V poslední době se velmi často mluví o tom, že by si měl každý najít, pokud možno ideální rovnováhu mezi prací a osobním životem. Ta tam je doba, kdy byli uznáváni jen ti, kteří denně pracovali 20 hodin a chlubili se tím, jak jsou vytížení. Dnes je trendem buď dělit práci a volný čas tak nějak půl na půl, nebo ideálně pracovat méně a za více. A přesně to zavedli v továrně Lamborghini.
Už samotná možnost montovat jedny z nejzajímavějších aut světa jistě stojí za to, ale Lamborghini se k tomu rozhodlo tu práci zaměstnancům ještě o něco víc zpříjemnit. Všichni, kteří pracují ve výrobě budou mít některé pracovní týdny kratší o jeden den. Abychom byli přesní, tak ti zaměstnanci, kteří pracují ve dvousměnném provozu budou pravidelně střídat čtyř a pětidenní pracovní týdny. Ve výsledku tak budou ročně pracovat o 22 dnů méně. Jejich kolegové, kteří pracují ve třísměnném provozu budou střídat pětidenní týden a dva čtyřdenní, takže budou pracovat o 31 dnů méně.
K tomu všemu se odbory s Lamborghini dohodly, že zaměstnancům budou o 50 % zvýšeny bonusy a k tomu jim bude ještě letos přiznán další bonus ve výši 1000 eur. Podle odborů jde o přelomové rozhodnutí, protože Lamborghini se tak stalo první evropskou automobilkou, která zároveň zkrátila pracovní dobu a zvýšila mzdy. Ostatně, řada studií ukazuje, že ti zaměstnanci, kteří pracují méně, ale jsou za to náležitě oceněni, zůstávají ve firmách déle, nemají tendence k fluktuaci a jsou produktivnější.