Co se vám vybaví, když se řekne Lamborghini? Modely jako Huracán, Aventador nebo snad Countach? Většině z nás nejspíš na mysl jako první přijde nějaký placatý, zatraceně rychlý a velmi hlučný supersport. Jenomže doba a preference zákazníků se mění a pro Lamborghini je velkým štěstím, že na ty změny dokázalo zareagovat včas.
O čem mluvíme? O tom, že celý svět je hladový po vozech typu SUV a to natolik, že jej začaly nabízet i značky jako Rolls-Royce nebo právě Lamborghini. A Italové se svým prvním SUV rozhodně trefili do černého, což dokládají prodeje za první pololetí letošního roku. Z nich vyplývá, že za prvních 6 měsíců prodala značka 4553 aut, což je více než dobré obzvlášť s přihlédnutím k faktu, že takový McLaren za celý loňský rok prodal 4806 aut. Ten ale (zatím) nemá žádné SUV, což se ukazuje, jako problém. Lamborghini má Urus, který uvedlo v létě loňského roku.
A když srovnáme první půlku roku 2018, kdy Lamborghini prodalo 2327 vozů, převážně modelů Aventador a Huracán, je ten letošní nárůst 96%. To už je nějaký skok! A může za to jen a pouze Urus. Z celkového počtu prodaných aut za letošní první pololetí se Urus podílel 2693 kusy, což je více než poloviční podíl. To ale také znamená, že Aventador a Huracán si vybralo jen 1860 zákazníků, což je celkem pokles oproti loňskému roku.
Lamborghini také prozradilo, kde se modelu Urus daří nejvíce. Možná čekáte, že na Středním východě, ale to byste se pletli. Nejvíce jej zákazníci vyhledávají v Americe, následně v Číně, Velké Británii, Japonsku a Německu. Mimochodem v Americe Lamborghini zaznamenalo 128% nárůst prodeje modelu Urus. I Střední východ je v průzkumu uveden, ale jen ve společnosti Evropy a Afriky. V těchto místech se celkem prodalo 1184 kusů modelu Urus.