Lamborghini Revuelto je nejnovější model italského výrobce sportovních automobilů, je to nástupce Aventadoru, který pohání legendární motor V12, ačkoliv s pomocí elektřiny. Tohle auto bylo představeno teprve před pár týdny, ale už jezdí po silnici.
Pro pohon modelů Lamborghini se používají jen velmi výkonné motory. Tyhle placaté supersporty musejí být plné emocí a rychlosti a pokud nebudeme brát Urus, pak měly velké atmosférické motory. V případě Aventadoru to byl vidlicový dvanáctiválec, v případě menšího Huracánu pak vidlicový desetiválec. Obě dvě auta už ale svůj život končí, respektive Aventadoru už skončil, a s novými generacemi přijdou změny.
Nástupce Aventadoru, kterým je Lamborghini Revuelto, už byl oficiálně představen. Skvělou zprávou je, že si ponechalo exkluzivní motor V12 s atmosférickým plněním, přesto mu pomáhají elektromotory. Revuelto je plug-in hybrid. Základ pohonného řetězce tvoří motor 6,5litrový motor V12, jehož výkon je 607 kW/825 koní při 9250 otáčkách, přičemž omezovač leží až v 9500 ot./min. Točivý moment vrcholí 725 Nm. Spalovací motor standardně pohání zadní kola, ale pomáhá mu také další elektromotor, který je součástí převodovky. Další dva elektromotory jsou vpředu, ty zajišťují pohon všech čtyř kol. Každý z elektromotorů má výkon 110 kW/150 koní a točivý moment 350 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je tak 747 kW/1015 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých za 2,5 sekundy a maximální rychlost je více než 350 km/h.
Převodovka je tady úplně nová. Jde o osmistupňovou dvouspojkovou skříň, která se nachází vzadu za motorem, není tedy vpředu mezi sedačkami jako u Aventadoru. V interiéru je tak nyní prostor pro 70 kg vážící baterii s kapacitou 3,8 kWh, díky níž ujede auto až 10 km čistě na elektřinu (v takovém režimu bude mít jen necelých dvě stě koní). Nabíjecí konektor je schovaný pod přední kapotou, takže si v Lamborghini nedělají příliš iluze o tom, že by majitelé Revuelto nabíjeli nějak často.
Konstrukce je karbonová, stejně jako karoserie, přesto auto váží docela dost. Tzv. suchá hmotnost je 1772 kg.
Zavěšení kol není typu push-rod jako u předchůdce, ale Lamborghini použilo běžnější uložení tlumičů a pružin na výšku spolu s lichoběžníkovým zavěšením kol na obou nápravách. Supersport standardně obouvá 20″ kola vpředu s pneumatikami 265/35 R20 a 21″ kola vzadu s pneu 345/30 R21. Na přání lze mít 21″ vpředu s pneu 265/30 R21 a 22″ kola vzadu, která obují pneumatiky 355/25 R22.
Ve videu se Lamborghini Revuelto mihne dvakrát, poprvé v čase 3:12 a podruhé v 7:09. V obou případech jde o auto s minimem maskování. Ve videu je mimochodem vidět i to, jak funguje standardně dodávaná natáčecí zadní náprava. Co tam ovšem nevidíme, je aktivní aerodynamika, jejíž součástí je například vysouvací zadní spoiler.
Podle šéfa Lamborghini Stephna Winkelmanna byl o auto velký zájem už před jeho oficiálním představením, první dva roky produkce jsou již vyprodané. Lamborghini také slibuje, že podobný hybridní systém dostane i nástupce Huracánu, jen místo dvanáctiválce bude mít „jen“ osmiválec s přeplňováním. Šestiválce ale Lamborghini (zatím) nechystá.