test-2018-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe-p1

Test Mercedes-Benz S 560 4Matic kupé

Od Pavel Srp | 9. 10. 2018 0

Chcete velké a opravdu luxusní kupé? Pak máte v dnešní době docela slušný výběr. Od těch extrémně drahých, až po ta „jen“ hodně drahá. My jsme vyzkoušeli Mercedes-Benz S 560 kupé 4Matic.

Pět metrů na délku

Mezi velkými luxusními kupé výběr je, záleží jen na tom, kolik jste ochotní anebo kolik můžete za auto utratit. Pokud chcete to vůbec nejlepší s aristokratickým dvanáctiválcem a majestátem, který nedostanete nikde jinde, nabízí se samozřejmě Rolls-Royce Wraith. Pokud ovšem nechcete být tak nápadní, ale přesto chcete opravdový luxus můžete vybírat i v německých vodách. Nabízí se Mercedes-Benz třídy S kupé.

Je sice menší než Rolls-Royce, ale věřte mi, že když před tímhle autem stojíte, to poslední, co vás napadne je to, že je malé. Jeho tvary, přes pět metrů délky a téměř dva metry šířky vzbuzují respekt.

test-2018-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe-p1

Design karoserie dobře známe, je ale otázkou, jestli je to správně. Vždyť největší kupé třídy S vypadá skoro stejně jako menší kupé třídy E a také velmi podobně jako nejmenší kupé třídy C. Liší se samozřejmě velikostí a několika drobnostmi, ale to na první pohled příliš mnoho rozdílů není.

To v interiéru se od sebe jednotlivé třídy liší více. Zatímco C a E se od sebe odlišují nejvíce podobou výdechů klimatizace, největší S se liší ještě samotným ovládáním klimatizace a tvarem spodní části středového panelu. Ovládání multimédií a podobné drobnosti se však neliší.

„Opravdový“ motor

Pod kapotu tohoto velkého kupé lze pořídit hlavně větší motory, čtyřválce tu naštěstí nenajdeme. A zatím tu nenajdeme ani žádnou elektrifikovanou verzi. Na rozdíl od kabrioletu třídy S, který začíná s osmiválcem, si ale do kupé můžete pořídit i šestiválec. Na druhé straně pro všechny tři karosářské varianty (limuzína, kupé a kabriolet) je v nabídce i verze AMG S 65, kterou pohání vidlicový dvanáctiválec.

test-2018-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe-p3

Testovaná verze nese označení Mercedes-Benz S 560 kupé 4Matic, což prozrazuje přítomnost osmiválcového motoru. Jde o V8 s objemem rovných čtyř litrů a s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Výkon je 345 kW/469 koní a u maxima točivého momentu byste našli údaj 700 Nm. A to jsou hodnoty opravdu parádní nejen na papíře, ale i za volantem. Pokud by vám to přeci jen nestačilo – o čemž upřímně dost pochybuju – můžete sáhnout ještě po AMG S 63 4Matic+, které je o více než sekundu ve zrychlení z 0 na 100 km/h rychlejší a celkově bude pružnější (450 kW/612 koní a 900 Nm), ovšem příplatek je nezanedbatelných 1,2 milionu.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG (2022)

Tentýž motor jsme před prázdninami testovali právě v kabrioletu, kde jsme chválili jeho zvuk, ten byl totiž se staženou střechou vážně parádní. Do světa o svém potenciálu dával vědět už i na komfortní režim velmi výrazně, ale nijak vulgárně. Pokud byste ale auto přepnuli na sportovní jízdní režim, pak se zvuk zvýrazní a přidá se střílení z výfuku. To si ostatně můžete poslechnout v úvodním videu. Je sice diskutabilní, jak moc se podobné střílení z výfuku k takovému autu hodí, ale přiznám se, že mě to opravdu bavilo.

