Když přišlo Porsche s tím, že vyvíjí syntetická paliva, která by mohla pomoci s udržením spalovacích motorů při životě, vypadalo to jako zajímavá odpověď na neustálou nutnost snižování emisí. Do vývoje těchto paliv se následně pustila i skupina Stellantis, která si stojí za tím, že jejich syntetické palivo je standardně použitelné a ani se kvůli němu nemusí upravovat pohonné jednotky. To je velký průlom, kterého si všimla i německá vláda. Ta chtěla v rámci nedávného autosalonu v Mnichově získat podporu zavedení těchto paliv od ostatních členských států EU. Jenomže onu podporu vyjádřily jen tři státy, Česko, Japonsko a Maroko.
Německý ministr dopravy Volker Wissing chtěl domluvit spolupráci jednotlivých států jak na výrobě paliv, tak třeba na technologiích výroby. Chtěl tak po členských státech, aby nezatracovaly spalovací motory, ale spíše, aby hledaly cestu, jak je udržet na trhu. Tvrdě ale narazil. Kromě výše zmíněných zemí nemají zjevně členské státy chuť investovat do něčeho, co podle mnohých nemá nijak velkou budoucnost.
Evropská unie sice se syntetickými palivy počítá, ale ne pro automobilovou dopravu. Jejich přínos vidí spíše v letecké dopravě nebo velkokapacitních přepravních službách. V těchto odvětví vznikají extrémní emise, ale jejich elektrifikace zatím možná není. Německo ovšem tvrdí, že by plošnější zavedení syntetických paliv výrazně pomohlo s takřka okamžitým snížením emisí i u dnes provozovaných aut.
To si myslí i český ministr dopravy Martin Kupka, který před nedávnem řekl: „Doprava aktuálně prochází obdobím bouřlivého technologického vývoje, který zcela nutně směřuje ke snižování dopadů dopravy na životní prostředí. Pro Českou republiku je důležité, aby v tomto procesu byl zachován princip technologické neutrality. Nikdo z nás nevidí do budoucnosti, aby nyní mohl se 100% jistotou určit, jaký bude podíl různých alternativních pohonů v budoucnosti dopravy. Kromě elektromobility a vodíku vidíme potenciál i ve vývoji syntetických paliv pro spalovací motory, které mohou hrát důležitou roli při snižování emisí v letecké a námořní a lodní dopravě a také v oblasti těžké nákladní dopravy a specializovaných vozidel, jako jsou například vozy IZS, kde bateriová elektromobilita stále ještě naráží na své technologické limity. Syntetická paliva mohou vdechnout druhý život mnoha dopravním prostředkům se spalovacími motory.“