Porsche doplňuje nabídku provedení nové Panamery o další modely včetně vlajkové verze s maximem výkonu 514 kW/700 koní a točivým momentem až 870 Nm. Nová Panamera Turbo S E-Hybrid je dnes nejvýkonnější variantou v rámci kompletně vylepšené produktové řady. Pohon vozu je kombinací čtyřlitrového dvojitě přeplňovaného agregátu V8 o výkonu 420 kW/571 koní a elektromotoru 100 kW/136 koní. K prodloužení čistě elektrického dojezdu až o 30 procent napomohla nová baterie o kapacitě 17,9 kWh společně s optimalizovanými jízdními režimy.
Totéž platí pro novou Panameru 4 E-Hybrid, kde elektromotoru jako doposud sekunduje dvojitě přeplňovaný agregát 2,9 litru V6 o výkonu 243 kW/330 koní, přičemž systémový výkon v tomto případě činí až 340 kW/462 koní.
Nabídku verzí modelu Panamera završuje provedení 4S s maximem výkonu 324 kW/440 koní, které opět těží ze všech optimalizací v rámci poslední modernizace modelu, ať již jde o úpravy podvozku, designu, výbavy nebo systém palubního infotainmentu.
Trojice hybridů s ještě příjemnějším elektrickým pohonem
Vedle nedávno uvedené nové Panamery 4S E-Hybrid, pyšnící se systémovým výkonem 412 kW/560 koní, nyní Porsche poprvé nabízí i tři plug-in hybridní provedení modelu Panamery – každé ve třech dostupných karosářských provedeních: sportovní sedan, Executive (verze s prodlouženým rozvorem) a Sport Turismo. Porsche touto cestou systematicky posiluje svoji strategii s označením E-Performance. Středobodem architektury pohonu je elektromotor začleněný do osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, disponující výkonem 100 kW/136 koní a točivým momentem 400 Nm. To v kombinaci se třemi různými spalovacími motory v nabídce zaručuje mimořádné jízdní schopnosti. Nová Panamera Turbo S E-Hybrid ve spojení s paketem Sport Chrono (v základní výbavě), poháněná čtyřlitrovým agregátem V8 biturbo s maximem výkonu 420 kW/571 koní (předtím 404 kW/550 koní), nyní akceleruje z místa na 100 km/h již za 3,2 sekundy (o 0,2 s rychleji než předchůdce). Vůz se rozjede až na 315 km/h, což představuje zlepšení o 5 km/h. Panamera 4 E-Hybrid se s pevným startem rozjede na 100 km za pouhé 4,4 sekundy (-0,2 s) a pokračuje až do maxima 280 km/h (+2 km/h).
Modernizované Porsche Panamera zvládlo Nürburgring za rekordních 7:29.81
Jmenovitá kapacita vysokonapěťová baterie se díky použití optimalizovaných článků zvýšila z původních 14,1 na 17,9 kWh; k ještě efektivnějšímu hospodaření s energií napomohla úprava jízdních režimů. Nová Panamera Turbo S E-Hybrid nabízí čistě elektrický dojezd až 50 km (podle metodiky WLTP EAER City; podle NEDC: až 59 km); Panamera 4 E-Hybrid dokáže s nulovými lokálními emisemi absolvovat až 56 km (podle metodiky WLTP EAER City; podle NEDC: až 64 km). Plug-in hybridní modely Porsche je optimální dobíjet z domovní sítě – prostřednictvím standardní domovní zásuvky nebo speciální výkonové zásuvky. Při použití standardně dodávané nabíječky Porsche Mobile Charger je k dispozici nabíjecí výkon až 7,2 kW (v závislosti na konkrétním provedení). Vůz lze rovněž nabíjet na veřejných nabíjecích stanicích pomocí kabelu ‚Mode 3‘.
Výraznější vzhled, ještě lepší konektivita
Nová Panamera 4S, kterou i nadále pohání spalovací motor 2,9 litru V6 o maximálním výkonu 324 kW / 440 PS, se s paketem Sport Chrono rozjede na 100 km/h za 4,1 sekundy (-0,1 s). Nejvyšší rychlost vozu v tomto případě činí 295 km/h (+6 km/h). Provedení 4S těží ze všech výhod poslední modernizace modelu a standardně se chlubí přední partií Sport Design (dříve výbava na přání). Ta zahrnuje markantní žebrování přívodu vzduchu na přídi a velké boční otvory chlazení, jakožto i modul předních světel s jedním dělicím proužkem. Nově koncipovaná přední partie verze Panamera Turbo S E-Hybrid se odlišuje modulem předních světel ‚Turbo‘ v podobě zdvojeného ‚C‘ a většími bočními přívody vzduchu.
Přepracovaná světelná lišta na zádi nyní hladce překlenuje víko zavazadelníku s upraveným profilem. Z nabízených prvků na přání jmenujme zatmavené moduly koncových světel Exclusive Design včetně dynamické funkce aktivované při příchodu a odchodu, tři nové varianty 20 a 21″ kol, resp., dva nové odstíny laku karoserie (metalické odstíny Cherry a Truffle Brown).
Systém Porsche Communication Management (PCM) s jemnější grafikou displeje byl rozšířen o další digitální funkce a služby, jako např. vylepšené online hlasové ovládání Voice Pilot, službu Risk Radar s informacemi o dopravním značení a nebezpečích na trase, bezdrátové připojení přes Apple CarPlay a celou řadu dalších služeb konektivity.
Lepší jízdní schopnosti, více pohodlí
Úpravy v oblasti podvozku a řídicích systémů se u všech nových provedení Panamery zaměřily na sportovní charakter v kombinaci s jízdním pohodlím. V některých případech byla implementována zbrusu nová řídicí strategie. Za lepší dynamikou při překonávání bočních sil a vyšší přesností stojí nová generace systému řízení a nové pneumatiky. Vlajkové provedení Panamera Turbo S E-Hybrid je standardně vybaveno všemi aktuálně dostupnými systémy pro podvozek i řídicími systémy, jako je elektrický systém ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport), jehož součástí je systém vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), systém řízení zadních kol a posilovač řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus), jakožto i kompozitní keramické brzdy PCCB.
Nová provedení Porsche Panamera je možné již objednávat; počátkem letošního prosince se vůz objeví u prodejců. Ceny provedení Panamera 4 E-Hybrid na německém trhu začínají na 110 369 eurech. V případě Panamery 4S ceny začínají na 115 241 eurech, resp. 185 537 eurech za Panameru Turbo S E-Hybrid – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh.