Už dlouho mluvíme o tom, že nabídka laků se u většiny automobilek smrskla na 50 odstínů nudy. Silnicím vévodí šedá, černá, bílá a sem tam modrá nebo maximálně červená. Pamatujete ty doby, kdy například SEAT nabízel fenomenální tyrkysově modrou, žabí zelenou nebo žlutou výraznější než slunce? Tak veselé a výrazné barvy jsou u drtivé většiny značek minulostí, ovšem ten, kdo se nebojí utrácet, má u některých pořád možnost na silnici zazářit.
Ty, které nabízí příplatkové lakování, se většinou řadí mezi prémiové značky, a tak se není čemu divit, že ty laky nejsou zrovna za pár korun. Důkazem je i nejnovější projekt značky Porsche, který dostal označení Paint to Sample. Dobrou zprávou je, že nabídne super barvy, které budou dostupné i pro české zákazníky. Tou horší zprávou je, že nejsou levné a nemusí se dostat na všechny.
Program Paint to Sample by měl nabídnout až 160 nových a předem značkou schválených barevných odstínů. Nabídka barev a jednotlivé ceny ale záleží na zvoleném modelu. Speciální barvy jsou dostupné i v Česku a v konfigurátoru je najdete pod speciálním lakováním. Pro příklad jsme nahlédli do konfigurátoru modelu 911 Carrera 4S, který mezi speciálními laky nabídne třeba Lávově oranžovou, která vyjde na 77 230 Kč. Překvapivě levnější jsou speciální laky pro model Cayenne, v případě GTS nám do oka padla Karmínově červená za 67 760 Kč. Stejnou cenovku mají speciální laky i u modelu Taycan, u Macanu pak počítejte s cenou 67 430.
Že vám to nepřijde tak moc? Pak právě pro vás je tu program Paint to Sample Plus. Ten v tuto chvíli v konfigurátoru není k dispozici, nicméně je u něj cenovka 250 710 Kč. Mělo by jít o část programu, kdy si zákazník barvu s automobilkou doladí sám a bude tak přesně podle jeho představ. Něco jako program Bespoke u značky Rolls-Royce.
A co dostupnost? Porsche má pro každý trh, ten český nevyjímaje, předepsané kvóty. Čím je trh větší, tím spíše má vyšší kvóty. A my nejsme žádný super velký trh, takže je potřeba počítat s tím, že možnost si vybrat bude o něco komplikovanější.