Rok 2020 končí. Navzdory nepříznivým událostem to byl pro společnost SEAT také rok oslav jejího 70. výročí. Značka, která postavila Španělsko na kola a demokratizovala mobilitu, prošla od 9. května 1950 do dnešní doby mnoha zásadními proměnami.
Španělský výrobce automobilů uvedl v uplynulých 70 letech na trh celkem 75 modelů včetně různých verzí a generací. Mezi nimi nechyběly ani opravdu zásadní modely, které byly důležitým impulzem pro další rozvoj. Prvním z nich byl v roce 1953 SEAT 1400, první vůz vyrobený společností SEAT. Neméně významný byl legendární SEAT 600, představený v roce 1957. Tento model se stal záhy po příchodu na trh symbolem svobody a mobility. V roce 1984 byl uveden první SEAT Ibiza a v roce 1999 SEAT Leon, který od té doby slaví velké prodejní úspěchy. Pozoruhodný byl rovněž rok 2016. Společnost tehdy vstoupila do segmentu SUV s modelem SEAT Ateca, po němž následovaly modely SEAT Arona a SEAT Tarraco.
V roce 2018 přišla chvíle pro další zásadní krok. SEAT založil samostatnou značku CUPRA s cílem získat nové trhy a oslovit nové zákazníky moderním designem a sportovním duchem. Po premiéře modelu CUPRA Ateca a nové rodiny modelů CUPRA Leon představil výrobce automobilů první model, navržený a vyvinutý exkluzivně pro tuto značku, CUPRA Formentor. Rok 2021 bude ve znamení zrození prvního elektromobilu CUPRA:
el-Born.
V průběhu celé historie společnosti SEAT nepřetržitě probíhala evoluce a modernizace automobilu. Technický vývoj se významně dotkl všech aspektů automobilové konstrukce. SEAT v poslední době například elektrifikuje svou produktovou řadu a zavádí do výbavy svých vozů nejmodernější technologie v oblastech bezpečnosti a konektivity.
SEAT v této souvislosti zveřejnil video, které dokumentuje přeměnu 48 zásadních modelů z historie společnosti. Video připomíná uplynulé časy, ilustruje evoluci automobilu i růst společnosti SEAT, která během sedmi desetiletí své existence vždy dokazovala velkou schopnost adaptace. Video názorně ukazuje rovněž postupný vývoj charakteru značky SEAT, a to v dobách nesnadných i v dobách intenzivního rozvoje.