test-2022-bmw_m3_competition-M_xDrive-cerpaci_stanice-tankovani

Německo chce daňové zvýhodnění na syntetická paliva, aby v Evropě spalovací motory zůstaly i po roce 2035

Autor: Radim Plachý - Zdroj: handelsblatt.com - Foto: Pavel Srp - 9. 9. 2023


Auta dnes v drtivé většině jezdí na fosilní paliva a ačkoliv se objevuje čím dál více alternativních pohonů, ještě nějakou dobu to tak bude. Běžným fosilním palivům ale roste čím dál větší konkurence v podobě syntetických paliv. A zdá se, že se na ně bude sázet čím dám více. Třeba Německo na ně plánuje daňové zvýhodnění, což by mělo jejich cenu výrazně snížit.

Německý ministr financí Christian Lindner by rád pro syntetická paliva výjimku. „Se všemi klimaticky neutrálními formami pohonu by se mělo zacházet stejně a vozidla s pohonem na syntetická paliva by měla mít stejné daňové výhody jako elektrická mobilita,“ píše se ve vyjádření německého ministerstva financí. A nemají to být jen planá slova, ale už letos na podzim by měl být předložen zákon, který s tím počítá.

Ten by měl pro syntetická paliva přijít s několika daňovými změnami i benefity. Německo navíc chce, aby daňová výhodnost na syntetická paliva platila po celém území EU. Mělo by jít například o nulové DPH. Potenciál možného využití syntetických paliv v současnosti mapuje i Česká republika.

“Syntetická paliva mohou hrát důležitou roli v přechodu k nízkoemisní dopravě,“ říká ministr dopravy Kupka

Souvisí to i se zákazem prodeje aut, která nemají nulové emise po roce 2035. Fakticky jde o zákaz vozů se spalovacími motory na klasická fosilní paliva, ale pokud by auto jezdilo právě na syntetické palivo, mělo by (nejen) podle německého ministra dopravy Volkera Wissinga, být možné jej zaregistrovat a provozovat i po roce 2035. EU přitom už Německu takový příslib dala.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru