V posledních několika letech se atmosféricky plněné motory začaly masivně vytrácet. A to nejen z běžných automobilů, ale i ze sportovních automobilů. Přesto jich i v dnešní době ve sportovních autech pár zbylo. Pojďme se podívat na 6 z nich.
1. Ford Mustang
Nejprodávanější sportovní auto na světě má stále pod kapotou velký atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec. I když ho v nabídce doplňoval i čtyřlitrový 2,3litrový čtyřválec, pořádné americké železo hrálo i v České republice v prodejích prim.
2. Lexus LC 500
I velké kupé od Lexusu používá atmosférické motory – a to hned dva. Zatímco ten menší, vidlicový šestiválec je spojen s elektromotorem, protože ho automobilka nabízí výhradně jako hybrid, ten větší nikoliv. Pod označením LC 500 se ukrývá stejně jako v případě mustangu pětilitrový atmosférický osmiválec.
3. Porsche 911 GT3
Také ostré Porsche 911 GT3, ale i 911 GT3 RS stále sázejí na atmosférické plnění. Navíc mají motory, které točí až 9 tisíc otáček za minutu, což řidičiský zážitek ještě více zintenzivní.
4. Audi R8
Obě generace Audi R8 poháněl vždy atmosférický motor. Zatímco v první generaci to byl buď vidlicový osmiválec nebo vidlicový desetiválec, v té druhé už to je jen vidlicový desetiválec. A jeho zvuk je fenomenální!
5. Lamborghini Aventador SVJ
Tohle superlambo je nejrychlejším sériovým autem na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Pohání ho 770koňový atmosférický vidlicový 6,5litrový dvanáctiválec z Aventadoru S.
6. Ferrari 812 Superfast
A konečně šesté superauto s atmosférickým motorem pochází také z Itálie. Ferrari 812 Superfast je totiž poháněno 6,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem s působivým výkonem 800 koní!