě více zintenzivní.

Porsche-911-GT3-RS-4-1

4. Audi R8

Obě generace Audi R8 poháněl vždy atmosférický motor. Zatímco v první generaci to byl buď vidlicový osmiválec nebo vidlicový desetiválec, v té druhé už to je jen vidlicový desetiválec. A jeho zvuk je fenomenální!

2019-audi-r8- (3)

5. Lamborghini Aventador SVJ

Tohle superlambo je nejrychlejším sériovým autem na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Pohání ho 770koňový atmosférický vidlicový 6,5litrový dvanáctiválec z Aventadoru S.

Lamborghini Aventador SVJ

6. Ferrari 812 Superfast

A konečně šesté superauto s atmosférickým motorem pochází také z Itálie. Ferrari 812 Superfast je totiž poháněno 6,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem s působivým výkonem 800 koní!

Ferrari 812 Superfast


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru