Doba je dnes v automobilovém průmyslu zlá. Přísné limity zdražují vývoj a výrobu a automobilky se s tím musejí vypořádat. Někde propouštějí zaměstnance a omezují výrobu v továrnách, jinde úplně ruší prodej některých modelů. A právě zrušením modelů by mohl jít i Mercedes-Benz. Týkat se to má hlavně těch velkých a luxusních.
Mercedes-Benz má velmi bohaté portfolio a pro spoustu modelů nabízí opravdu nepřeberné množství karosářských variant. Pro třídy C, E i S je totiž k dispozici karoserie sedan, kombi (kromě třídy S), ale také kupé nebo kabriolet, což je v automobilovém světě poměrně netradiční. Podle některých internetových zvěstí by se tak nová generace třídy S, která by měla být představena ještě letos, mohla vyrábět už jen jako limuzína. Karoserie kupé a kabriolet už by v nabídce měly chybět. A je to logické, vždyť jejich vývoj je opravdu drahý a prodejní čísla nevelká.
Německá prémiová automobilka neskončí s výrobou jen těchto dvou modelů, oficiálně už ohlásila konec pick-upu třídy X, jehož poslední kus vyrobí letos v květnu.
A to stále není vše. Mluví se i o konci CLS, tedy modelu, který stál prakticky na začátku módy „čtyřdveřových kupé“. Aktuální třetí generace by měla skončit bez náhrady na konci svého plánovaného životního cyklu. Nahradit by ho měl jiný, leč plně elektrický model.
A právě elektrických anebo elektrifikovaných modelů chystá Mercedes-Benz mnohem více. V názvu budou mít „EQ“ a označení. Prvním (už prodávaným) zástupcem byl Mercedes-Benz EQC, který je plně elektrickým ekvivalentem třídy GLC. Kromě toho v příštím roce přijde EQS, tedy ekvivalent nové generace třídy S, ale i EQA, coby ekvivalent crossoveru GLA, jenž byl před nedávnem představen ve své druhé generaci.
Mercedes-Benz elektrifikuje do roku 2022 kompletní portfolio osobních automobilů
Jak bude čas plynout, automobilky budou muset ukončit výrobu všech aut s velkými motory, protože nebudou schopny plnit přísné flotilové emise. Nabídku tak bude muset Mercedes-Benz výrazně proměnit i v rámci modelů Mercedes-AMG. A už se tak vlastně stalo, když přestal s výrobou dvanáctiválcových verzí 65 AMG.
Zatím tyto informace nejsou oficiálně potvrzeny, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.