Posledních několik měsíců se hojně spekuluje o tom, že koncern Volkswagen musí mimo jiné i z důvodu koronavirových finančních ztrát prodat některé své ne tolik výdělečné značky. Chvíli se řešilo, že Bugatti by mohlo jít pod křídla chorvatského Rimacu. Posléze se mluvilo o tom, že se koncern zbaví Lamborghini a Ducati. Začal v tom být rychle celkem zmatek, který konečně vyřešila sama dozorčí rada koncernu Volkswagen. V úterý rozhodlo, že si všechny značky nechá. Jen je lehce přeskupí.
Žádná ze značek nebude prodána, ale Bentley bude přesunuto pod vedení Audi. Stát by se tak mělo k 1. březnu příštího roku, a znamená to, že Audi převezme nad Bentley zodpovědnost – jak vývojovou, tak finanční. Audi převezme do svých rukou restrukturalizaci obou značek, které se hodlají více věnovat elektrifikaci, měly by tak sdílet materiály i technologie, což by mělo vést ke snížení nákladů.
Ostatně, koncern se v rámci zasedání správní rady rozhodl, že v příštích dvou letech sníží fixní náklady o 5 procent a ty materiálové o 7 procent. Co se dalších italských značek Ducati a Lamborghini týče, je zatím jen jisté, že všechny zůstanou tam, kde dnes jsou.
Staronový šéf Lamborghini Stephan Winkelmann při svém nedávném jmenování do funkce prozradil, že italskou automobilku v nejbližších letech nijak výrazně nečeká velký nástup elektrifikace. Elektrické technologie prý nesplňují požadavky Lamborghini a tak se masivnější nástup elektromobility u Italů očekává až mnohem později. Je ale otázkou, zda italskou značku k rychlejšímu přesunu k elektrifikaci nakonec nedonutí Evropská unie a její stále se zpřísňující emisní normy.