Úpravy aut jsou mezi petrolheady oblíbené. Vylepšují si design i techniku, ale tohle BMW M3 je trochu jiné. Má také upravený design i techniku, ale zároveň má úplně jiný motor. Ten ale vcelku netradičně pochází od konkurence. Pod kapotou je totiž pětiválec z Audi.
BMW M3 druhé generace s označením E36 poháněl řadový benzinový šestiválec. Zpočátku to byl třílitr s 210 kW/286 koňmi, později byl objem změněn na 3,2 litru s 236 kW/321 koňmi. Šlo o motor, který byl plněn atmosféricky, neměl žádné turbo ani kompresor, u kterého se výkon zvyšuje hůře než u turbomotorů. I to byl důvod, proč se majitel jednoho z takových BMW M3 rozhodl sériový motor vyměnit.
Nesáhl ale po žádném novějším motoru BMW, nýbrž si vybral motor u konkurence. Pod kapotu své M3 totiž nainstaloval 2,5litrový turbomotor Audi. Pokud byste ale čekali, že půjde o ten skvěle znějící benzinový pětiválec například z Audi RS 3, pletli byste se. Základem motoru je totiž blok z naftového 2,5litru AEL, ale auto jezdí stále na benzin. Motor musel samozřejmě projít výraznou úpravou, v rámci které dostal spoustu nových dílů od jiných aut z koncernu Volkswagen, ale i dalších značek (třeba posilovač řízení je z Opelu Astra). Na motor pak putovalo velké turbodmychadlo Borg Warner S364 a výfukové plyny odcházejí z na zakázku vyrobeného třípalcového nerezového výfukového s dvěma tlumiči.
https://www.facebook.com/Uniquecarsforsale/posts/pfbid02oSmfgbETd45PHhAujbVmwwte9ZMwRiLZs3xnerwt55byH6xD3WSdQeBHU2HkzWagl?__cft__[0]=AZVA8EYhzqhf8jaGOgXGkzAwRdkqoTsiG3ACZ8xpxEaZiwgreIfU5qy7bVNcUiQv13VMlQ4oum8iJQgNGwbA4f9de7FrcjbtLyktXtOzmyhEz7AHwy9Hubi9-gT5RYMd-1V3PgS3OU9e5Kk9_Vj4YFYOzWzikGm2dhfriFfQdIBViA&__tn__=%2CO%2CP-y-R
Poháněna jsou stále pouze zadní kola, kterým s přenosem více než sedmi stovek koní na silnici pomáhá i samosvorný diferenciál z BMW 750i (generace E32). Převodovka je pětistupňová manuální ZF. Spojka dostala samozřejmě odolnější lamelu a přítlačný talíř Sachs 707. K tomu je tu i nový jednohmotový setrvačník.
Prodejce píše, že s autem od přestavby moc nejezdil. Omezilo se to prý pouze na cesty do práce a z práce na mapu s nižším výkonem. Auto je prý zcela v pořádku, ale protože koupil chatu na ostrově, nemá na něj čas. Pokud byste auto chtěli, je na prodej ve Švédsku za 320 tisíc švédských korun, což je v přepočtu tři čtvrtě milionu českých korun.