Jízda jako na obláčku

Otevřete velké a těžké dveře, usaďte se do prvotřídního interiéru -a to jak použitými materiály, tak i zpracováním – a jemně za sebou dveře zase zavřete. Nemusíte s nimi mlátit, stačí je jen zacvaknout, elektromotory se o jejich přitažení postarají samy. Na tohle se rychle zvyká. Zajímavostí je, že stejně jako v kabrioletech s trojcípou hvězdou na kapotě, je i v S kupé tzv. AIR SCARF. To jsou větráčky v opěrkách hlavy, které mohou foukat teplý vzduch na krk řidiče a spolujezdce.

test-2018-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe-p2

Ještě než pojedete, klidně si zapněte masáž. Mají je (za příplatek) obě přední sedadla a na výběr je z několika možných masáží. Udělal jsem to také, ale krátce na to, co jsem masáž aktivoval, jsem byl na jedné straně příjemně potěšen, na druhé straně nepříjemně překvapen. Zatímco příjemné pocity zažívala moje bolavá záda, protože masáže mercedes opravdu umí, ty méně příjemné přišly od uší. Masážní motorky byly v testovaném kupé poměrně hlučné a to nejen v klidu před jízdou, ale i během ní. A je to divné, protože v dříve testovaném eskovém kabrioletu ani v limuzíně tomu tak nebylo…

Interiér je parádně odhlučněn, slyšet tu není nic, co být nemá. Když se uvnitř auta zavřete, jako by se vás to, co se děje za jeho dvojitými okny, netýkalo. A vlastně to tak je i při jízdě. To pohodlí, které přichází nejen od sedadel, ale hlavně od podvozku, je dechberoucí. Vzduchový podvozek mění jízdu na plavbu zaoceánskou lodí.

Přečtěte si také:  Pár stovek koní a spousta karbonu navíc. Mercedes-AMG G 63 prošel zajímavou úpravou

Sedněte do auta doma v České republice a můžete klidně vyrazit na výlet na francouzskou riviéru. Po 12 hodinách z auta nevylezete rozlámaní, ale naopak poměrně svěží. Na palubním počítači navíc bude svítit hodnota paliva do 13 l/100 kilometrů a to i v případě, že byste na německé dálnici využívali skvělý potenciál motoru. Jiná věc samozřejmě je, proč byste to vůbec dělali a nekoupili si radši letenku…

test-2018-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe-p4

Mercedes-Benz S 560 kupé 4Matic je hodně rychlé auto. Platí to ale jen v přímce. V zatáčkách se v něm naopak projevují geny velké luxusní limuzíny, s čímž přichází nejen pohodlný a měkčí podvozek, ale hlavně vyšší hmotnost. Řezat zatáčky nebude vaše oblíbená kratochvíle, nebudete si to totiž úplně užívat, spíše vás bude bavit klidná jízda, kdy se v S kupé naplno projeví to, co umí nejlépe. A dělá to skvěle.

Závěr a cena

Základní cena Mercedes-Benzu třídy S kupé začíná na 2,827 milionu korun, testovaná osmiválcová verze startuje na 3,528 milionu korun (ceny s DPH). Jsou to ale spíše „ceny od“, protože ceník nabízí nepřeberné množství příplatkové výbavy včetně velmi výhodných paketů. Nebudete tak mít problém vybrat si příplatky i za cenu velmi vybaveného áčka, ale i více… V tomhle autě ale nakonec nejvíc oceníte jeho pohodlí a všudypřítomný klid a ticho.

Pokud z nějakého důvod nechcete Rolls-Royce nebo Bentley, ale stále chcete superluxusní velké kupé, volba může být jasná. Jsme ale rozhodně zvědaví na to, s čím přijde nové BMW řady 8, které nahrazuje starší a menší BMW řady 6.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Pohodlný podvozek,Hlučné motorky masáže
Výkon a zvuk motoru,Přílišná podobnost s menšími kupé třídy E a C
Ticho v interiéru,Příplatky mohou zásadně zvýšit pořizovací cenu
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,S 560 kupé
Motor:,vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců:,3982 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,345 kW/469 koní při 5250 – 5500 ot./min
Točivý moment:,700 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,4.6 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,9° automatická (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,13.2 / 7.8 / 9.8
Emise CO2:,202 g/km
Objem nádrže:,80 litrů
Délka:,5032 mm
Šířka:,1899 mm
Výška:,1414 mm
Rozvor:,2945 mm
Pohotovostní hmotnost:,2060 kg
Objem zavazadlového prostoru:,400 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]