Život mnoha automobilů začíná v jedné zemi a v určité fázi životního cyklu se přesouvá do jiné. To platí zejména pro vozy ze západní Evropy, které tvoří velkou část trhu ojetých vozidel ve střední a východní Evropě. Zatímco Německo vyváží nejvíce ojetých automobilů na kontinentu, konkrétní situace se v různých částech Evropy liší.
Průzkum společnosti carVertical, která se zabývá zpracováním automobilových dat, odhalil, z jakých zemí se auta do Česka dováží. Společnost se zabývá riziky, které s sebou dovážená vozidla přiváží.
Německé vozy jsou považovány za dobře udržované
Až 50,3 % ojetých automobilů v České republice pochází z Německa, které má na trhu nejvyšší podíl. Následuje Itálie (11,2 %), Slovensko (8,7 %), Polsko (5,2 %) a Francie (4,9 %). Tyto údaje byly získány analýzou více než 1 milionu reportů z historie. Upozorňujeme, že nemusí odrážet skutečné statistiky registrací v České republice.
„Kupující ojetých vozů vyhledávají vozy z Německa, protože věří, že němečtí řidiči se o své vozy starají lépe než kdokoli jiný. Lidé si myslí, že řidiči na nejrozsáhlejším trhu ojetých vozidel nezapomínají na termíny údržby, provádějí kvalitní opravy a kupují především lépe vybavené vozy,“ říká Matas Buzelis, vedoucí komunikace společnosti carVertical.
Stav vozidla a běžné problémy jsou do značné míry ovlivněny regionem, ze kterého vůz pochází. Vozidla ze severských zemí, jako je Švédsko, obvykle více podléhají korozi kvůli sněhu, soli a mrazu.
Naproti tomu vozy z Itálie nemusí mít žádnou korozi, ale lak mnoha ojetých vozidel z Itálie může být vybledlý v důsledku intenzivního slunečního záření. Obecně platí, že extrémní změny teplot vozu nikdy neprospívají. To vysvětluje, proč Češi milují německá auta. Německo nabízí mírné klima a dobré silnice, což snižuje riziko koroze, vybledlého laku a problémů s odpružením.
Nákup vozu ze zahraničí má svá rizika
Když se auta převážejí z jedné země do druhé, je těžké vysledovat jejich historii. Většina zemí si mezi sebou údaje o vozidlech nesdílí, což znamená, že vůz mohl utrpět závažnou škodu v Německu nebo Itálii, a pak může být prodáván jako zbrusu nový v Česku.
Podle Market Transparency Indexu bylo 51,6 % všech vozů prověřených na carVertical v České republice v minulosti havarováno a 11,4 % mělo stočené kilometry. Tyto statistiky dokazují, že trh s ojetými vozidly v Česku zdaleka není tak transparentní a kupující by si měli dávat pozor na běžné podvody.
Aha takže lidi skoro do 70 let budou muset pracovat bez problémů protože jsou schopný ale na silnicích budou neschopný není to nějaký divný.
👍👍👍👍👍👏
Jen do ních,jak do té práce budem jezdit!🤔
Další testy v našem banánistnu, kde se dá všechno uplatit? Běžte s tím do Brusele…
Zase jeden způsob jak z důchodců vyrazit nějaké penízky.
Je mě něco přes padesát, řídím celý život od patnácti, je mi jasné že se vše zrychlilo ! ale proč pospíchat nesmyslně do márnice ???