2018-oslava-70-let-porsche-935- (4)

Návrat legendy: Porsche 935 je zpět. Jako dárek k 70. narozeninám

Autor: Anina Russová - 28. 9. 2018


Letošní rok se co do oslav a výročí různých automobilek opravdu povedl. Mezi oslavence patří třeba Lotus, který si k narozeninám nadělil velké pátrání po svém úplně prvním modelu, ale v popředí je se svými oslavami 70. narozenin značka Porsche.

Ta si mimo jiné nadělila třeba klasický model 911 z originálních dílů, speciální výstavy ve svém muzeu a mnoho dalších parádních akcí. Ty jsou cíleny především na fanoušky a zákazníky a svým způsobem tomu není jinak ani jednoho z dalších parádních projektů, které značka na oslavu představila. Značka tím vzpomíná na legendární Porsche 935/78 z Le Mans, který byl fanoušky přezdíván „Moby Dick“ vzhledem k protaženému tvaru značně rozšířené karoserie s bílou základní barvou.

Jakkoliv jsou tvary auta takřka původní, jde o zcela soudobé, moderní auto. Karoserie je vyrobena z lehkého a pevného plastu vyztuženého karbonem. Stejně jako původní závodní speciál, je i tento extrémně rozšířen a do vínku dostal protaženou záď. Konečná délka auta je 4870 mm a šířka dokonce přesahuje 2030 mm. Autu nechybí monstrózní zadní přítlačné křídlo, jenž v sobě ukrývá koncové světlomety. Zpětná zrcátka mají svůj původ v modelu 911 RSR.

Při pohledu do interiéru pak na první pohled zaujme ochranný bezpečnostní rám, z karbonu vyrobené sedadlo řidiče s šestibodovým pásem nebo z téhož materiálu vyrobený volant. Hlavice řadicí páky je z vrstveného dřeva a připomíná svým vzhledem závodní vozy 917, 909 Bergspyder nebo supersportovní vůz Carrera GT. Mimochodem na přání je k dispozici druhé sedadlo na straně spolujezdce. A nechybí ani klimatizace.

A konečně se dostáváme k tomu, co vás asi zajímá nejvíce. Původem auta je model 911 GT2 RS. Inženýři stuttgartské značky si s ním ale náležitě pohráli. Speciál pohání dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru, který je naladěn na 515 kW/700 koní. Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (PDK), která pohání zadní kola a síla se na silnici přenáší skrze 310 mm široké pneumaitiky. Celková hmotnost auta je 1380 kg. To je kombinace, která po nastartování slabší povahy možná rozpláče.

O zastavení se pak starají závodní šestipístkové jednodílné hliníkové brzdové třmeny v kombinaci s ocelovými drážkovanými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a průměrem 380 milimetrů na přední nápravě a čtyřpístkové třmeny s brzdovými kotouči o průměru 355 milimetrů na zadní nápravě.

Řidič bude mít k dispozici také stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) včetně systému řízení trakce a systému ABS. Asistenční systémy lze samostatně nastavovat nebo kompletně deaktivovat pomocí spínače na středové konzole.

Porsche vyrobí celkem 77 kusů tohoto speciálu a zájemci si musí připravit 701 948 eur, tedy asi 18 milionů korun. A něco nám říká, že pár sběratelů a závodních týmů se jistě ozve. Jen je potřeba počítat s tím, že tohle super auto nesmí na silnice.

„Tento neobyčejný automobil je narozeninovým dárkem od divize Porsche Motorsport pro fanoušky na celém světě,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT. „Vzhledem k tomu, že tento automobil není homologován, nemuseli se inženýři a designéři ohlížet na běžné předpisy a měli patřičnou volnost ve své tvůrčí činnosti.“

Technické údaje modelu Porsche 935 (typ 991, 2. generace)

  • Jednomístný závodní automobil bez homologace, s technikou odvozenou ze sériové výroby.
  • Výchozí model: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Hmotnosti/rozměry:

  • Hmotnost: cca 1380 kg
  • Vnější délka: 4865 mm
  • Vnější šířka: 2034 mm (včetně vnějších zpětných zrcátek)
  • Vnější výška: 1359 mm
  • Rozvor náprav: 2457 mm

Motor:

  • Kapalinou chlazený hliníkový šestiválcový motor „boxer“, přeplňovaný dvěma výfukovými turbodmychadly, uložený vzadu v nepoddajných ložiscích; zdvihový objem 3800 cm³; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm; nejvyšší výkon cca 515 kW/700 koní
  • 4 ventily na válec, systém Vario-Cam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
  • Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9)
  • Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB
  • Výfuková soustava se zadním tlumičem výfuku, dvojitá koncovka výfuku uprostřed v historickém stylu

Převodné ústrojí:

  • 7stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a krátkými dráhami řazení
  • Dvouhmotový setrvačník
  • Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
  • Optimalizovaná uzávěrka diferenciálu pro motoristický sport

Karoserie:

  • Skelet karoserie s optimalizovanou hmotností, kombinace hliníkových a ocelových dílů, vnější díly karoserie z uhlíkových kompozitů, vylepšující aerodynamiku a stabilitu
  • Zadní spoiler s integrovanými zadními svítilnami
  • Větší otvory pro přívod vzduchu s integrovanými hlavními světlomety LED ve 4bodovém designu
  • Odnímatelné střešní okno v souladu s článkem 275a předpisů FIA
  • Vnější zpětná zrcátka s optimalizovanou aerodynamikou
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu benzinu v souladu s článkem 253 předpisů FIA v přední části vozu, na přání s hrdlem pro rychlé doplňování paliva
  • Bezpečnostní prostorový rám
  • Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem opěr těla v souladu s předpisem FIA 8862/2009
  • 6bodový bezpečnostní pás
  • Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami
  • Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava:

  • Vzpěry McPherson; kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami, vyztužené spojovací tyče; řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava:

  • Víceprvková náprava s lehkou konstrukcí se závěsy kloubů Unibal; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami; vyztužené spojovací tyče; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdy:

Brzdová soustava:

  • Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu.

Vpředu:

  • Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Vzadu:

  • Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 355 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Elektrická a elektronická výbava:

  • Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat, hodinami Sport Chrono a ukazatelem plnicího tlaku v historickém designu
  • Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu s omezovačem rychlosti pro jízdu uličkou do boxů, odnímatelný s mechanismem pro rychlé odjištění
  • Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
  • Středová konzola se spínačem pro změnu nastavení ABS, ESC, TC a pro přepínání mezi přednastavenými hodnotami obvodu pneumatik
  • Aplikace Porsche Track Precision Race App
  • Integrovaný spínač pro měření času na kolo
  • Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložen v prostoru pro nohy na straně spolujezdce
  • Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
  • Klimatizace

Kola/pneumatiky:

Vpředu:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
  • 11,5J x 18 ET 15,3 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 29/65-R18

Vzadu:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
  • 13J x 18 ET -10 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 31/71-R18

Barva:

  • Vodou ředitelný lak v achátově šedém odstínu; na přání: design Martini

Cena vozidla:

  • Od 701 948 EUR plus DPH. Předávání vozidel od června 2019

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru